Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení

Po čase si zas jednou říká Speciale a v tomto případě snad ani nepřehání. Krotit tak vysoký výkon s nevyhnutelně náhlými nástupy jen na jedné nápravě bude stoprocentně něco speciálního.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení

před 4 hodinami | Petr Prokopec

Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení

/

Foto: Ferrari

Po čase si zas jednou říká Speciale a v tomto případě snad ani nepřehání. Krotit tak vysoký výkon s nevyhnutelně náhlými nástupy jen na jedné nápravě bude stoprocentně něco speciálního.

Pokud patříte mezi fanoušky Ferrari, jistě víte, že italská automobilka nějaký čas po představení standardního obvykle přijde s jeho zvláštním provedením. Nemívají jednotná jména, v minulosti jsme tak byli svědky příchodu strojů jako 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale nebo 488 Pista. Navzdory odlišnému názvu se ale podstata těchto variant neměnila, Ferrari vždy vytáhlo trumfy v podobě vyššího výkonu, lepší aerodynamiky, nižší hmotnosti a dalších podobných úprav.

To přineslo zvýšený zájem publika, automobilka si tedy mohla pomalu diktovat nejen cenu, ale i podmínky prodeje. Speciální model si tak nemohl koupit kdokoliv naditými kapsami, nýbrž taková klientela, která minimálně již jedno Ferrari v garáži měla. Řada lidí tak kvůli tomu kupovala i regulérní modely, o které neměla zájem, což byznys značky nakopávalo do nemalých výšin.

Nově nám Ferrari představuje hned dvě zvláštní provedení a sáhl u nich po onačení, které už jednou požilo. Jde o kupé 296 Speciale a roadster Speciale A, přičemž obě varianty jsou ukuchtěny přesně podle výše zmíněného receptu. Pohonné ústrojí složené z 2,9litrového šestiválce a elektromotoru tak prošlo továrním laděním. Výsledkem je až 880 koní kombinovaného výkonu, tedy o padesát víc než dosud, které míří pouze na zadní kola skrze optimalizovaný osmistupňový automat. To je spousta výkonu, moderní auta mívají problém i s menšími porcemi na jedné ose, a to může jít čistě spalovací vozy.

V případě obou nových Speciale se spalovací jednotka stará „jen” o 700 koní, přičemž blok motoru byl převzat ze závodní verze 296 Challenge, zatímco třeba hliníkové písty a titanové ojnice pochází z loňského hypersportu F80 - mimochodem taktéž šestiválcového. Dále tu máme odlehčenou hřídel či přepracovaný výfukový systém. Změnami ovšem prošel i elektromotor, jehož výkon byl navýšen ze 165 na 180 koní. Za tím stojí hlavně vylepšení jeho chladicího okruhu.

Tyto změny srazily čas potřebný k dosažení stovky na 2,8 sekundy, zatímco dvoustovku máte na tachometru za 7 sekund a firemní okruh Fiorano zvládne verze Speciale za 1 minutu a 19 sekund. Oproti výchozímu modelu tu tak máme zlepšení o 0,1, 0,3 a 2 sekundy. Za tím kromě vyššího výkonu stojí také odlehčení vozu o 60 kg v případě kupé, respektive o 50 kg u kabrioletu. Suchá hmotnost první zmíněné karosářské verze tak klesla na 1 410 kilo.

Za odtučňovací dietou, která přinesla poměr 1,6 kg na koně, což je u zadokolek Ferrari rekord, stojí rozsáhlé použití karbonu. S tímto materiálem je možné počítat i u kol či brzd, brzdná dráha z dvoustovky tak činí pouhých 106 metrů. Přepracovaný bodykit navíc poskytuje lepší přítlak, při rychlosti 250 km/h vás k zemi tlačí ekvivalent 435 kg. Samotný podvozek pak byl snížen o 5 mm a vyfasoval i tlumiče Multimatic odvozené od závodního provedení 296 GT3.

Variantu Speciale si pak klientela může objednat v jakékoli barvě, a to včetně zcela nového odstínu Verde Nürburgring, který je určen pouze této nové dvojici. Jak pak již bylo naznačeno, nové Ferrari si mohou objednat pouze ti zákazníci, kteří již nějakého toho maranellského koníka ve stáji mají. Těšit je ovšem může předplacený sedmiletý servis, díky čemuž by vlastnictví vozu mělo být o něco bezstarostnější.


Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 1 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 01Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 2 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 02Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 3 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 03Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 4 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 04Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 5 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 05Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 6 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 06Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 7 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 07Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 8 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 08Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 9 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 09Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 10 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 10Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 11 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 12Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 12 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 13Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 13 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 14Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 14 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 15Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 15 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 16Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 16 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 17Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 17 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 18Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 18 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 19Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 19 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 20Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 20 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 21Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 21 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 22Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 22 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 23Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 23 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 25Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 24 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 27Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 25 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 24Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení - 26 - Ferrari 296 Speciale 2025 prvni sada 26
Nová verze Speciale jde již důvěrně známou cestou, páruje tedy vyšší výkon s nižší hmotností a lepší aerodynamikou. Až 880 turbo-elektro koní na zadní ose je ale novinkou. Foto: Ferrari

Zdroj: Ferrari

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.