Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo RS 2014: s lepší aerodynamikou přichází jen 218 koní
21.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Král řady Juke“ má nakonec nižší výkon, než jsme čekali. V rámci aerodynamického odporu, vzhledu a výbavy ale již za očekáváními nezaostává.
Některá očekávání zkrátka nenajdou naplnění. Své by o tom mohli vyprávět fanoušci Nissanu Juke Nismo RS, pro které musí být losangeleská premiéra částečným zklamáním, a to hlavně díky výkonu. Celé měsíce se totiž spekulovalo, jakou silou bude disponovat 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, přičemž snad ani v jediném případě nepadlo nižší číslo než 230 koní. Takové stádo vám však japonská automobilka pod pravou nohu nesvěří, přestože verzi Nismo RS nazývá „králem řady Juke“.
Na druhou stranu, ani 218 koní není zrovna porcí k zahození. K mání je tento výkon v 6 000 otáčkách, zatímco točivý moment 284 Nm přichází ke slovu v pásmu 3 600 a 4 800 ot./min. Je tomu tak ovšem pouze u verze s pohonem předních kol a manuální převodovkou, neboť model vybavený systémem 4x4 a automatem Xtronic CVT dostal do vínku „pouze“ 214 koní v 6 000 otáčkách a 249 Nm při 2 400 až 6 000 ot./min.
Jízdní dynamika není bohužel známa ani v jednom případě, s ohledem na výkony standardního Nissanu Juke Nismo se ovšem v případě předokolky dá očekávat zrychlení z klidu na stovku za přibližně 7,5 sekundy, zatímco verze s automatickou převodovkou by mohla jen těsně protnout osmisekundovou bariéru. Nejvyšší rychlost se zřejmě vyšplhá někam ke 220 km/h.
To jsou sice opětovně spekulace, ty však budou blíže pravdě než původní dohady o výkonu. Přesto se raději opětovně vrátíme k ověřeným informacím, které za nárůstem potenciálu motoru vidí nový program řídicí jednotky a upravený výfukový systém. Krom toho se pak zvětšily brzdy, překalibrován byl posilovač řízení a jinou charakteristiku mají také tlumiče a pružiny.
Tím mechanické změny končí a začínají ty vizuální, s nimiž přichází o 37 procent lepší aerodynamika než u standardních modelů. Nejde přitom pouze o spoilery, neboť upravena byla také čelní maska a kulaté mlhovky nyní nahazuje pásek z diod. Zapomenout pak nesmíme ani na 18palcová litá kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 5 o rozměru 255/45.
Uvnitř Nismo RS sází na přední sedadla Recaro čalouněná červenou kůží a doplněná černými semišovými středy. Volant byl pro změnu potažen Alcantarou a velkou část interiéru zdobí kontrastní švy. To je ale z novinek vše, v rámci příplatků pak můžete sáhnout jen po paketu Navigace, se kterým přichází multimediální systém NissanConnect, zpětná kamera či 5,8palcový displej.
Možná je pak i volba barvy karoserie, třebaže z omezeného spektra odstínů - k mání jsou bílá Pearl, stříbrná Brilliant nebo černá Sapphire. Ceny ovšem mají být upřesněny až někdy na jaře příštího roku, kdy půjde model do prodeje. Oproti standardu se přitom dá očekávat nárůst o nějakých 50 000 Kč, předokolka by tedy mohla vyjít asi na 700 tisíc korun.
Po stránce vzhledové budí Nissan Juke Nismo RS pozornost. V rámci výkonů se ovšem čekalo více než 218 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus