Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Gripz: tohle SUV je vážně možný nástupce Zetkových kupé
15.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Koncept předznamenává nový druh sportovního SUV. Zaměří se na mladé, ke svému pohonu užívá hybridní ústrojí Pure Drive e-Power.
Před několika málo týdny se objevily první zvěsti, kterým jsme zprvu odmítali věřit. Dle nich totiž japonská automobilka měla přivézt na letošní Frankfurt nový crossover, který by mohl být nástupcem Nissanu 370Z. Tyto dohady posléze značka potvrdila oficiální upoutávkou, pročež můžeme stávající provedení kupátka pomalu považovat za poslední model svého druhu. Japonci tedy sice přímo neřekli, že k dané rošádě skutečně dojde, nicméně prodeje naznačují, že se tak skutečně stane.
Co tedy můžeme v budoucnu očekávat? Podle tiskové zprávy nový druh sportovního SUV či crossoveru, který se zaměří na novou mladší generaci zákazníků. Inspiraci přitom automobilka čerpala od závodních speciálů minulosti, mezi něž patřil třeba upravený Nissan 240Z, jinak také vítěz ikonické Safari Rally. Novinka by přitom z této legendy měla převzít pouze jednu část dvé duální osobnosti, a sice onu víkendovou touhu po dobrodružství. Mimo to má ovšem sloužit i ke každodennímu provozu.
Pod kapotou konceptu Gripz se objevuje hybridní systém Pure Drive e-Power, který počítá s běžným benzinovým motorem, který ovšem slouží pouze k výrobě energie pro elektromotor převzatý z Nissanu Leaf. Díky této konfiguraci by přitom japonský crossover měl nabídnout působivé lineární zrychlení a zároveň i nebývalou efektivitu a ticho v kabině. Tedy alespoň podle tiskových materiálů.
Zvenčí se japonská novinka pyšní extravagantně střiženou karoserií, která počítá s detaily, jenž jsou pro značku aktuálně poznávacím znamením. Máme tu tedy čelní masku tvarovanou do písmene „V“ či přední a zadní bumerangové světlomety. Nechybí ani „plovoucí“ střecha či výrazný zadní sloupek. V případě rozměrů pak můžeme uvést délku 4 100 mm, šířku 1 890 mm, výšku 1 500 mm a rozvor 2 580 mm.
Opomenout pak nesmíme ani na vzadu uchycené zadní dveře, které se ovšem nejspíše do sériové výroby nedostanou. To samé ostatně platí také o 22palcových litých kolech, v jejichž případě stály designérům jakožto předobraz závodní bicykly. Odkaz na ně ostatně najdeme také uvnitř na středovém tunelu, který je záměrně odhalen a má působit jako rám s navěšenými doplňky.
Ještě než se ovšem do kabiny zadíváme ve větší míře, dodáme, že pneumatiky navrhla firma Bridgestone speciálně pro tento koncept. Čelní světla jsou pak opatřena dopředu mířícími kamerami, které mají nahrávat vaši jízdu obdobným způsobem jako třeba takové GoPro uchycené na helmách cyklistů. Nissan navíc počítá s okamžitým streamováním, pročež si daný záznam mohou vaši přátelé prohlédnout v reálném čase.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde dominantou je čtveřice sedadel, která byla pro změnu inspirována sedly kol. Rozvržení palubní desky a středové konzole pak zrcadlí řídítka, pročež se pomalu zdá, že jedinou výjimkou, která se neshlédla v cyklistice, je retro volant. Ten však odkazuje na litá kola tohoto crossoveru, jenž, jak jsme si již řekli, lekce u bicyklů brala.
Nic bližšího již Japonci nezmiňují, přičemž jak jsme zmínili v úvodu, rošáda v nabídce prozatím oficiálně potvrzena nebyla. Koncepční Nissan Gripz se ovšem realitou stane, a to jako pod-odnož divize Z. Zda ale souběžně s tím skončí výroba kupé, to je zatím ve hvězdách. Příliš ale již s jeho pokračováním nepočítáme.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Koncepční Nissan Gripz je nejspíše nástupcem kupé 370Z
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva