Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NextEV Nio EP9 je nový megawattový supersport, kariéru začíná rekordem Ringu
21.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuálně nepříliš úspěšný tým Formule E chystá svou silniční prvotinu. Arodynamiku prý překonává monoposty F1.
V poslední době se zdálo, že králem mezi elektromobily bude - alespoň stran jízdní dynamiky - chorvatský Rimac Concept-One. Aktuálně ovšem „elektrický Veyron“, jak je vozu často přezdíváno, dostal opravdu vážnou konkurenci. Za tou stojí společnost NextEV, která na první pohled není ničím jiným než čínským start-upem, jenž se snaží svést na vlně elektromobility a veškerého humbuku kolem ní. Druhý pohled nám ovšem již ukazuje mnohem zajímavější obrázek.
NextEV je jedním z osmi výrobců, kteří soupeří v šampionátu Formula E. Díky angažmá Nelsona Piqueta Jr. přitom tým již během debutové sezóny 2014/2015 získal dvě první místa, což mu v Poháru konstruktérů vyneslo čtvrtou příčku. V dalším ročníku ale již tak úspěšný nebyl a dobře rozjetou nemá ani letošní sezónu. Je přitom otázkou, zda za tím stojí nějaké rozptýlení stáje - zvláště pak to spojené s novým silničním elektromobilem EP9.
U příležitosti jeho odhalení společnost NextEV představila i novou značku Nio, pod jejímž emblémem bude elektrická novinka nabízena. Ještě před jejím příchodem ale máme čekat dostupnější model, který se ukáže již v příštím roce a s nímž se zpočátku počítá pouze pro čínský trh. Mluvčí automobilky ale uvedl, že v plánu je také expanze na americký a evropské trhy.
Chystaným vozem pro masy se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho setrváme u supersportovního EP9, jenž vznikne pouze v šesti exemplářích. O pohon každého se přitom stará čtveřice elektromotorů, z nichž každý dostal na starosti jedno kolo. Výkon ústrojí pracujícím s napětím 777 V má činit jeden megawatt, 1 360 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 2,7 s a na 200 km/h za 7,1 s.
Ve zrychlení na stovku tedy novinka sice zaostává za Teslou Model S P100D, nicméně ve všech ostatních ohledech má americký elektrický sedan porazit. Nejvyšší rychlost mý být 313 km/h, kromě toho se pak jedná o nejrychlejší elektromobil na okruzích Paul Ricard i Nürburgring. Zelené peklo EP9 zvládlo obkroužit 7 minut a 5 sekund, což je čas z říše nejrychlejších mezi rychlými.
Zásluhu na těchto výkonech kromě oné čtveřice elektromotorů nesou dva pakety lithium-iontových baterií, s nimiž je možné zvládnout 427 kilometrů na jedno nabití. To má zabrat 45 minut, běžná zásuvka na to ale pochopitelně stačit nebude. Podle firmy jsou akumulátory navrženy tak, abyste je bylo možno vyměnit za 8 minut celé.
Dále je třeba zmínit propracovanou aerodynamiku, která má nabízet dvojnásobný přítlak než Formule 1. Tiskové materiály přitom zmiňují 24 000 Newtonů, tedy zhruba dvě a půl tuny, jež mají tlačit vůz k zemi v rychlosti 240 km/h. V zatáčkách pak má Nio EP9 zvládnout přetížení 2,5 G, v přímém směru při brzdění pak dokonce 3,3 G.
Samotná karoserie ověnčená mohutným, automaticky výsuvným křídlem byla vyrobena z karbonu, stejně jako monokok, centrální tunel či dveřní panely. Z jednoho kusu uhlíkových vláken jsou také skořepiny v interiéru. Nicméně i přes tento exotický materiál váží elektrická novinka nemalých 1 735 kg, za čímž stojí hlavně duální akumulátory.
Ve finále můžeme zmínit kožené čalounění či kontrastní tyrkysové švy zdobící interiér, ve kterém sice téměř nenajdete tlačítko, ale hned čtyři velké displeje. Vše pak doplňuje volant ve tvaru monopostů F1 či výrobní náklady okolo 1,2 milionu USD (cca 30,54 mil. Kč). Prodejní cena ale zatím nezazněla.
NextEV Nio EP9 evidentně existuje minimálně jako funkční prototyp
Posloužit ovšem můžeme i sadou oficiálních fotek čínského elektrického rekordmana
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
dnes - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva