Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlepší auta roku 2017 podle Němců: Škoda Karoq králem mezi SUV
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní ročník ankety Zlatý volant má vcelku kontroverzní výsledky. Oceněn byl i zdaleka nejdražší model Opelu, Kia prohrála s ne až tak zajímavým VW.
Anketu Zlatý volant můžeme do jisté míry považovat za obdobu Evropského auta roku, pořádána je ovšem magazínem Auto Bild. Ten má své odnože v řadě států, do poroty proto zasedlo 52 sudích z 18 zemí, hlavní slovo v porotě ale pořád mají Němci. Ti se svými kolegy celkově najezdili 45 tisíc kilometrů na testovacím okruhu Balocco, kde hodnotili 42 vozů. Všechny jsou pro letošek nové nebo modernizované.
Tak jako v jiných anketách byl i v tomto případě hodnocen komfort, jízdní vlastnosti, design, prostornost, konektivita a hodnota vozu. Jednotliví kandidáti byli rozdělení do pěti segmentů, se kterých následně vzešlo pět vítězů. Ty si podrobněji představíme, stejně jako zmíníme druhého i třetího v pořadí.
Kompaktní třída
Začneme hned poměrně kontroverzně u vozu, který v české nabídce Opelu nenajdete, v té německé je pak zdaleka nejdražší. Elektrická Ampera-e, jinak také přeznačkovaný Chevrolet Bolt, vychází na 39 330 Eur (cca 1 009 500 Kč). Je tedy o zhruba 14 tisíc Eur (359 500 Kč) dražší než Insignia Grand Sport. Přesto porota uvedla, že prostorem a jízdním potěšením ji uchvátila právě Ampera-e, která tak získala 103,1 bodu. Druhý Volkswagen Polo jich má na kontě 98,78, třetí Ford Fiesta pak 82,69.
Střední a vyšší střední třída
Tato kategorie nabízí jedno velké překvapení. Tím přitom nemáme na mysli vítězství Volkswagenu Arteon, který získal 101,33 bodu, nýbrž druhé místo Kie Stinger, která s 99,45 body zaostává jen o chloupek. Tento vůz bychom přitom z fleku ocenili zlatými vavříny, už za odvahu korejské značky, že se v dnešní době rozhodne nabízet zcela nový vůz, jaký v její nabídce dosud ještě nefiguroval, navíc vybavený šestiválcem a pohonem zadních kol. Dodat pak lze, že třetí BMW řady 5 za touto dvojicí s 92,36 body již poněkud zaostává.
Kompaktní SUV
V kontroverzi budeme pokračovat, nejspíše nikdo by totiž za krále kompaktních SUV netipoval novou Škodu Karoq. Česká novinka, která sdílí konstrukční základ s již delší dobu nabízeným Volkswagenem Tiguan a Seatem Ateca, přitom v daném segmentu překonala konkurenci měrou nemalou, porota jí nadělila 112,9 bodu. Druhá Toyota C-HR pak obdržela 92,13 bodu, třetí Mitsubishi Eclipse 80,79 bodu. Na Škodě porotci ocenili hlavně charakter jízdy a multimédia, zatímco Toyota bodovala nepřekvapivě designem.
Velká SUV
Ocenit Audi Q5 především za „očekávané nízké provozní náklady“ bude mnohým připadat legrační, nicméně dle poroty je to realita. Na druhou stranu, pokud se podíváme na druhé a třetí místo, jež okupují britské a italské modely, v jejichž případě je servis vyhlášen ještě dražšími cenami, nakonec nám nezbývá než souhlasit. Dodat pak jen lze, že Q5 získalo 99,63 bodu, Range Rover Velar 90,59 bodu a Alfa Romeo Stelvio 82 bodů. Zajímavé pak je, že pouze v této kategorii vítěz nepřekročil hranici sta bodů.
Sportovní třída
Je vskutku překvapivé, že nejvíce bodů v tomto ročníku ankety Zlatý volant získal zástupce ze sportovního segmentu. Porsche Panamera Sport Turismo totiž bylo oceněno hned 120,48 body. Kombík tedy vypráskal Hondu NSX (94,45 bodu) i Aston Martin DB11 (90,25 bodu), což může někomu připadat znovu jako poměrně kontroverzní volba. Je ovšem třeba si uvědomit, že ve verzi Turbo S E-Hybrid dokáže Porsche s oběma vozy v pohodě držet krok stran dynamiky, zároveň ovšem sveze ještě čtyři lidi i jejich zavazadla na celý víkend. A to také něco znamená...
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- V polovině 3. dne Miller s Yamahou 09:05
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
Nejnovější články
- VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 2 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 4 hodinami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus