Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo N-Attack je zpětnou legalizací rekordního času z Ringu
19.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čas 7:08 z Nordschleife už nepatří jen upravenému GT-R, které si nešlo koupit. Verze N-Attack bude k mání.
Uplynulý týden se nesl ve znamení novinek letošního detroitského autosalonu, kterých bylo tak požehnaně, jak se od nejvýznamnější americké autoshow dá očekávat. Většinu z nich pochopitelně tvořila relativně obyčejná auta jako nový Chrysler 200, našly se mezi nimi ale i k extrému vybičované sportovní modely jako další generace Chevroletu Corvette Z06. V této vřavě, kde nebyla nouze o modely prakticky jakéhokoli typu, pak trochu zapadla některá odhalení téměř současně probíhajícího Tokio Auto Salon. Ani tamním premiérám jako GRMN 86 nebo Toyotě Vitz RS G Sports jsme se sice nevyhýbali, ta dost možná nejzajímavější nám ale zprvu unikla - Nissan totiž na této akci docela potichu předvedl Nissan GT-R Nismo N-Attack, tedy znovu upravené provedení továrně vyladěného GT-R, které loni zazářilo i skvělým časem ze Severní smyčky německého Nürburgringu.
Může se to zdát jako banální tuningová záležitost, pokud ale lépe zavzpomínáte na to, co se kolem času 7:08 upraveného Nissanu GT-R dělo, určitě zbystříte. Nissan totiž loni na podzim představil Nismo už na Tokio Autoshow (jeden autosalon, žádný autosalon...) s tím, že tohle auto udělá 'Ring skoro tak rychle jako třeba Porsche 918 Spyder s mnohonásobně vyšší cenovkou. Přímo rekordní vůz pak vystavil v Tokiu, jenže bystří návštěvníci hned poznali, že auto není úplně stejné jako beztak přepracované Nismo.
I my jsme tehdy museli psát o tom, že je to od Nissanu vlastně trochu levá. V souvislosti s Nismem se totiž chlubí časem, který standardní vůz nedosáhl a pro který jej musel znovu, napodruhé upravit. Pro tokijské provedení se tehdy vžilo pracovní označení „Time Attack” a mělo se za to, že Nissan s odlišnými komponenty nejspíše přijde coby s další možností individualizace. Stalo se a jistě vás nepřekvapí, že znovu v Tokiu, akorát v uplynulém týdnu na onom tuningovém Auto Salonu.
Autu nakonec Nissan říká GT-R Nismo N-Attack Package a je v tuto chvíli otázkou, zda původně měl vůbec v úmyslu takto (připomeňme znovu, že podruhé, už samotné Nismo je továrním tuningem sériového GT-R) upravený vůz nabídnout publiku. Poté, co se ukázalo, že rekordní auto je jiné než standardní Nismo, nemohl konat jinak, i kdyby chtěl - kdyby provedené modifikace nebyly k mání, nebylo by možné čas považovat za výkon sériového auta a veškerá sláva s ním spojená by se stala spíše ostudou. Tohle už asi nevyluštíme, soudě podle toho, že ani teď neví, kolik balíček úprav bude stát, kdy bude k mání a zda bude dostupný jen pro nová nebo i pro dříve zakoupená Nisma máme zato, že jde spíše o zpětnou než původně plánovanou legalizaci. Nechme ale tuto otázku být a soustřeďme se na samotný vůz.
Ten dostal skutečně širokou paletu vesměs technických novinek, které se starají o odlehčení (karbonová kapota, části nárazníků, vnější prahy, přítlačné křídlo, titanový výfuk), optimalizovanou aerodynamiku (zmíněné křídlo nebo prvky na náraznících), lepší projev motoru (výfukový systém, mezichladič stlačeného vzduchu), vhodněji naladěný podvozek (nastavitelné tlumiče Ohlins, jiné stabilizátory), odolnější brzdy (desky), lepší přenos výkonu (mechanické samosvory vpředu i vzadu, upravená elektronika) nebo i uzpůsobený interiér (sedadla Recaro a řada menších doplňků). Úplný seznam modifikací najdete v přiloženém přehledu.
Je tedy zřejmé, že zlepšení času Nisma o dalších pár sekund (bavme se vážně o jednotkách...) nebylo vůbec snadno záležitostí a pro zákazníky jistě nebude ani levné. Právě zde je ale Nissan trochu tajemný, když v Tokiu přiznal pouze tolik, že verze N-Attack bude k mání až od léta a jeho cena nepřekročí 200 tisíc amerických dolarů, tedy asi 4 miliony Kč. Opravdu nevíme, zda bude možné vše objednat jen z továrny, nebo půjde i zpětně modifikovat dříve zakoupená Nisma - v druhém případe se spekuluje o přepracování za cenu okolo 600 tisíc Kč.
To všechno se ještě uvidí, jedno je ale nyní jasné - čas Nissanu z 'Ringu lze považovat za výkon sériového auta, akorát je třeba jasně říci, jakého. Standardní GT-R ani přepracované Nismo to nejsou, je to verze s N-Attack Package, kterou si jednoho krásného dne budete moci u Japonců i objednat...
Oficiální fotka Nissanu GT-R Nismo s paketem N-Attack je zatím jen jedna
Úplný přehled dodatečných modifikací verze N-Attack
Standardní GT-R Nismo, jeho čas z Nordschleife je neznámou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch