Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R R36 přijde až v roce 2018, současný GT-R R35 čeká velký facelift
29.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vývoj budoucího GT-R byl pozdržen nepředvídatelnými problémy, nyní má však projekt R36 zelenou. Na sériové provedení si ale ještě počkáme
Nissan CBA-R35, známý spíše pod svým obchodním jménem GT-R bude v historických análech navždy zapsán jako stroj mainstreamové značky, který byl schopen fascinujícím způsobem porážet konkurenční supersport za zlomek jejich ceny. Jen pro ilustraci - třeba aktuální Porsche 997 Turbo S s výkonem 530 koní stojí téměř 4,7 milionu, kdežto Nissan GT-R s motorem 3,8 V6 o výkonu 550 koní začíná na částce 2,45 milionu.
Japonský automobilový zázrak bude v prosinci slavit pět let od zahájení výroby a i když tady nebude věčně, podle zdrojů amerických stránek Inside Line se GT-R do důchodu ještě nechystá. Od svého uvedení v prosinci 2007 byl vůz několikrát lehce přepracován, podstoupil facelift a z původních 486 koní se motor VR38DETT dopracoval k současným 550 koňským silám. Vývoj stávající techniky tím ale neskončil.
Podle původních plánů Nissanu měla být další generace GT-R R36 představena v roce 2015, harmonogram však naboural odchod Kazutoshiho Mizuna, který je považován za otce současného R35. Jak nyní vychází najevo, Mizunovu přestávku zapříčinily zdravotní problémy, nicméně hlavní inženýr projektu GT-R je už v pořádku a zpátky v týmu. Nissan byl jeho absencí donucen přehodnotit dřívější záměry, ale nejvyšší šéf koncernu Renault-Nissan dal vývoji zelenou a začátek prodejů R36 byl přesunuta na rok 2018. Výstavní či virtuální premiéry vozu bychom se pak mohli dočkat v předchozím roce.
Zákazníci očekávající cokoli nového však nepřijdou zkrátka. Podle informátorů blízkých automobilce Nissan pracuje na důkladné modernizaci, která opět přinese vyšší výkon a tentokrát také přepracovaný design. Rozsáhlé změny na panelech karoserie bychom pravděpodobně očekávat neměli, ale mluví se o nových tvarech předních světel, kapotě a náraznících (jistou představu by vám mohla dát v počítači vytvořená úvodní ilustrace).
Nissan GT-R R35 tedy čeká déle než desetiletá kariéra, což není málo, na druhou stranu z toho pro vývojový tým Kazutoshiho Mizuna přeci jen jedna výhoda vyplývá. Nissan údajně velmi pozorně sleduje Hondu a jejich novou generaci NSX vybavenou hybridním ústrojím, především pak poté, co špionáž Nissanu vypátrala, že se jejich konkurentovi podařilo s testovacím prototypem překonat čas GT-R na Nürburgringu.
Schopnosti Hondy samozřejmě indikují reálnou možnost, že se v R36 také objeví baterky s elektromotorem, jisté to ale není. Když se Mizuna nedávno ptali na hybridní Porsche 918 Spyder, nezdálo se, že by na něj tento stroj udělal dojem. Co se skvělému japonskému konstruktérovi skutečně prohání hlavou, to samozřejmě netušíme, ale času na rozhodování má docela dost.
Abychom vám to čekání na příští GT-R R36 alespoň o zlomek zkrátili, můžeme vám slíbit, že už brzy zveřejníme velký test současného R35.

Už v příštím roce by měl Nissan představit zásadně modernizovanou verzi R35, mohl by vypadat třeba takto. V postupném zlepšování bude muset na kazdý pád vytrvat až do roku 2018
Současné provedení GT-R pro Evropu i ve verzi Track Pack
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva