Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Invitation: japonský B-Max chce okouzlit Ženevu
6.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zatím jen koncept a na první kontakt s ním si budeme muset měsíc počkat. Už teď o něm ale víme to podstatné a také fakt, že ho nemine výroba.
S trochu nadsázky by se dalo říci, že Nissan je o rok pozadu za Fordem. Ten loni v Ženevě představil malé MPV B-Max a nedávno se vytasil s jeho sériovou verzí. Nissan chce vůz velmi podobně laděné koncepce i vzhledu představit v Ženevě letos a na trh s ním zamířit v roce příštím. Pojďme se tedy podívat, o co se jedná.
Novinka se jmenuje Invitation dalo by se říci, že pro Nissan je to pozvánka do světa atraktivně vyhlížejících kompaktních MPV. Dosavadnímu modelu obdobného ražení Note je možné přiznat leccos, ale vizuální přitažlivost snad ani ne. Zároveň se přitom Invitation drží svými základními tvary tradičních řešení a nesklouzává k šíleným kreacím jakými je obdařeno SUV Juke.
Vizuální stránka vozu bude ostatně to hlavní, co bude Invitation v Ženevě předvádět, Nissan pak podle reakcí publika zváží své další záměry s ním. Podle nás ale nebude muset design konceptu nikterak zásadně měnit ani mírnit - pokud si odmyslíte široký přední nárazník, trochu divočejší osvětlení, „konceptoidní” řešení vnějších zpětných zrcátek a snad až příliš akční podobu spodní části zadního nárazníku, máte před sebou malé MPV, které může zítra zamířit do výroby.
Podobná slova přitom lze utrousit i na adresu interiéru. Zatím si můžeme prohlédnout jen jeho přední část, také ta ale vyhlíží vcelku civilizovaně. Sériová podoba si pravděpodobně vyslouží sedadla s méně výrazným bočním vedením, a jiný středový panel bez takového množství dotykových ovladačů, jinak jsme zase rychle „doma”.
O Invitationu dále víme, že v podobě konceptu nabídne několik elektronických vychytávek jako parkovací asistent používající čtveřice kamer k zachycení pohledu na vůz jako z vrtulníku (těžko říci, co si pod tím přesně představit) nebo systém Safety Shield, který sleduje okolí vozu z jiných pohnutek a varuje řidiče před případnými nebezpečími. Ve zbytku svých prohlášení už Nissan vůz v podstatě jen planě chválí, čehož vás asi můžeme ušetřit.
Úkolem tohoto konceptu dozajista není naznačovat technická řešení vozu, přesto minimálně o jedné věci víme. Podobně jako zmíněný B-Max (těch podobností je opravdu hodně) má i sériový vůz vzešlý z konceptu Invitation nabídnout litrovou pohonnou jednotku se třemi válci a jedním přeplňováním (v tomto případě kompresorem), jež známe již z Micry DIG-S Turbo. Ta si má v tomto o poznáním větším voze říci v kombinaci o méně než 4 litry benzinu na 100 km jízdy, na což jsme tedy velice zvědavi. Zbylé motory v nabídce jsou zatím neznámou, ale očekávat lze podobné jednotky jako u modelu Note - diesel 1,5 a tomu trochu výkonnější benzin nebo dva o objemu 1,4 či 1,6 litru.
Jisté je též to, že vůz brzy uvidíme v prodeji, i když možná ještě ani sám Nissan neví, v jaké finální podobě. Invitation totiž bez nejmenším pochyb předznamenává příchod sériového vozu, který se na evropských trzích objeví v roce 2013. Ačkoli vznikal primárně v Japonsku část vývoje má na starosti také britské vývojové centrum značky, které má zajistit jeho správné přizpůsobení potřebám Evropanům.
Jak se mu podařila dosavadní práce uvidíme přesně za měsíc. Do té doby si musíme vystačit s výše zmíněnými informacemi a níže přiloženými snímky a videem.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Nisaan Invitation je koncept, k výrobě ale od pohledu nemá daleko. A výrobce jasný záměr dostat jej během jediného roku do výroby ani neskrývá.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 9 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
před 10 hodinami - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda