Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2017: toto je poslední facelift R35, přidal další koně
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud se stále nemůžete rozhodnout, jestli chcete Nissan GT-R, Japonci přicházejí s dalšími argumenty. K těm hlavním patří až 572 koní.
Nissan GT-R současné generace přišel na svět v roce 2007, původně s výkonem 485 koní. Postupné úpravy ale vyhnaly výkon na současných 550 koní - a facelift GT-R pro modelový rok 2017, který se odhalil na newyorském autosalonu, jde ještě dál, konkrétně na 572 koní a 633 Nm. To je o 22 koní a 5 Nm víc - a o skoro stovku více oproti stavu před devíti lety.
Nissan udržuje generaci R35 na špici relativně četnými facelifty, jen po stránce výkonu přišlo jedno navýšení v roce 2010 a druhé v roce 2012. A zcela původní nezůstal ani vzhled, třebaže se nikdy nezměnil tolik, jako pro modelový rok 2017. Příští generace Nissanu GT-R s označením R36 přijde na svět nejdřív v roce 2018, možná ale ještě později, takže se omlazení rozhodně hodí. K tomu dnes představenému Nissan říká, že je u R35 tím úplně posledním.
Po stránce vzhledu vidíme zejména novou kapotu, přední nárazník a masku chladiče. Ta má nově chromované V jako ostatní, civilnější Nissany. Níže vidíme větší otvor pro přístup chladicího vzduchu a přibyly také otvory po stranách pod LEDkami denního svícení. V první řadě byla v hledáčku funkčnost, příď údajně generuje lepší přítlak; vzhled u GT-R nikdy nebyl hlavním prodejním artiklem, zejména zepředu. Sluší se nicméně dodat, že faceliftovaná vizáž pořád nebude pro každého. Změnila se také záď, která má nově větrací otvory u koncovek výfuku.
Uvnitř nacházíme nové sedačky, které mají poskytnout lepší oporu v zatáčkách a zároveň i komfort, přepracovanou středovou konzoli s větším displejem a méně tlačítky a také kožené čalounění v podstatě všude, kde oko, prsty nebo pozadí spočine, včetně palubní desky. Menšího počtu tlačítek bylo dosaženo tak, že bylo ovládání navigace a rádia sdruženo do displeje; klimatizaci zůstává vlastní ovládací panel s tlačítky. Palubní systém dostal také ovladač na středový tunel.
Nově jsou pádla řazení na volantu, ne na sloupku, takže na ně snáze dosáhnete v zatáčkách. Převodovka má také být schopna řadit plynuleji než dřív díky úpravám v její konstrukci. Větší pohodlí při jízdě má zajistit také čelní sklo lépe izolující hluk nebo aktivní rušení okolního hluku. A motor má zase znít lépe díky něčemu, co se jmenuje Active Sound Enhancement - že by už i vrcholný Nissan nastupoval na vlnu umělého zvuku motorů?
Vůz údajně dostal nový titanový výfukový systém, který skutečný zvuk motoru prý trochu vylepšil a jistě i pomohl s výkonem. Za zmíněným nárůstem o 22 koní ale stojí spíš o kousek větší tlak turbodmychadel a přepracované časování zapalování. Podle Nissanu vůz lépe zrychluje zejména nad 3 200 otáčkami, přesná čísla ale zveřejněna nebyla.
Stroj, který si můžeme prohlédnout na obrázcích a videu níže, je verze GT-R Premium Edition, jedna ze čtyř, které budou k mání. Je oděn do nové barvy, oranžové Blaze Metallic, a kůže v interiéru je nejspíš světle hnědá Rakuta, také novinka. Další volbou bude červená a slonovinová, a samozřejmě obligátní černá.
Ve Spojených státech bude tato verze GT-R k mání v průběhu léta. V Evropě bychom se měli dočkat nejpozději letos na podzim, protože vůz je psán jako modelový rok 2017, jak stojí i výše. Zatím se pokochejme fotografiemi a videem, na kterém vůz sice neslyšíme, ale aspoň ho vidíme v pohybu. Tahle oranžová mu docela sluší.
Poslední facelift GT-R generace R35 živě v New Yorku
Nové GT-R má o trochu agresivnější vizáž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva