Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nechutně těžké nové BMW M5 s karbonovými továrními doplňky je jako tlouštík, který popíjí dietní colu
25.7.2024 | Petr Miler
BMW jako by se pokoušelo dát nové M5 za každou cenu ránu z milosti. Volba barevného schématu prezentačního vozu je značně kontroverzní, neboť dává na odiv jeho vizuální otylost, zvolené doplňky pak podtrhují tu fyzickou.
Od nové M5 jsme vzhledem k předchozím únikům nečekali nic krásného, dočkali jsme se ale skutečně mimořádného nesmyslu. Nechme nyní stranou, jak auto vypadá, že je kvůli sezení jednou zadnicí na dvou židlích nemístně vysoké, tím hlavním problémem je, že absurdně těžké a rozumně to nedokáže vysvětlit ani šéf BMW M. Ten dokonce tragikomicky tvrdí, že jde o to nejlepší, co dnes v Mnichově umí udělat.
Nevěříme tomu, umí udělat víc, ale nechtěli udělat víc. Snažili se vytvořit auto, které vyjde vstříc normám nutícím automobilky do minimalizace papírových emisí CO2 a nebude pro zákazníky nepřijatelným elektromobilem, spojili ale nevýhody elektrického i spalovacího pohonu do jednoho skoro 2,5tunového celku, který je i krátkodobě pomalejší než předchozí generace téhož auta. A jak zní? To je komedie sama o sobě. Přidejte si citelné zvýšení ceny a musíte na tento vůz hledět s rozpaky, i když se na vašem spodním prádle skví modro-bílá vrtule německé automobilky.
Zní to krutě, ale může být ještě hůř? Bohužel může. Stačí na tohle rozpačité auto navléknout kostým čmeláka a tvářit se, že díky stylizovaným křídlům začne létat. Přesně to udělalo BMW, když vůz oháklo do žluté karoserie s černými doplňky M Performance Parts, které mají snižovat jeho hmotnost.
To nejspíš i dělají, ale o kolik? O 37 gramů z 2,5 tuny? Tak nějak to bude, protože na auto lze nyní přikoupit věci jako dvoudílný přední splitter, výraznější nástavce prahů, větší zadní spojler nebo upravený difuzor. Je tu také jiný kryt antény a víčko palivové nádrže. Všechny díly jsou nepřekvapivě vyrobeny z karbonu, přesněji CFRP, karbonem vyztuženého plastu, takže nějaký ten gram hmotnosti uberou, oněch 37 g ale může být moc.
Vedle těchto doplňků tu máme upravené koncovky výfuku z titanu a uhlíkových vláken, samotný výfukový systém ale zůstává původní. K dispozici budou i nové typy kol, ale až od příštího léta. Interiér je oproti tomu možné začít šperkovat hned, mimo podlahový koberečků s kontrastním prošíváním a pouzdra klíče z černé kůže Nappa ale na výběr nic není.
Ceny zatím BMW nezveřejnilo, ale jistě nebudou nízké, oháknout em-pětku do těchto věcí snadno bude stát statisíce. Přidejte si k tomu, jak monstrózně vypadá ve výrazné žluté a jak těžká navzdory jakékoli dietě je a máte před sebou jednu velkou absurditu. Je to jako tlouštík srkající dietní colu, zatímco do sebe cpe jeden hamburger za druhým - ano, je to lepší než nic, ale nemá šanci to cokoli podstatného vyřešit. Spíš to problém podtrhuje.
















BMW asi chtělo nové M5 pomoci, těmito doplňky ale jen podtrhlo její slabiny. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 2 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 2 hodinamiAudi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před 3 hodinamiSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB