Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Invitation: japonský B-Max chce okouzlit Ženevu
6.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zatím jen koncept a na první kontakt s ním si budeme muset měsíc počkat. Už teď o něm ale víme to podstatné a také fakt, že ho nemine výroba.
S trochu nadsázky by se dalo říci, že Nissan je o rok pozadu za Fordem. Ten loni v Ženevě představil malé MPV B-Max a nedávno se vytasil s jeho sériovou verzí. Nissan chce vůz velmi podobně laděné koncepce i vzhledu představit v Ženevě letos a na trh s ním zamířit v roce příštím. Pojďme se tedy podívat, o co se jedná.
Novinka se jmenuje Invitation dalo by se říci, že pro Nissan je to pozvánka do světa atraktivně vyhlížejících kompaktních MPV. Dosavadnímu modelu obdobného ražení Note je možné přiznat leccos, ale vizuální přitažlivost snad ani ne. Zároveň se přitom Invitation drží svými základními tvary tradičních řešení a nesklouzává k šíleným kreacím jakými je obdařeno SUV Juke.
Vizuální stránka vozu bude ostatně to hlavní, co bude Invitation v Ženevě předvádět, Nissan pak podle reakcí publika zváží své další záměry s ním. Podle nás ale nebude muset design konceptu nikterak zásadně měnit ani mírnit - pokud si odmyslíte široký přední nárazník, trochu divočejší osvětlení, „konceptoidní” řešení vnějších zpětných zrcátek a snad až příliš akční podobu spodní části zadního nárazníku, máte před sebou malé MPV, které může zítra zamířit do výroby.
Podobná slova přitom lze utrousit i na adresu interiéru. Zatím si můžeme prohlédnout jen jeho přední část, také ta ale vyhlíží vcelku civilizovaně. Sériová podoba si pravděpodobně vyslouží sedadla s méně výrazným bočním vedením, a jiný středový panel bez takového množství dotykových ovladačů, jinak jsme zase rychle „doma”.
O Invitationu dále víme, že v podobě konceptu nabídne několik elektronických vychytávek jako parkovací asistent používající čtveřice kamer k zachycení pohledu na vůz jako z vrtulníku (těžko říci, co si pod tím přesně představit) nebo systém Safety Shield, který sleduje okolí vozu z jiných pohnutek a varuje řidiče před případnými nebezpečími. Ve zbytku svých prohlášení už Nissan vůz v podstatě jen planě chválí, čehož vás asi můžeme ušetřit.
Úkolem tohoto konceptu dozajista není naznačovat technická řešení vozu, přesto minimálně o jedné věci víme. Podobně jako zmíněný B-Max (těch podobností je opravdu hodně) má i sériový vůz vzešlý z konceptu Invitation nabídnout litrovou pohonnou jednotku se třemi válci a jedním přeplňováním (v tomto případě kompresorem), jež známe již z Micry DIG-S Turbo. Ta si má v tomto o poznáním větším voze říci v kombinaci o méně než 4 litry benzinu na 100 km jízdy, na což jsme tedy velice zvědavi. Zbylé motory v nabídce jsou zatím neznámou, ale očekávat lze podobné jednotky jako u modelu Note - diesel 1,5 a tomu trochu výkonnější benzin nebo dva o objemu 1,4 či 1,6 litru.
Jisté je též to, že vůz brzy uvidíme v prodeji, i když možná ještě ani sám Nissan neví, v jaké finální podobě. Invitation totiž bez nejmenším pochyb předznamenává příchod sériového vozu, který se na evropských trzích objeví v roce 2013. Ačkoli vznikal primárně v Japonsku část vývoje má na starosti také britské vývojové centrum značky, které má zajistit jeho správné přizpůsobení potřebám Evropanům.
Jak se mu podařila dosavadní práce uvidíme přesně za měsíc. Do té doby si musíme vystačit s výše zmíněnými informacemi a níže přiloženými snímky a videem.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Nisaan Invitation je koncept, k výrobě ale od pohledu nemá daleko. A výrobce jasný záměr dostat jej během jediného roku do výroby ani neskrývá.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nové na MotoForum.cz
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto včera 10:28
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu včera 10:21
- 13. vítězství v sezóně pro Davida Alonsa včera 10:13
- Finále MotoGP bude v Barceloně včera 09:48
- Martin vyhrál Sprint, Bagnaia měl crash 2.11.2024
Nejčtenější články
- Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024 - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:02 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 11.04. 18:02 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 15:35 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 15:30 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 09:15 - Předseda
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB