Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně

Na omezené dostupnosti paketu Track Pack se bohužel nic nezměnilo, přesto pro vás máme podrobnosti o tom, co všechno obsahuje a na kolik přijde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně

9.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na omezené dostupnosti paketu Track Pack se bohužel nic nezměnilo, přesto pro vás máme podrobnosti o tom, co všechno obsahuje a na kolik přijde.

Technické detaily Nissanu GT-R modelového roku 2012 nemusíme obšírně rozebírat. Vše, co potřebujete vědět, jsou tři čísla: 550 koní, 632 newtonmetrů a 2,84 sekundy z nuly na sto. Ty bezpochyby budí dostatečný respekt na papíře i na silnici. Něco podobného dokáže i pár jiných značek, přestože za vyšší částky, nicméně třeba o Porsche se traduje, že umí obdobnou impozantní dynamiku nejen předvést, ale i náležitě dlouhodobě krotit podvozkem a brzdami na okruhu. Může být GT-R odpovídajícím rivalem i na závodní dráze?

Japonci říkají, že může, k těmto účelům vám ale nabídnou možnost nechat si na své GT-R nahodit speciální balíček úprav s názvem Track Pack, který má z nejrychlejšího sériového Nissanu stvořit speciál odolávající mnohem většímu zatížení. Okruhový paket, který nic nemění na možnosti používat GT-R na veřejných silnicích, neobsahuje ani kilowatt navíc, a přesto automobilka tvrdí, že „je vhodný pro ty nejnáročnější řidiče na světě, kteří chtějí na dráze zajít až na samotnou hranici“.

K tomu mají vozu dopomoci odlehčená kovaná kola Rays, nastříkaná v lesklém černém laku a upravené pružiny, přičemž adaptivní tlumiče s možností přepnout je do komfortního módu a využívat auto i na běžné ježdění zůstává. Pak zde máme nový karbonový nástavec předního nárazníku omezující množství vzduchu proudícího pod zakrytý podvozek, ale zároveň obsahující nové kanály na přívod chladícího vzduchu k brzdám. Rozpálené zadní kotouče se zase spoléhají na odtok horkého vzduchu skrze odvětrávací štěrbiny umístěné za koly na bocích.

Kabina na první pohled dostala pouze nové čalounění předních sedadel Recaro, které zabraňuje klouzání pozadí při působení vysokých „géček“ v zatáčkách a zpomalování. Na druhé omrknutí interiéru si možná všimnete, že z důvodu úspory hmotnosti se musela odporoučet zadní sedadla a jejich místo kryjí pouze odepínací přehozy a že na středové konzole přibyla plaketka s nápisem „Track Pack“.

Jako spousta jiných příjemných věcí i tato má svůj háček. K mání je pouze pro vozy s pravostranným řízením a prodávat se bude výlučně v Japonsku a Británii za 10 tisíc liber, tedy necelých 300 tisíc. Pokud máte dojem, že by snad nemusel být problém dané technické úpravy provést dodatečně po zakoupení potřebných dílů, asi máte pravdu, dalo. Nemělo by se ale zapomínat, že modely s pravostranným a levostranným řízením mají podvozek nastavený tak, že počítá s hmotností řidiče na příslušné straně. Pak už jde jen o to, jestli v GT-R funguje zrcadlová zaměnitelnost dotyčných komponentů.


Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 1 - Nissan GTR Track Pack 01Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 2 - Nissan GTR Track Pack 02Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 3 - Nissan GTR Track Pack 03Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 4 - Nissan GTR Track Pack 04Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 5 - Nissan GTR Track Pack 05

Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 6 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 01Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 7 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 02Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 8 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 09Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 9 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 03Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 10 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 04Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 11 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 07Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 12 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 08Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 13 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 06Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 14 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 05Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 15 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 10Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 16 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 11Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně - 17 - Nissan GT-R 2012 Track Pack 12
Nové ani starší snímky GT-R s paketem Track neříkají, že motoru s úpravy netýkají. 550 koní ale snad není tak málo, aby nestačily...

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.