Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2015: detaily dalšího faceliftu jsou venku, přijde několik verzí
11.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nissan uvede nový modelový rok GT-R již za dva týdny. Z vozu má být patrná orientace na pohodlí pasažérů, ale ani závodníci nepřijdou zkrátka.
O nové generaci GT-R zatím víme bezpečně jen to, že jí Nissan neuvede na trh dříve než za tři roky. Nejdříve ji tedy uvidíme v roce 2017, spíše však ještě o nějaký ten pátek později, což mimo jiné znamená, že si na ní dává automobilka pořádně záležet. O mnoho dříve, konkrétně už za pár týdnů však uzřeme další faceliftované vydání generace stávající, které by mělo být na světlo propuštěno 25. listopadu v rámci tokijského autosalonu. A díky věrohodným zdrojům si právě o ní můžeme povědět více už nyní.
První zajímavostí na úvod je prohlášení, že GT-R modelového roku 2015 bude sestávat z dvojice modelových variant, přičemž už ta základní podstoupila drobná vylepšení. Standardní provedení se nechystá stát se traťovým nástrojem, ale půjde prý o „sportovní prémiový vůz”, který poskytne ještě více pohodlí než stávající model. Vezměme to ale raději popořadě.
V rámci modelového roku 2014 usilovali inženýři Nissanu o zlepšení kvality jízdy, což se jim v mnohých ohledech podařilo, jenomže spolu s novějším provedením prý hodlají komfort posádky vyhnat na zcela novou úroveň, Stabilitou v zatáčkách má být přitom jejich dílo čtyřikrát lepší než Porsche 911 a třikrát lepší než Mercedesu C 63 AMG. Nevíme tedy jak přišli na to, že je C 63 AMG v tomto ohledu lepší než 911 a co znamenají ony násobky, ale budiž. Zpráva hovoří také o výměně tlumičů a v souladu s tím též o přemapované řídicí jednotce, které u přepracovaného GT-R společně velmi výrazně zvyšují agilitu.
Další informace z dokumentu hovoří o podstatných změnách v materiálu i konstrukci použitých pneumatik, které povedou k vyšší přilnavosti a také k lepšímu filtrování nerovností silnic. Zajímavější ale jistě bude fandům prozradit, co se změnilo na pohonném ústrojí. Vítanou změnou mají být menší konstrukční „mezery“ motoru, převodovky i uspořádání trans-axle, které v minulosti produkovaly mechanický hluk a trpěly ztrátami způsobenými třením.
Například ložiska převodovky podstoupila změny ve prospěch nižšího tření, což se má podílet odpovídajícím způsobem na lepší dynamice, které nahrává do karet i vychytanější řídicí jednotka. Kromě toho se do nabídky mají nastěhovat dvě nové modelové varianty, a sice okruhově zaměřená Track Edition vyvíjená s Nismem a díle model oslavující 45. narozeniny modelu Skyline GT-R (PGC-10).
Co se týče traťového GT-R, v rámci modelového roku 2014 tato verze podstoupila radikálními změnami, alespoň ve srovnání se základním modelem. Pro příští rok se novinka s dodatkem „Track“ pochlubí základem z Black Edition stvořené Nismem a vyznačovat se má ještě tužší karosérií, širšími předními blatníky s výstupními otvory pro proudící vzduch, dále například tužším odpružením se speciálními pružinami, zesílenými stabilizátory na obou nápravách, kovanými koly Rays nebo speciálním obutím Dunlop SP Sport MAXX GT600 DSST.
Oslavný výroční model „45th Anniversary“ údajně vzejde z edice Premium a bude omezen počtem 45 vyrobených kusů. Ten se pochlubí barvou karoserie Silica Breath, kterou odkáže na generaci R34 Skylinu GT-R M Spec, stejně tak přinese i několik plaket odkazujících do minulosti (v interiéru i v motorovém prostoru). Tato edice se přitom ukáže ještě letos - 25. listopadu, přičemž objednávky budou Japonci sbírat od ledna příštího roku, do 25. února už pak bude speciální verze vyprodána.
V součtu se prý v rámci modelového roku 2015 můžeme těšit na edice Pure, Black, Premium a Track. Jejich cena se má přitom pohybovat na domácím, tedy japonském trhu, v rozmezí 9 477 000 (1,833 milionu korun) a 11 700 720 jenů (2,26 milionu korun). Ceny pro další trhy včetně evropského budou odhaleny zřejmě až při oficiální premiéře v Tokiu.



Nissan GT-R MY2015 bude v základní verzi zaměřen na vyšší komfort posádky, dynamika a agilita by se přesto měla výrazně zlepšit. Pro extremisty bude k mání traťová edice od Nisma
Zdroj: The Supercar Kids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva