Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší nové auto světa ze Ženevy skrývá temné tajemství
7.3.2019 | Petr Prokopec
Vypadá jako ohromující kus techniky a umění s cenou blížící se půl miliardě korun, realita je ale trochu jiná. Nový majitel si na vůz počká dlouhých 30 měsíců, Bugatti La Voiture Noire je totiž teď jen maketou.
Sláva je pomíjivá, a nikdo jiný se o tom momentálně nemohl přesvědčit více než Bugatti. To po několik týdnů zásobovalo sociální sítě informacemi o nové inkarnaci legendárního kupé Type 57 Atlantic. Toto úterý 5. března ji s velkou slávou představilo na ženevském autosalonu pod původním názvem La Voiture Noire. Na automobil je dané jméno poněkud krkolomné, nicméně na druhou stranu plně odpovídá samotnému vozu - skutečně totiž jde o „černé auto“. Se současnou ostudou značky však toto označení nemá pranic společného.
Bugatti sice bylo nadmíru aktivní na Facebooku či Instagramu, v případě samotného vozu se již příliš nesnažilo. To je překvapivé, neboť cena byla stanovena na astronomických 16,7 milionu Eur (cca 428,04 milionů korun). Dražší nový automobil tedy nenajdete a jistě by se slušelo, aby v jeho případě bylo vše provedeno naprosto správně. A na první pohled tak La Voiture Noire i působí. Jenže pokud vás ostraha na výstavišti Palexpo pustí trochu blíže, zjistíte, že opravdu není všechno zlato, co se třpytí.
Bugatti je totiž dalece od dokončení vozu, na autosalonu proto vystavilo pouhou maketu, která nemá interiér a postrádá i pohonnou jednotku. Tato praxe samozřejmě není neobvyklá a uchyluje se k ní řada výrobců. V jejich případě se však výroba rozjede povětšinou v řádu měsíců, maximálně pak jde o rok. Nicméně designový ředitel automobilky z Moslheimu Achim Anscheidt potvrdil, že práce na zakázkovém modelu La Voiture Noire budou pokračovat ještě dlouhých 30 měsíců.
Ano, skutečně čtete správně, Bugatti je dva a půl roku daleko od dokončení vozu. Veškerá její slova o pompéznosti a nadřazenosti tak nyní získávají poněkud trpký nádech. Připomíná to roky 1998, 1999 a 2000, kdy právě znovuzrozená značka postupně představila řadu konceptů předcházejících Veyron. Ten někdejší šéf koncernu VW Group Ferdinand Piëch uvedl jako nejdražší, nejrychlejší a nejzběsilejší sériový vůz všech dob.
Piëch samozřejmě nezůstal jen u obecných prohlášení, zároveň zmínil, že Veyron pojede bez problémů přes 400 kilometrů v hodině. Techniky značky ale následně čekalo peklo spojené s realizací jeho slov. Museli vyřešit nemalé problémy s chlazením i stabilitou. Nakonec se však Veyron přece jen dostal k zákazníkům, ovšem pouze díky neskutečnému finančnímu zázemí mateřského koncernu VW, pro který bylo naplnění Piëchova prohlášení extrémně ztrátové.
Vrátit se můžeme do současnosti, a sice k La Voiture Noire. Také s ním jsou spojena velkoústá tvrzení, jejich naplnění ale zjevně nabude snadné. A to přesto, že novinka vychází z modelu Chiron a rozhodně tak nevznikla na čistém listu papíru. Jenže tu máme zcela jinou karoserii, která vyžaduje sáhodlouhé testování, aby se Bugatti ujistilo, že vůz skutečně bude bez problémů fungovat i při vysokých rychlostech.
Kromě toho je třeba brát v potaz omezené kapacity značky, i přes ono zázemí VW Group. Bugatti však jen stěží zvládá vyrábět 70 až 80 kusů standardního kupé. Pokud k tomu připočteme skutečnost, že nabídka se rozšířila o verzi Sport a že loni dorazila ještě výrazněji odlišná varianta Divo, nemělo by nás zkrátka udivit, že La Voiture Noire hned tak ke svému majiteli nedorazí. Co nás však udivuje, je skutečnost, proč jej Bugatti představilo již nyní.
Automobilka se totiž v Ženevě rovněž pochlubila speciální verzí Chiron Sport 110 ans Bugatti, jež slaví stodesáté výročí jejího založení. Ta by na přilákání davů k jejímu stánku stačila, vlastně by stačil i zcela standardní model. Přeci jen, řeč je o Bugatti, tedy o ikoně, která se vždy a všude těší nemalé pozornosti. Stephan Winkelmann by tak možná měl přestat tolik tlačit na pilu, jakkoli chápeme, že se jako nový šéf značky chce co nejdříve blýsknout maximem pozitivních kroků...
















































Bugatti La Voiture Noire vystavené na ženevském autosalonu je pouhou maketou, reálný vůz dříve než za 30 měsíců nedorazí
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha