Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi

Po příslibu peprnějšího sériového modelu a tokijském konceptu od divize Nismo byl před víkendovým Le Mans konečně představen ostrý produkční Juke.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi

14.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po příslibu peprnějšího sériového modelu a tokijském konceptu od divize Nismo byl před víkendovým Le Mans konečně představen ostrý produkční Juke.

Věční pesimisté možná odtuší, že to stejně není Juke-R a mají pravdu. Verze od továrního oddělení Nismo nebude mít 550 koní, ale ani nebude stát v přepočtu jedenáct milionů korun. Přesný obnos za poněkud méně extrémní malý crossover japonská automobilka neprozradila, můžeme však s jistotou říci, že částka nebude osmimístná ani sedmimístná.

Srovnáním s loňskou studií připravenou po autosalon v Tokiu ukazuje, že vůz se navenek v drobných detailech změnil. Trochu jinak je tvarované lízátko pod předním nárazníkem, denní LED světla jsou výraznější a pod nimi se objevily (nevíme, zda funkční) chladicí kanály k předním brzdám a v zadním difuzoru se místo zdvojené koncovky výfuku objevila jednoduchá „trubka“ s větším průměrem.

Nissan odhalil sériový Juke Nismo na akci spojené s blížící se čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans, podrobnostmi nicméně šetřil. V motorovém prostoru by měla být zahnízděná vyladěná jednotka s turbodmychadlem o objemu 1,6 litru dávající v sérii výkon 190 koní a 240 newtonmetrů, přesná čísla ale zůstala utajená.

Automobilka však uvedla, že vůz je vybavený tvrdším sníženým podvozkem, místo původních devatenáctek dostal osmnáctipalcová kola a pozměněno bylo rovněž řízení, o němž lidé od Nissanu prohlásili, že je sportovnější a přímější. O zlepšení dynamiky a posílení schopnosti vypořádat se i s náročnými zatáčkami se má dále postarat systém vektorování točivého momentu, který je rovněž příslibem lehčího využití výkonu a zlepšení trakce.

Ani v interiéru si tým od Nisma neodpustil některé změny, ale fotky jako důkaz k tomu nemáme, takže se musíme spokojit pouze s ujištěním, že v kabina dostala nový volant, pedály, řadicí páku, upravené přístroje a sportovní sedačky oděné v šedivém semiši s červeným stehováním.

Auto se dostane do prodeje počátkem příštího roku, dovnitř a do ceníku se ale snad podíváme o něco dříve.


Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 1 - Nissan Juke Nismo 01Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 2 - Nissan Juke Nismo 02Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 3 - Nissan Juke Nismo 03Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 4 - Nissan Juke Nismo 04Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 5 - Nissan Juke Nismo 05Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 6 - Nissan Juke Nismo 06Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 7 - Nissan Juke Nismo 07Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 8 - Nissan Juke Nismo 08Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 9 - Nissan Juke Nismo 09Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 10 - Nissan Juke Nismo 10Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 11 - Nissan Juke Nismo 11Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 12 - Nissan Juke Nismo 12Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi - 13 - Nissan Juke Nismo 13
Výroba se rozjede koncem roku, první modely Nismo se k zákazníkům dostanou v prvních měsících 2013

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše