Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější VW používají zcela nový prvek výbavy, dosud si ho málokdo všiml
7.2.2021 | Mirek Mazal
Je to něco zcela neobvyklého, navíc to na první pohled vypadá jen jako okrasná záležitost. Jistě z obou důvodů tak dosud málokdo pochopil, že pás diod vyhrávající všemi barvami v nových VW ID je ve skutečnosti funkční záležitostí.
Elektrický hatchback Volkswagen ID.3 už je nějaký ten pátek v prodeji, na trh nyní míří menší SUV ID.4 a brzy se do něj dostane také větší model ID.6. Navíc je třeba dodat, že ID.3 alespoň na některých trzích pomalu domácní, třebaže předpokládáme, že jeho druhá pozice v pořadí nejprodávanějších aut Evropy loni v prosinci byla dána hlavně snahou Volkswagenu uměle snížit své flotilové emise, a tedy registrací maxima aut na sebe sama a své dealery. Leckdo by si tak mohl myslet, že modely z řady jsou známy do posledního podstatného detailu, ale není tomu tak.
Sám VW zjistil, že existence jedné ze zajímavých funkcí jeho novinek unikla skoro všem, a tak se na ni právě s příchodem typu ID.4 do prodeje rozhodl upozornit. Jde o systém světelných signálů zvaný ID.Light, který při stání na místě vypadá jen jako okrasná záležitost tak typická pro moderní auta. Jenže barevné osvětlení z LED tady není pro okrasu - slouží ke komunikaci s řidičem a dalšími členy posádky.
Před startem se bílé světlo změní na modré jako forma přivítání a oznámení připravenosti nabitého pohonného ústrojí. Nebezpečí vyhodnocené jako důvod pro použití brzd se ukáže v široké červení linii, zatímco příchozí telefonní hovor může být oznámen pulzující zeleným signálem. Novinka je také propojena s navigačním systémem, takže barvy pulzují i při každé snaze o navedení do odbočky či jiného jízdního pruhu. Podobných signálů systém ID.Light vydává řadu a podle VW tím nemá řidiče rušit, ale právě naopak.
Stefan Franke, duchovní otec systému, říká, že s rostoucími velikostmi palubních displejů má lidský mozek stále větší problém vnímat důležité signály náležitě rychle, a to i v hlasové podobě. ID.Light tak má jednoduše, srozumitelně a přímočaře nahradit či zviditelnit některé z nich a jízdu tak učinit bezpečnější. Technologie dále využívá head-up displeje s rozšířenou realitou, na něm jsou zobrazovány důležité informace rovnou ve výhledu řidiče. Aktivace systému je možná hlasitým vyslovením „Hello ID“, uvedení do provozu pak bude indikováno pulzujícím světlem na levé nebo pravé straně.
Je to nepochybně zvláštní prvek a jsme zvědavi, s jakou se setká odezvou, zatím jsme na něj žádnou jasnou reakci od majitelů nezískali - patrně si jej sami moc nevšímají. VW jistě též vyčkává, jak bude ID.Light hodnocen, neboť o sériovém začlenění do jiných modelů značky VW zatím nehovoří.
Projevy technologie ID.Light v kabině nepřehlédnete, pochopit, že jde o více než designovou záležitost ale není snadné. Proto nyní VW upřesnil, jak systém funguje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva