Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi
14.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po příslibu peprnějšího sériového modelu a tokijském konceptu od divize Nismo byl před víkendovým Le Mans konečně představen ostrý produkční Juke.
Věční pesimisté možná odtuší, že to stejně není Juke-R a mají pravdu. Verze od továrního oddělení Nismo nebude mít 550 koní, ale ani nebude stát v přepočtu jedenáct milionů korun. Přesný obnos za poněkud méně extrémní malý crossover japonská automobilka neprozradila, můžeme však s jistotou říci, že částka nebude osmimístná ani sedmimístná.
Srovnáním s loňskou studií připravenou po autosalon v Tokiu ukazuje, že vůz se navenek v drobných detailech změnil. Trochu jinak je tvarované lízátko pod předním nárazníkem, denní LED světla jsou výraznější a pod nimi se objevily (nevíme, zda funkční) chladicí kanály k předním brzdám a v zadním difuzoru se místo zdvojené koncovky výfuku objevila jednoduchá „trubka“ s větším průměrem.
Nissan odhalil sériový Juke Nismo na akci spojené s blížící se čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans, podrobnostmi nicméně šetřil. V motorovém prostoru by měla být zahnízděná vyladěná jednotka s turbodmychadlem o objemu 1,6 litru dávající v sérii výkon 190 koní a 240 newtonmetrů, přesná čísla ale zůstala utajená.
Automobilka však uvedla, že vůz je vybavený tvrdším sníženým podvozkem, místo původních devatenáctek dostal osmnáctipalcová kola a pozměněno bylo rovněž řízení, o němž lidé od Nissanu prohlásili, že je sportovnější a přímější. O zlepšení dynamiky a posílení schopnosti vypořádat se i s náročnými zatáčkami se má dále postarat systém vektorování točivého momentu, který je rovněž příslibem lehčího využití výkonu a zlepšení trakce.
Ani v interiéru si tým od Nisma neodpustil některé změny, ale fotky jako důkaz k tomu nemáme, takže se musíme spokojit pouze s ujištěním, že v kabina dostala nový volant, pedály, řadicí páku, upravené přístroje a sportovní sedačky oděné v šedivém semiši s červeným stehováním.
Auto se dostane do prodeje počátkem příštího roku, dovnitř a do ceníku se ale snad podíváme o něco dříve.













Výroba se rozjede koncem roku, první modely Nismo se k zákazníkům dostanou v prvních měsících 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 8 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 9 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 11 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins