Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo

Na světě je nová okruhová varianta GT-R. Stojí na hladkých gumách, zhubla a dostala další speciální výbavu. Naneštěstí nesmí na veřejné silnice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo

15.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na světě je nová okruhová varianta GT-R. Stojí na hladkých gumách, zhubla a dostala další speciální výbavu. Naneštěstí nesmí na veřejné silnice.

Nissan nedávno při prezentaci modernizovaného GT-R opakovaně zdůrazňoval, že jeho auta testovaná na Nürburgringu jsou v sériové specifikaci a stejné stroje jsou následně používané také k oficiálnímu měření časů. Japonci tím nechtěli říci nic jiného, než to, že nezkreslují výsledky vylepšeným nastavením, a proto třeba kterýkoli prodaný vůz modelového roku 2013 musí být schopen akcelerovat na stovku za 2,7 sekundy a zajet jedno kolo Severní smyčky za 7:18,60 min. (asistence někoho, kdo skutečně umí točit volantem, se jaksi předpokládá).

Pokud tomu tak opravdu je, pak by nový Nissan GT-R Club Track měl být ještě o kus rychlejší. Tato speciální verze však nedostane espézetky a oficiálně proto nesmí na běžné silnice. Bude nabízena jen jako okruhový speciál pro klubové závodění a Japonsku se bude jeho cena pohybovat v přepočtu od 2,68 do 2,75 milionu korun. Závodní série GT-R nebude pouze jednobarevná - zákazník bude mít možnost vybrat si jeden z pěti odstínů.

Podle tabulky s technickými parametry zůstane vidlicový šestiválec VR38DETT na svých 550 koních a točivém momentu 632 newtonmetrů a nemění se ani šestistupňová dvouspojková převodovka. Konstrukční oddělení ovšem v zájmu vylepšení poměru výkonu ke hmotnosti vyhodilo z vozu všechny sedačky a místo nich dovnitř nainstalovalo jednu skořepinu Recaro, zmizelo čalounění stropu, ale také koberečky i s izolací podlahy. Navíc je tady pouze bezpečnostní rám a hasicí systém. Výsledná úspora váhy asi není nijak závratná, ale i úbytek 70 kg (na konečných 1 660 kg) jistě potěší.

Ve výbavě auta se dále objevily nové stavitelné tlumiče od firmy Bilstein, upínací pojistky na kapotě, tažná oka, přepracované potrubí přivádějící chladicí vzduch k brzdám, upravený přední spoiler společně s důslednějším zakrytováním podvozku a přední i zadní diferenciál dostal svůj vlastní chladič. Pomyslné seznam závodních třešniček doplňují kola značky Rays nazutá do slicků a závodní telemetrie.

Japonsko spouští objednávky od 7. prosince, přičemž první zákazníci dostanou svá auta někdy v březnu. Zdali se to týká i zbytku světa, zatím netušíme, ale objektivní důvody, proč by mělo GT-R Club Track zůstat jen na domácí půdě, asi neexistují.


Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo - 1 - Nissan GT-R Club Track 01Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo - 2 - Nissan GT-R Club Track 02Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo - 3 - Nissan GT-R Club Track 03Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo - 4 - Nissan GT-R Club Track 04Nissan GT-R Club Track 2013: inovovaná okruhovka shodila 70 kilo - 5 - Nissan GT-R Club Track 05
Motor zůstal stejný, konstruktéři však alespoň snížili hmotnost o 70 kg

Zdroj: blogautomobile.fr

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.