Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Track Pack: pokud to s ježděním na okruhu myslíte vážně
9.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na omezené dostupnosti paketu Track Pack se bohužel nic nezměnilo, přesto pro vás máme podrobnosti o tom, co všechno obsahuje a na kolik přijde.
Technické detaily Nissanu GT-R modelového roku 2012 nemusíme obšírně rozebírat. Vše, co potřebujete vědět, jsou tři čísla: 550 koní, 632 newtonmetrů a 2,84 sekundy z nuly na sto. Ty bezpochyby budí dostatečný respekt na papíře i na silnici. Něco podobného dokáže i pár jiných značek, přestože za vyšší částky, nicméně třeba o Porsche se traduje, že umí obdobnou impozantní dynamiku nejen předvést, ale i náležitě dlouhodobě krotit podvozkem a brzdami na okruhu. Může být GT-R odpovídajícím rivalem i na závodní dráze?
Japonci říkají, že může, k těmto účelům vám ale nabídnou možnost nechat si na své GT-R nahodit speciální balíček úprav s názvem Track Pack, který má z nejrychlejšího sériového Nissanu stvořit speciál odolávající mnohem většímu zatížení. Okruhový paket, který nic nemění na možnosti používat GT-R na veřejných silnicích, neobsahuje ani kilowatt navíc, a přesto automobilka tvrdí, že „je vhodný pro ty nejnáročnější řidiče na světě, kteří chtějí na dráze zajít až na samotnou hranici“.
K tomu mají vozu dopomoci odlehčená kovaná kola Rays, nastříkaná v lesklém černém laku a upravené pružiny, přičemž adaptivní tlumiče s možností přepnout je do komfortního módu a využívat auto i na běžné ježdění zůstává. Pak zde máme nový karbonový nástavec předního nárazníku omezující množství vzduchu proudícího pod zakrytý podvozek, ale zároveň obsahující nové kanály na přívod chladícího vzduchu k brzdám. Rozpálené zadní kotouče se zase spoléhají na odtok horkého vzduchu skrze odvětrávací štěrbiny umístěné za koly na bocích.
Kabina na první pohled dostala pouze nové čalounění předních sedadel Recaro, které zabraňuje klouzání pozadí při působení vysokých „géček“ v zatáčkách a zpomalování. Na druhé omrknutí interiéru si možná všimnete, že z důvodu úspory hmotnosti se musela odporoučet zadní sedadla a jejich místo kryjí pouze odepínací přehozy a že na středové konzole přibyla plaketka s nápisem „Track Pack“.
Jako spousta jiných příjemných věcí i tato má svůj háček. K mání je pouze pro vozy s pravostranným řízením a prodávat se bude výlučně v Japonsku a Británii za 10 tisíc liber, tedy necelých 300 tisíc. Pokud máte dojem, že by snad nemusel být problém dané technické úpravy provést dodatečně po zakoupení potřebných dílů, asi máte pravdu, dalo. Nemělo by se ale zapomínat, že modely s pravostranným a levostranným řízením mají podvozek nastavený tak, že počítá s hmotností řidiče na příslušné straně. Pak už jde jen o to, jestli v GT-R funguje zrcadlová zaměnitelnost dotyčných komponentů.
Nové ani starší snímky GT-R s paketem Track neříkají, že motoru s úpravy netýkají. 550 koní ale snad není tak málo, aby nestačily...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva