Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Maxima 2016 detailně: agresivní vizáž a až 300 šestiválcových koní
3.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová generace dostala do vínku dynamické vzhled i 3,5litrový benzinový šestiválec. Ten přitom budete moci nastartovat i na dálku.
Jsme zpátky v New Yorku, přičemž tentokrát se zastavíme na stánku Nissanu. Japonská automobilka totiž na autosalonu oficiálně odhalila novou generaci sedanu Maxima. Jeho vzhled nás samozřejmě již do kolen nepošle, přeci jen jsme si pohled zepředu a zezadu mohli vychutnat již před mnoha týdny. To ovšem neznamená, že by nás odvážně stylizovaná karoserie nechávala chladnými, právě naopak.
Nissan naznačuje, že nová Maxima má pozdvihnout image modelu na zcela novou, pochopitelně vyšší úroveň. Z toho důvodu zde máme čelní masku vyvedenou ve stávajícím designovém jazyce značky, vedle níž najdeme světlomety zdobené LEDkami ve tvaru bumerangu. Na bocích si můžeme povšimnout zatmavených sloupků a futuristického profilu, stejně jako „plovoucí střechy“.
Kapitolou samou pro sebe je pak záď, neboť zde máme specifické sloupky, dynamicky stylizovaná světla propojená chromovou lištou a dvě mohutné koncovky výfuku. Vše je sladěno do vskutku agresivního obrazu, který jen podtrhuje použití 18palcových dvoubarevných litých kol. Rozhodně tak není důvod nevěřit, že takto vypadá budoucnost sportovních sedanů.
To samé ostatně platí také o interiéru, který dostal do vínku volant se zploštělou spodní částí, dvoubarevné kožené čalounění doplněné na několika místech Alcantarou a středovou konzoli nakloněnou o sedm stupňů směrem k řidiči. Mimo to si můžeme povšimnout sedmipalcového digitálního displeje, který byl zakomponován do jinak analogového přístrojového štítu.
Kromě rozsáhlé standardní výbavy, jejíž součástí je i středový osmipalcový dotykový displej, je k dispozici i příplatková. Ta zahrnuje kupříkladu vyhřívaná a chlazená přední sedadla, prémiovou kůži Ascot s prošíváním v diamantovém vzoru či audio systém Bose. Mimo to si můžete dopřát zpětnou kameru nebo dálkové startování motoru.
Bezpečnostní stránku mají na starosti zejména prediktivní přednárazový systém, detekce vozů ve slepém úhlu, varování před vzadu projíždějící dopravou, inteligentní tempomat nebo autonomní brzdy. Mimo to dorazí i detekce únavy řidiče, která monitoruje vaši práci s volantem. K dispozici však bude jen s úrovní výbavy Platinum.
V motorovém prostoru najdeme pouze 3,5litrový vidlicový šestiválec, který byl naladěn na 300 koní a 353 Nm točivého momentu. To rozhodně není zanedbatelný výkon, potenciál pohonné jednotky ale nejspíše bude lehce narušovat automatická převodovka CVT (zvaná u Nissanu Xtronic). S ní by přitom spotřeba měla klesnout na 7,8 l/100 km.
S příchodem nové platformy se navíc Maxima dočkala i redukce hmotnosti o 37 kilogramů ve srovnání s předchozí generací, torzní tuhost však vlivem většího množství vysokopevnostní oceli narostla o 25 procent. Prodej v Americe bude zahájen v létě letošního roku, přičemž ceny startují na 32 410 dolarech (cca Kč).
Aktuálně nikde nepadlo ani slovo ohledně příchodu novinky na evropský kontinent, což můžeme skutečně oželet. Dá se ovšem předpokládat, že s oním benzinovým šestiválcem pod kapotou by asi Nissan díru do Starého kontinentu neudělal. Dokud tedy nebude k mání diesel, můžeme nejspíše na novou Maximu zapomenout.













































































Nový Nissan Maxima působí nadmíru dynamicky. Jeho potenciál však hatí převodovka CVT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 33 minutamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 2 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 3 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva