Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší SUV světa se představilo v nové verzi. Teď má i největší brzdy na světě
12.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brity možná mrzí fakt, že o titul vůbec nejrychlejšího SUV přišli ve prospěch Lamborghini Urus. Tak mu vzali jiný titul, který si před pár týdny připsalo.
Neskutečně drahé Bentley Bentayga jste si dosud mohli pořídit s benzinovým dvanáctiválcem nebo dieselovým osmiválcem. Zákazníci preferovali verzi W12, díky čemuž je britská značka největším výrobcem takových agregátů na světě (i když všichni samozřejmě víme, že kořeny má tento motor u Volkswagenu). Nyní dochází k rozšíření nabídky, neboť Bentayga bude nově k dispozici také s benzinovým osmiválcem.
Tento krok byl již delší dobu očekáván, ostatně s motory V8 jsou nabízeny i další vozy britské automobilky. V jejich případě jde však o pohonnou jednotku, která vychází z agregátu Audi. Bentayga ale dostala nový motor, opět s čtyřlitrovým objemem, nicméně jeho vývoj mělo nyní na starosti Porsche. To jej poprvé použilo u nové Panamery, kde dává k dobru 550 koní
Stejným výkon má i Bentaygy, sprint jím vybavenému britskému kolosu zabere 4,5 sekundy. Ve srovnání s dvanáctiválcovým bratrem je tak osmiválcová verze o čtyři desetiny pomalejší, zároveň se zvládá rozjet „jen“ na 290 km/h místo 301 km/h. Spotřeba byla vyčíslena na 11,4 l/100 km, přičemž vliv na ní má deaktivace poloviny válců, ke které může dojít během pouhých 20 milisekund.
S novou pohonnou jednotkou první SUV Bentley oproti dvanáctiválci zhublo o 45 kilo, stále ovšem váží 2 395 kg. Kvůli hmotnosti i výkonu byly spolu s novým motorem do nabídky zařazeny i nové brzdy. Standardně je Bentayga V8 k mání s červeně lakovanými třmeny a ocelovými kotouči, nás ovšem více zajímají ty příplatkové.
Bentley svému SUV nadělilo na přední nápravu karbon-keramické kotouče, které mají průměr neskutečných 440 milimetrů. Jinými slovy se tedy jedná nejen o největší brzdy, jaké kdy značka použila, ale rovněž o největší brzdy, jaké se kdy objevily na produkčním voze. Oněch 440 mm totiž odpovídá 17 palcům, jen samotné kotouče jsou tak větší než kola, která má řada lidí nasazena na svém automobilu.
Tento titul chvíli patřil Lamborghini Urus, které Bentley vzalo také rychlostní primát mezi SUV. Tak to berme jako menší vnitrokoncernový revanš - Lamborghini má pořád nejrychlejší auto, největší brzdy ale najdeme na Bentley.
S ohledem na velikost kotoučů nepřekvapí, že automobilka momentálně nabízí lité ráfky ve 20- až 22palcovém provedení. Tato nabídka není omezena pouze na benzinový osmiválec, využít ji mohou i zájemci o W12 či diesel. Počítat přitom kromě zmíněných předních kotoučů mohou také s desetipístkovými třmeny, respektive pak se zadními kotouči o rozměru 370 milimetrů.
Vzhledově se osmiválcové provedení oproti už známým sourozencům příliš neliší. Povšimnout si v podstatě můžeme pouze zdvojených koncovek výfuku, jejichž design odpovídá dieselové verzi. Ve srovnání s dvanáctiválce má osmiválec nižší výbavu, na druhou stranu ale budete mít k dispozici i rozšířenou paletu příplatků (z nichž taktéž mohou čerpat zájemci o diesel či W12).
Namátkou v tomto ohledu zmíníme dva prvky, a sice karbonové dekory a dřevem a kůží vykládaný volant. Ten je pro model Bentayga k mání poprvé, stejně jako ony panely z uhlíkových vláken. Odzobit jimi lze jak palubní desku, tak středovou konzoli a dveřní panely. Zvolit přitom můžete i vysoce leštěné provedení, které umocňuje tvar jednotlivých vláken.
Bentley Bentayga může být nově poháněno benzinovým osmiválcem. Jeho potenciál pak mohou krotit největší brzdy na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před hodinou - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 3 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 6 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien