Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan IDX Freeflow a IDX Nismo: nová kupátka jdou po krku GT-86 a BRZ
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Oba koncepty dostaly pohon zadních kol a maloobjemový motor. Krizi středního věku ale prý řešit nemají, okouzlit chtějí mladé.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali prohlášení viceprezidenta Nissanu Andyho Palmera, podle kterého jsou Toyota GT 86 a Subaru BRZ modely navržené pro padesátníky řešící krizi středního věku. To je fakt, se kterým se dá i nedá souhlasit, asi jen obtížně lze ale tvrdit, že nové kupé Nissanu cílí na někoho jiného, jak se tiskové prohlášení automobilky snaží naznačit. Jeho vzhled totiž do značné míry ovlivnila první generace modelu Skyline GT-R z konce 60. let minulého století. Tedy z doby, kdy dnešní padesátníci přicházeli na svět.
Nedá se přitom předpokládat, že by koncepty IDX Freeflow a IDX Nismo okouzlily mladistvé takovou měrou, jak Nissan tvrdí. V tu chvíli by totiž cílová skupina musela milovat nejen retro design, ale také řízení. Řada studií přitom zrovna u mládeže potvrzuje spíše odklon od skutečných automobilů k virtuální realitě. V této oblasti se ale již nebudeme déle šťourat a raději se novinkám tokijského autosalonu podíváme pod kapotu.
V prvé fázi je přitom třeba říci, že ačkoliv se jedná o stejný konstrukční základ s pohonem zadních kol, jsou oba vozy odlišné, a to jak rozměry, tak i pohonným ústrojím. Začít můžeme „obyčejnější“ verzí IDX Freeflow, která počítá s délkou 4,1 metru, šířkou 1,7 m a výškou 1,3 m. V motorovém prostoru pak má pracovat pohonné ústrojí o 1,2litrovém až 1,5litrovém objemu, jehož výkon bude přenášet automatická převodovka CVT.
To zrovna nevypadá na pohonné ústrojí, jež by mělo v cílové skupině vzbudit zájem a rozhodně taské neodpovídá reputaci, o jakou se zasadil původní Skyline GT-R. Značka ovšem rychle dodává, že IDX nemá ikonický model nahradit. To lze ostatně říci také o verzi Nismo, jejíž šířka narostla na 1,8 metru a objem motoru na 1,6 l. Zároveň přibylo i turbodmychadlo, CVT však zůstalo, i když s údajně agilnějším software.
Kromě toho se tato varianta pyšní 19palcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/40, do strany vyvedenými výfuky a sadou spoilerů. Uvnitř pak hodlá zaujmout červeným koženým čalouněním, které nahrazuje džínovinu a krémový potah palubní desky standardního provedení. Tato kombinace má přitom evokovat bílé tričko zastrčené do kalhot, tedy způsob oblékání, jaký rovněž mládežníkům již pranic neříká...
























Nissan se při stylizaci svých konceptů IDX nechal inspirovat klasickým modelem Skyline GT-R. Jejich pohonné ústrojí však již takový úsměv na tváři nevzbuzuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins