Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Škoda do detailu naživo, podle zahraničního tisku je to jasné Auto roku
2.9.2020 | Petr Prokopec
Česká novinka nezaujala jen v České republice, odbornou i laickou veřejnost ohromila i za hranicemi. A to tak moc, že ji mnozí předem označují za jasného kandidáta na další evropské Auto roku.
Novou Škodu Enyaq jsme si již představili už včera, s návalem prvních informací jsme se ale k některým detailům dostat ani nemohli. Na ty se i s pomocí živých fotek podíváme dnes, zaujala nás ale ještě jiná věc - mimořádně vřelé přijetí vozu v zahraničí.
Dosud jsme nezaznamenali žádnou výraznější kritiku, místo toho přicházejí odevšad palce nahoru. Magazín Auto Evolution dokonce považuje Enyaq za příští evropské Auto roku a když si projdete diskuze na jiných webech či sociálních sítích, zaslechnete podobné zkazky ještě častěji. Dokonce čtenáři amerického Carscoops, z největší části Američané jsou z vozu též nadšeni a z většiny jej jasně řadí i před Teslu Model Y.
Těžko říci, jestli se tohle auto stane prodejním hitem, na to je hodně drahé a je to pořád elektromobil s omezeným praktickým využití. Publikum je nicméně oslněno exteriérem, interiérem i technickými parametry. Škoda má navíc mimo naši republiku často lepší reputaci než mateřský Volkswagen, zvláště po patáliích s motory TDI, na řadě zahraničních trhů navíc odstartuje na ceně 35 tisících Eur (cca 920 tisíc Kč), což je citelně nižší částka než českých 1 059 900 Kč.
Pokud se ptáte, jak je možné, že je Enyaq mimo svou domovinu levnější, vysvětlení je prosté. Škoda bude v zahraničí nabízet také provedení osazené bateriemi o kapacitě 50 kWh, s nimiž má být spojen 340kilometrový dojezd. A také jeden elektromotor, jenž zadní nápravu roztáčí 109 kW/148 koňmi a 220 Nm točivého momentu. Na český trh se nicméně toto provedení dostat nemá, značka jej nabídne jen ve velkých metropolích, kde dojezd není prioritou.
Není to ovšem jen cena či reputace, co publikum k nové Škodě přitahuje. Jak jsme již zmínili, většina publika o elektrickém crossoveru hovoří jako velmi povedeném novém BMW, které ovšem dalo vale obrovským vertikálním ledvinkám. Stojí za tím hlavně prosklená verze masky českého vozu, která je horizontálně rozdělena na dvě sekce. Pokud by tedy nebylo viditelné logo, mnohý by skutečně mohl Enyaq považovat za produkt z Mnichova.
Zajímavý je i zahraniční náhled na interiér. Lidé totiž považují kabinu za velmi hodnotnou, zvláště v případě limitované edice Founders Edition, která standardně počítá s kůží. V základu nicméně vůz nabídne potahy, jenž ze 40 procent tvoří přírodní volna. Třetí řady sedadel se ale skutečně nedočkáme, jakkoliv je Enyaq jen o pět centimetrů kratší než Kodiaq (4 648 mm versus 4 697 mm). Stojí za tím baterie usazené v podlaze platformy MEB.
Od věci přitom není ani zmíněné srovnání s Teslou, jenž má možná i překvapivě dle zahraničního publika laciný kokpit, který zdobí pouze jediný tablet. Na druhou stranu však i základní Model 3 s bateriemi o kapacitě 50 kWh (stejné má i základní Enyaq) dokáže mnohem více v případě dojezdu i dynamiky. Stovku totiž zvládne již za 5,6 sekundy, zatímco Škoda za dvojnásobnou dobu, přičemž na jedno nabití ujede dle cyklu WLTP 381 km.
Asi to nic nemění na tom, že tuzemské prodeje tohoto auta budou nejspíše minimální a po první vlně zájmu od nadšenců a fandů do elektrických aut padnou kamsi k nule. Jinde by to mohlo být lepší, ovšem hlavně díky penězům jiných - v Německu základní Enyaq po odečtení státní dotace přijde na 26 tisíc Eur (asi 685 000 Kč), což je na velký crossover s dostatkem místa pro pět cestujících a zavazadelníkem o objemu 585 litrů zajímavější. Pochopitelně, dlouhodobě neudržitelné, ale to asi zájemce o první vyrobené kusy trápit nebude.


























































Při premiéře Škody Enyaq jsme se zaměřili zejména na detaily, které se na oficiálních fotkách neukázaly. Ani těmi nový Enyaq nezklame. Foto: Autoforum.cz
Zdroje: Auto Evolution, Carscoops a další zahraniční média
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 8 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 10 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 11 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva