Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo
19.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Menší facelift GT-R se dotkl především podvozku a jeho chování na horším povrchu, přibyly však také LED-světlomety a nový lak.
Kromě ostré verze Nismo, která zvládne Severní smyčku Nürburgringu za skoro neuvěřitelných 7:08, pustil Nissan do světa informace i o faceliftu základní verze modelu R35 GT-R. Za takřka okruhovou zbraní výkon základního modelu zaostává jen o 50 koní, to ale není nic nového, skutečné novinky je třeba hledat jinde než pod kapotou.
Začněme zvenčí - změny se dotkly předních i zadních světel. Vzadu se změnil v podstatě jen design, přední světla ale vyměnila xenonové výbojky za LED a kromě denního svícení v nárazníku jsou nyní diodové pásky i ve světlometech. Tam mají působit také jako dekorace. Světlomety dostaly systém adaptivního nastavování, který upravuje jejich sklon v závislosti na rychlosti jízdy.
Uvnitř je jedinou změnou interiér v barvě slonoviny, který přibyl na seznam příplatkové výbavy. Je zde také možnost mít víko kufru a křidélko na něm z karbonu pro uspoření hmotnosti.
Červený lak, ve kterém je oděn vůz na fotkách, je též novinkou. Jmenuje se Gold Flake Red Pearl a obsahuje mikroskopické metalické částice zlaté barvy, díky kterým vypadá při dopadu světla pod různými úhly velmi zajímavě. Pravé zlato to ale nejspíš nebude, stále se bavíme jednak o voze v cenové hladině do tří milionů korun a jednak o stroji zaměřeném spíš na jízdu než na potřebu se předvádět nějak jinak.
Patrně i z tohoto důvodu se facelift věnoval zejména podvozku. Godzilla dostala nové nastavení odpružení, upravené elektronické ventily tlumičů a nový přední stabilizátor. To vše má napomoci zejména při jízdě po horších silnicích, a to jak po stránce pohodlí, tak po stránce přilnavosti. Řízení bylo také upraveno, zejména pro snazší udržení přímého směru na dálnicích, a brzdový systém byl poupraven pro lineárnější odezvu a příjemnější používání v běžných rychlostech.
Nissan GT-R 2014 jezdí na runflatech Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT o rozměru 255/40 ZRF20 97Y vpředu a 285/35 ZRF20 100Y vzadu. Byly vyvinuty speciálně pro Godzillu a dostaly pevnější bočnice pro zlepšení odezvy v rychlých zatáčkách. 3,8litrový vidlicový šestiválec VR38DETT se dvěma turby se žádných změn nedočkal, stále dává 550 koní a 632 Nm. Šestistupňová dvouspojková převodovka také zůstává stejná, skoro se chce dodat, že bohužel...
Tyto změny napovídají, že se GT-R snaží dále přiblížit grand tourerům, na okruzích však jistě nebude pomalejší než dosud. Jak se změní ceny, nám zatím není známo; možná se to dozvíme na tokijském autosalonu, kam Nissan faceliftovanou Godzillu přivezl.
Největší změny se u Nissanu GT-R 2014 odehrály na podvozku, přibyla však také nová barva a LED světlomety.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus