Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci dieselům nepřestávají věřit, v Ženevě ukázali další nafťák se čtyřmi turby
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří diesely odepisuji, Němců ale mezi takové vážně nepatří. V Ženevě tak trochu mimo hlavní pozornost ukázali i nová Alpina XD4 s čtyřmi turby.
Před několika málo dny jsme si mohli představit novou Alpinu XD3, přepracované BMW X3, jenž pohání čtyřikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel. Tuto pohonnou jednotku mnichovská automobilka dosud nabízela pouze u modelů M550d a 750d, dvorní tuner (vedený však oficiálně jako samostatný výrobce) agregát napěchoval i pod kapotu SUV. Nezůstal přitom u jediného, stejně jako samotná jednotka bezesporu není sériová.
Alpina na ženevském autosalonu představila také model XD4, který se pyšní stejným motorem. Bohužel však ani s touto druhou vlaštovkou nedorazilo o agregátu mnoho informací. Víme tedy jen tolik, že vycházet má ze sériové jednotky BMW osazené čtyřmi turbodmychadly. Jejich počet zůstal zachován, technická data jsou ale jiná.
V případě již zmíněných řad 5 a 7 nabízí BMW ve spojitosti s motorem B57B30TOP výkon 400 koní v 4 400 otáčkách a točivý moment 760 Nm dostupný v pásmu 2 000 až 3 000 ot./min. V případě Alpiny však došlo k možná i poněkud překvapivému naladění na 388 koní. Je ovšem nutné dodat, že nově je výkon k mání v širším rozmezí 4 000 až 5 000 otáček, navíc jej doprovází 770 Nm.
Dá se předpokládat, že Alpina nesnížila výkon kvůli obstrukcím BMW, ale spíše jej uzpůsobila charakteru obou SUV. Stejně tak byla nejspíše brána v potaz větší každodenní použitelnost. Oficiální informace bohužel chybí, proto nebudeme spekulovat a místo toho dodáme, že XD4, stejně jako již dříve odhalené XD3 zvládne stovku za 4,6 sekundy. Tedy stejně rychle jako BMW 750d.
Rozdíl lze vysledovat v nejvyšší rychlosti, XD4 umí dosáhnout 268 km/h (XD3 je o dva kilometry v hodině pomalejší). Dle Alpiny jde o nejlepší hodnoty v daném segmentu, spojeny jsou ovšem pouze s vozy s levostranným řízením. Ty s volantem napravo si budou muset vystačit pouze se dvěma turbodmychadly a tedy „pouze“ s 338 koňmi, stovkou za 4,9 sekundy a maximálkou lehce přes 250 km/h.
Kromě pohonné jednotky Alpina dodala vlastní software také osmistupňovému automatu ZF, zároveň byl specificky naladěn systém pohonu všech kol. Sportovní podvozek pak počítá s adaptivními tlumiči, jimž bude vzadu asistovat aktivní samosvorný diferenciál. Opomenout nesmíme ani na volič jízdních režimů, který nabídne diametrálně odlišné módy Sport+ či Comfort+.
Zapracováno bylo rovněž na vzhledu, byť již jen měrou minimální. Máme tu tedy jen čelní spoiler, kterému standardně dělají společnost 20palcová litá kola ve vícepaprskovém klasickém designu. Za příplatek je ale mohou nahradit i kované dvaadvacítky. V případě XD4 lze pak ještě zmínit záď, která byla ozdobena novým spoilerem, difuzorem i dvojicí oválných koncovek na každé straně.




Nová Alpina XD4 se již ukázala přímo v Ženevě...
...stejně jako na oficiálních fotkách
Posloužit pak můžeme i snímky dříve odhaleného XD3, které disponuje stejnou pohonnou jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva