Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší moderní průšvih Mercedesu je tak pozadu, že jej dostane i člověk, který mezitím začal jezdit proti němu
30.5.2022 | Petr Miler
Když Němci tohle auto poprvé odhalili, tvrdili, že je „téměř připraveno k výrobě”. Dnes už víme, že to byla bohapustá lež, popř. projev bezbřehého optimismu. Od té doby totiž uběhlo pět let a až teď si automobilka dovolila potvrdit termín premiéry sériové verze.
„Lidé z AMG a divize výkonných pohonů pro Formuli 1 za námi před léty přišli a řekli: 'Hele, máme skvělý nápad, pojďme dát motor z Formule 1 do silničního auta!' Musel bych se podívat do historie na záznam z jednání vedení, ale jsem si jistý, že jsme museli být opilí, když jsme řekli ano,” vzpomínal před pár dny s hořkostí nejvyšší šéf Mercedesu Ola Källenius.
Hovořil o Mercedesu-AMG One, tedy hypersportovním kupé používajícím techniku, především pak motor z Formule 1. Poprvé se odhalil už na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2017, tedy téměř před pěti roky, dodnes jsme ale ani nemohli vidět sériové provedení, natož aby si auto někdo reálně koupil. V původní tiskové zprávě přitom najdete zmínku o tom, že vůz je „téměř připraven k výrobě”, což dnes zní tragicky i komicky zároveň. Když už ale Källenius vystoupil na veřejnosti s výše zmíněným prohlášením, dalo se čekat, že trápení je u konce. A skutečně by tomu tak mělo být.
Projekt, který se do historie automobilky s třícípou hvězdou ve znaku zapíše jako její daleko největší moderní průšvih, se má tuto středu 1. června dočkat alespoň odhalení sériové verze. Nečekejme v případě vzhledu nic převratného, design auta je přibližně znám už oněch pět let. Otázkou je spíše to, jaké bude nakonec jeho technické pojetí. Motor 1,6 V6 s turbem převzatý s úpravami z monopostů F1 ve voze být musí, to je hlavní marketingový tahák. Doplněn ale měl být hned čtveřicí elektromotorů, finální řešení nakonec může být trochu jiné.
Více uvidíme ve středu, v tuto chvíli se sluší dodat, že ač jde z ekonomického hlediska pro Mercedes o velkou osinu v zadnici, svým způsobem je to fantastický projekt. Co více si jako fandové můžeme přát, než když nadšení technici přijdou za vedením s divokým plánem a to jim „v opilosti” řekne ano, zatímco účetní frustrovaně křičí o patro níž? Takové nápady sice mohou finančně bolet, často se starají o ty nejvíce legendární produkty.
Neustálé průtahy projektu mají ale jeden pozoruhodný dopad už teď. Mezi 275 majiteli vozu budou i Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Valtteri Bottas. V případě Hamiltona se nelze divit, to je dnes pan Mercedes, Rosberg vyhrál pro značku titul mistra světa v roce 2016. Bottas jako jezdec formulové stáje Mercedesu vydržel také dlouho, nikoho u automobilky ale zjevně dříve nenapadlo, že by vůz nedostal jediný ze zákazníků ani v květnu roku 2022. A tou dobou už Bottas jezdí ne za Mercedes, ale proti Mercedesu u konkurenční Alfy Romeo, nejednou piloty třícípé hvězdy potrápil a dnes má v šampionátu jezdců jen o 10 bodů méně než Lewis Hamilton.
To bude svérázné promo, když se takový člověk zařadí mezi majitele exkluzivního formulového hypersportu Mercedesu, ale stane se to. Automobilka už potvrdila, že Bottas dostane svůj AMG One tak jako tak.
Mercedes-AMG One je svým způsobem venku už skoro 5 let. Je to tak dlouho, že jej dostane i Valtteri Bottas, který v mezičase řady Mercedesu opustil. Foto: Mercedes-Benz
Nejblíže sériové verzi měly zřejmě kamuflované prototypy, které nám automobilka ukázala loni. Nebo to bylo předloni? Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch