Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost

Vrcholné kupé japonské značky dostalo vylepšený podvozek, zesílenou strukturu a agresivnější bodykit. I přes stejný výkon je tak rychlejší než dříve.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost

27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholné kupé japonské značky dostalo vylepšený podvozek, zesílenou strukturu a agresivnější bodykit. I přes stejný výkon je tak rychlejší než dříve.

Tento víkend patří hned dvěma motoristickým událostem. Koná se nejen Velká cena Monaka, ale taktéž 24 hodin Nürburgringu. S prvním zmíněným závodem je spojena premiéra Renaultu Clio RS 16, druhou si pro debut své novinky zabrala druhá část francouzsko-japonské aliance, tedy Nissan. Ten v pohoří Eifel odhalil faceliftované provedení kupé GT-R Nismo.

Stejně jako základní verze se i ta ostřejší dočkala agresivnějšího a modernějšího vzhledu, jenž počítá s příchodem odlišného nárazníku, čelní masky zvané V-Motion nebo kapoty motoru. Ta byla dále zesílena, aby zabránila jakýmkoliv deformacím při extrémně vysokých rychlostech. Z obdobného důvodu Nissan u předního nárazníku použil karbonová vlákna, jež navyšují tuhost.

Nové Nismo se ovšem nechlubí jen pevnějším kabátem, neboť zlepšena byla rovněž aerodynamika. Kupé tak aktuálně generuje nejvyšší přítlak, jaký kdy kterýkoliv produkční Nissan nabízel. Zároveň je také dynamičtější, což koresponduje se změnami učiněnými v oblasti tlumičů, pružin a stabilizátorů. Zesílena pak byla i samotná konstrukce vozu.

Výsledkem všech těchto modifikací je zlepšení časů na okruzích o 2 procenta, jakkoliv motorový prostor zůstal nedotčen. Ačkoliv tedy standardní provedení doznalo zlepšení o dvacet koní, výkon GT-R Nismo zůstává na 600 koních. Ty produkuje 3,8litrový šestiválec VR38DETT, se kterým je spojena dvouspojková automatická převodovka a pohon všech kol.

I přes zlepšení na okruzích se dá předpokládat, že dosavadní čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku (hypersportovních 2,8 sekundy) zůstal nezměněn. Akceleraci si ovšem můžete vychutnat v modernizované kabině, která počítá s přepracovanou palubní deskou, vylepšeným volantem a exkluzivními sedadly Recaro čalouněními kůží.

Kromě toho byl zredukován počet tlačítek na středové konzoli ze 27 na 11, snadnější každodenní ovládání má pak zajistit zvětšený osmipalcový dotykový displej. Ten lze zároveň i ovládat hlasem. Dodat lze pak již jen tolik, že karoserie je dostupná v pěti barvách, výroba pak stejně jako dosud bude probíhat v japonském Tochigi.


Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 1 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 01Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 2 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 02Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 3 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 03Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 4 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 04Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 5 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 05Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 6 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 06Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 7 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 07Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 8 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 08Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 9 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 09Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 10 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 10Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 11 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 11Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost - 12 - Nissan GT-R Nismo 2017 prvni sada 12
Nissan GT-R Nismo se proměnil především po vizuální stránce. V motorovém prostoru však nadále odvádí svou práci 600 koní jako dříve

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.