Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2013 dorazil do Evropy, máme i pár nových fotek
10.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonci bez větších cavyků odstartovali prodej Nissanu GT-R na evropském kontinentu. Ceny nekonkretizují, zveřejnili však alespoň novou sadu fotek.
Počátkem loňského listopadu nám japonská značka Nissan představila drobné změny v rámci další mezigenerační modernizace, kterou snad faceliftem ani nazvat nelze, přinesla však další zlepšení času na Severní smyčce ze sedmi minut a jedenadvaceti sekund na 7:19,1 min. Tedy vlastně na 7:18,6 min., protože technici spočítali zdržení způsobené zvýšeným provozem na Nürburgringu na půl vteřiny a oficiálně proto nyní uvádí tu lepší hodnotu.
Proč to všechno opakujeme? Je to možná zvláštní, ale mezičasem žádné úpravy na voze neproběhly, akorát Nissan upozorňuje ve své aktuální tiskové zprávě na příchod modelového roku 2013 do Evropy. Nic víc, nic méně. Což je možná škoda, protože místo opětovného výčtu technických modifikací nám automobilka mohla oznámit alespoň cenu.
To se nicméně nestalo, takže pro ty, kteří naposled detaily přestavby zlepšující čas na Nordschleife (a zcela jistě nejen tam) nezaregistrovali, tu máme alespoň těch pár drobností, které se o to postaraly. V případě pohonné jednotky s identickými 550 koňmi jde o nové vstřikovače precizněji dávkující palivo a nový pomocný ventil bypassu turbodmychadla potlačující rychlý pokles tlaku na vstřikovacích jednotkách, které společně zlepšují odezvu na plyn. Úprava mazání pak spočívá v použití nové přepážky vany motoru, která redukuje víření oleje při vysokém zatížení a tím pomáhá stabilizaci tlaku v okruhu.
Na přední nápravě byly dále revidovány tlumiče, pružiny, stabilizátor a také samotná geometrie zavěšení, vše v zájmu posílení další stability při jízdě v zatáčkách. Zvýšena byla také únosnost a tím pádem i spolehlivost karbonových kardanů, které teď lépe odolávají vysokému nárazovém zatížení třeba při tvrdém rozjezdu, což byl nemalý problém prvních GT-R R35 při použití systému kontroly rozjezdu. Poslední změna spočívá v zesílení výztuže pod palubní deskou a přístrojovým panelem, díky čemuž došlo k mírnému navýšení torzní tuhosti karoserie a vedlo též ke zlepšení kontroly odpružení.
Nissan říká, že vozy pro rok 2013 jsou k dispozici už nyní, zdali to ale platí pro všechny evropské trhy, však nespecifikuje. Dostupnost v ČR proto bude lepší ověřit u oficiálního zastoupení, protože to na svých stránkách verzi 2013 prozatím nezmiňuje.
Podle zvnějšku GT-R pro rok 2013 nepoznáte, změny proběhly uvnitř vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 3 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 2 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 3 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 4 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 5 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:01 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus