Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke-R oficiálně: 500 koní v malém SUV realitou
4.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(video) Malý crossover s technikou Nissanu GT-R je skutečností. První detaily odhalují přestavbu karoserie a instalaci motoru včetně pohonu 4x4.
Aby se zamezilo zbytečnému hloubání ze strany veřejnosti, japonská značka předem upozorňuje, že se nedávno avizovaný „Super Juke” (dnes již oficiálně Juke-R) je výlučně prototypem a v žádném případě není plánována sériová produkce.
Na druhou stranu Nissan otevřeně přiznává, že zvažuje výrobu ostřejší verze modelu Juke a právě tohle má být lakmusový papírek na možnou klientelu. „Koncept má otestovat reakce zákazníků na seriozní sportovní variantu,“ potvrzuje Paul Wilcox, viceprezident pro prodej a marketing Nissan Europe. „Juke-R v tomto směru poskytne standardnímu vozu dokonalou podporu,“ dodává.
Dosud nejsilnější derivát Nissanu Juke má pod přední kapotou docela potentní přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 190 koní spřaženou se šestistupňovým manuálem anebo převodovkou s plynule měnitelným převodem a pohonem všech kol. Na stovku se dostane buď za rovných 8, případně 8,4 sekundy a zvládne 200 až 215 km/h.
S eRkem jsou to ale beztak nesrovnatelná čísla. Koncept zřejmě z politických důvodů nebude postaven na základech GT-R modelového roku 2011, ale má vycházet z R35 před posledním faceliftem. Tudíž místo 530koňového šestiválce o objemu 3,8 litru dostane předchozí verzi s „jen“ 485 koňmi. Jenže už před faceliftem byl Nissan GT-R s hmotností 1 680 kg schopen dostat se díky elektronicky řízenému pohonu všech kol na stovku kolem 4 sekund a jezdit maximální rychlostí 310 km/h. Juke-R bude určitě o něco lehčí a snadno se tak (minimálně schopností akcelerovat na 100 km/h) přiblíží aktuálnímu GT-R.
Přestože tu neustále mluvíme o Nissanu Juke-R jako o absolutním unikátu, ve skutečnosti mají vzniknout dva kusy. Jeden s volantem vpravo, druhý zase bude přizpůsobený kontinentálním silnicím s volantem vlevo. Oba stroje dostanou původní motor, sofistikovaný pohon všech kol, dvouspojkovou převodovku a také kompletní telemetrii modelu GT-R i s výstupem na LCD displeji. A i když mají být ve vozech ochranné klece závodní specifikace, dvojice sportovních skořepin a pětibodové bezpečnostní pásy, Juke-R bude oficiálně schválen pro provoz na běžných silnicích.
Za vývojem aut stojí Evropské technické centrum Nissanu v Cranfieldu v britském Bedfordshire a na motorsport specializovaná společnost RML. Juke-R je v této chvíli ve vývoji, ale s testováním se počítá už letos v listopadu.

















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 8 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 9 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 11 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins