Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejmenší Škoda skončí, SUV nemají limit. Žádné spekulace, říká to jeden z šéfů
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda nezmrazila jen plány na příchod pick-upu, ví také, že upřednostní jiné modely před svým nejmenším typem, i když ten právě dostal facelift.
Budoucnost Škody je v poslední době neustále spojována s SUV. Není to nikterak podivné, právě tyto karosářské styly se těší největší oblibě zákazníků a značka již mnohokrát zmínila, že dobývat nebude okrajové segmenty trhu, ale právě ty, kde se peníze točí nejvíce. Je proto logické, že dorazí Kodiaq Coupe či malý crossover, který vzejde z příští generace Škody Fabia. Tím však expanze skončit nemusí.
„Pokud existují zákazníci, neexistují v případě SUV limity,“ uvedl k danému tématu šéf zámořských prodejů značky Petr Šolc při uvedení Kodiaqu na australský trh. Zároveň ale přitom i potvrdil, že útok tímto směrem se neobejde bez obětí. Jednou z nich jsou plány na pick-up značky, který mohl vzniknout přepracováním Volkswagenu Amarok. Nyní ovšem k takovému kroku nedojde, přestože jej požadují zástupci značky z Austrálie a Jižní Afriky.
„Austrálie je stoprocentně jedním z trhů, na které klademe velký důraz, pročež zde zvažujeme možnosti, investice a návratnost těchto investic. Stejně tak monitorujeme i globální segmenty a to, jakým způsobem se vyvíjí. Musíme přitom zvážit, co přinese Škodě globálně nejvyšší návratnost investic. A největší příležitostí shledáváme další zaměření na SUV,“ potvrdil výše zmíněnou expanzi Šolc.
Pick-up do takových plánů dokonale nezapadá, i proto, že značka zatím stále není činná v Jižní nebo Severní Americe, kde je o dané vozy stejně jako v Austrálii velký zájem. Mimo hlavní proud se pak ocitá i malá Škoda Citigo, která se nedávno dočkala faceliftu. Ten měl dle očekávání vydržet zhruba do let 2019 až 2020, kdy se počítalo s nástupcem. Ten ovšem nakonec podle Šolce nedorazí.
„Pokud zaregistrujeme, že poptávka v některém segmentu klesá, poté se zaměříme na jiné modely. První výsledek této strategie uvidíte již velmi brzy. Existuje vůz, který se v Austrálii neprodává (Citigo - pozn. red.) a jehož kariéra bude ukončena, neboť trh jde v této obchodní třídě jednoduše dolů. Proč byste přitom jakožto výrobce aut měli investovat do něčeho takového, když můžete investovat do jiného vozu, který přiláká více zákazníků?“
Citigo se tedy začíná stávat minulostí, přestože se facelift pořádně ještě nezačal prodávat. Danému rozhodnutí se ale vlastně při pohledu na prodeje nelze divit. Vozu se totiž loni prodalo v Evropě jen 38 664 kusů, což je třetí nejhorší výsledek od příchodu na trhu v roce 2011. Oproti tomu takový Kodiaq má jen v ČR za první čtyři letošní měsíce na kontě 1 531 registrací a zájem dále roste.
Statistiky tedy jednoznačně hovoří ve prospěch crossoverů a SUV, pročež není překvapivé, že Škoda se jim hodlá věnovat rozhodující měrou. Zájemci o tradiční karosářské styly se ovšem této strategie obávat až tak nemusí, neboť modely jako Fabia, Octavia či Superb budou vzkříšeny také v nových generacích.
Škoda Citigo se nedávno dočkala faceliftu, nová generace ale již nedorazí. Značka se totiž hodlá soustředit na crossovery a SUV
Zejména Australany vysněné SUV značky nedorazí, též před ním dostanou přednost SUV
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva