Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo 2014: poladěná Godzilla udělá Nordschleife za 7:08
18.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Labutí píseň generace R35 dostala 600 koní, zároveň shodila 65 kilo. Stát přitom nemá stát více než 4 miliony Kč.
Doplněno 19.11. Japonská automobilka dle původního prohlášení dnes vypustila oficiální várku fotografií, ke které nepřidala ani tak nové informace, jako spíše upřesnění těch předchozích. V případě pneumatik Dunlop tak můžeme potvrdit, že přední kousky dostanou rozměr 255/40 ZRF20, ty zadní však narostou na 285/30 ZRF20. Chybět pak nebude ani dutý zadní stabilizátor, který snižuje hmotnost, zatímco přední nápravu Nissan osadil modifikovanými dvojitými lichoběžníky se silnějšími šrouby.
Zajímavé pak je, že ačkoliv ještě včera některé zdroje naznačovaly, že u nově vyvinutých tlumičů Bilstein bude možné volit ze tří režimů pojmenovaných exkluzivně Track, Race a Race Plus, ve skutečnosti bude GT-R Nismo používat standardní úrovně. Tedy Comfort, Normal a R. Poslední z nich však byl přenastaven s ohledem na striktní okruhové využití. Je tedy zřejmé, v jakém módu Nissan obkroužil kolo na Nordschleife.
V rámci bodykitu pak můžeme zmínit agresivnější čelní nárazník a karbonové zadní křídlo, díky kterým přítlak oproti standardu narostl při rychlosti 300 km/h o 100 kilo. Koeficient odporu vzduchu přitom zůstal na hodnotě Cd 0,26. K mání pak vůz bude v pěti barevných kombinacích (Brilliant White Pearl, Meteor Flake Pearl Black, Ultimate Metallic Silver, Vibrant Red, Dark Matte Grey), z nichž matná šedá je určena pouze tomuto modelu. Vzhled litých kol pak ovlivnil závodní model GT500.
Uvnitř Nissan sází hlavně na červeno-černou kombinaci, se kterou přichází také tříramenný volant potažený Alcantarou, karbonové skořepiny Recaro či imitace uhlíkových vláken na přístrojích. Do prodeje pak nový Nissan GT-R Nismo vstoupí v únoru, ovšem pouze v Japonsku. O pár měsíců později by pak na řadu měly přijít Spojené státy a teprve poté se dočkají i evropští zákazníci. Cenu však značka neupřesnila ani v jednom případě.
S autosalony v americkém Los Angeles, japonském Tokiu a čínském Guangzhou na krku asi nebude překvapením, že s úniky se momentálně budeme setkávat častěji než kdy předtím. Ráno jsme vám tak mohli přinést první oficiální snímky nového Mini, nyní se naše pozornost obrací na Nissan GT-R Nismo modelového roku 2014. Ani zde samozřejmě nemáme k dispozici kompletní fotogalerii nebo veškeré technické parametry, část z nich ale ano a jeden stojí nad všemi.
Nebudeme zbytečně chodit kolem horké kaše a rovnou zmíníme, že jde o čas potřebný k objetí Severní smyčky německého Nürburgringu. Poladěná Godzilla jej totiž na konci září zvládla za 7 minut, 8 sekund a 69 tisícin, což je čtvrtý nejlepší čas mezi produkčními automobily v celé historii okruhu. Za Porsche 918 Spyder přitom zaostává o nějakých 11 sekund. A to rozhodně není mnoho, zvláště při srovnání cen obou modelů.
Konkrétní částka, za kterou si budete moci nové GT-R Nismo koupit, sice momentálně není k dispozici, Nissan ovšem zmiňuje, že vůz vybavený příplatkovým okruhovým paketem nebude stát více než 200 000 USD (cca 4 miliony korun), tedy pětkrát méně než zmiňované Porsche. A to již propastný rozdíl je, neboť každá z výše uvedených sekund vás vyjde na více než milion korun.
Tímto srovnáním se ale již nebudeme déle zabývat a místo toho představíme zbytek japonských novinek. Začít přitom můžeme modifikovaným 3,8litrovým přeplňovaným šestiválcem, jehož výkon má činit 600 koní. Tedy o padesát koní více než u standardu. Zvýšen pak byl i točivý moment, a to z 627 Nm na 650 Nm. Podle Nissanu přitom dané úpravy nemají mít vliv na životnost převodovky.
Vyššího výkonu bylo dosaženo implementací větších turbodmychadel ze závodního provedení GT3, přičemž zrevidováno bylo také sání a kompletní výfukový systém. Jiné je i zapalování nebo olejová pumpa s větší průchodností a samozřejmostí jsou tužší stabilizátory, pružiny a tlumiče. Ty lze přitom nově nastavit v režimech Track, Race a Race Plus namísto standardních Comfort, Normal a R.
Dále nechybí nová 20palcová kovaná kola Rays, která používají speciálně vyvinuté pneu Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST o rozměru 255/40. Zmiňovaný okruhový paket kromě toho ještě přihazuje upravený aerodynamický kit, s nímž přichází i mnohem více karbonových doplňků. A tedy hmotnost snížená oproti základní verzi Nismo o podstatných 64,8 kilogramu.
Tento model zároveň dostane i manuálně štelovatelné tlumiče Öhlins, pružiny s jinou charakteristikou a účinnější brzdy. Tedy v podstatě ty samé úpravy, jaké u Porsche dostanete v rámci paketu Weissach. Pouze ten však u německého výrobce stojí 1,6 milionu korun, zatímco u japonské značky již za danou sumu máte polovinu automobilu.
Nový Nissan GT-R Nismo se prozatím na světlo světa dostal ve dvou fotografiích. Další mají následovat již zítra
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva