Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje

Po sportovním kupátku loni v Evropě a USA souhrnně nesáhlo ani osm tisíc zákazníků. Jen „špatná karoserie” za jeho neatraktivitu ale nemůže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje

26.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po sportovním kupátku loni v Evropě a USA souhrnně nesáhlo ani osm tisíc zákazníků. Jen „špatná karoserie” za jeho neatraktivitu ale nemůže.

Možná se vám to nebude pozdávat, Nissan ale můžeme aktuálně titulovat nejsportovnější ze všech japonských automobilek. V nabídce značky se totiž nacházejí hned dvě kupé, mimo ně ovšem můžete sáhnout po řadě modelů vyladěných divizí Nismo a sem tam i nějaké specialitce. Nicméně i tento výrobce ze Země vycházejícího slunce hodlá do budoucna mnohem více reflektovat stávající nákupní trendy, díky nimž se na výsluní derou všemožné crossovery a SUV, zatímco klasické sporťáky upadají v zapomnění.

Tento stav bude mít vliv především na následovníka Nissanu 370Z, o kterém se již nějaký ten pátek hovoří. Prozatím poslední variantou mělo být rozdělení řady na verzi s vysokým výkonem a základní model, který by pod kapotu dostal přeplňovaný čtyřválec. Nicméně již ve Frankfurtu by nám Japonci měli oznámit, že svou strategii zásadně změnili. A že namísto dvou klasických sportovních kupé dostaneme radikální sportovní crossover.

Pokud vám aktuálně padla čelist až na zem, pak věřte, že nejste sami. Pravdou ale je, že Nissan 370Z není tak dobrým prodejním artiklem, jak se ještě před pár lety mohlo zdát. Stačí se jen podívat na loňské registrace, které v zámoří činily 7 199 kusů, v Evropě pak pouhých 669 exemplářů. Obdobně špatné jsou ovšem výsledky na obou kontinentech již od roku 2011.

Pochopitelně můžeme přemítat, co zatím vězí. A podle nás to není odklon zákazníků od sportovních kupé jako takových, ale omezená atraktivita 370Z jako takového, které nedokázalo dost dobře navázat na předchozí 350Z. Nissan to s kupé ale zjevně nechce zkoušet znovu a raději zaloví v docela jiných vodách. Se sportovním crossoverem má jistě šanci oslovit více lidí, i když logicky od zapřisáhlých fanoušků může očekávat jen vyhlášení války. Přeci jen okolo rodiny „Zetek“ se od 60. let minulého století vybudovala pořádná komunita a pochybujeme, že velká část těchto lidí bude toužit po výkonném SUV - i taková už Nissan ostatně v nabídce má.

Jak jsme ovšem uvedli výše a jak naznačuje i viceprezident Nissanu Trevor Mann, „trh již není takový, jaký býval“. Navíc v případě crossoveru by japonská automobilka mohla přijít s nižší cenou, neboť nové Zetko by mělo sdílet platformu s příští generací modelu Juke. Kromě toho se pak pod kapotou objeví i 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který značka rovněž nemusí vyvíjet od začátku.

Oba modely by přitom od sebe měl odlišovat vzhled i jízdní projev, neboť v případě sportovního crossoveru bude pohonná jednotka naladěna na vyšší výkon. V případě karoserie pak máme očekávat profil kupé, který doprovodí buď jeden pár dveří, nebo dva, ovšem s ukrytými zadními klikami. Střecha se navíc bude výrazněji svažovat, druhá řada sedadel tedy bude sloužit jen k občasnému svezení.

Koncept, který by se měl ukázat ve Frankfurtu, bude v tomto ohledu možná ještě radikálnější a dorazí pouze se skořepinami pro řidiče a spolujezdce. Okouzlit by přitom měl především mladou klientelu, což je úkol, ve kterém prozatím Juke poněkud zklamal. V jeho případě jsou totiž kupující v průměru postarší čtyřicátníci. Je však třeba dodat, že část zákazníků je opravdu velmi mladých.

Nové Zetko hodlá tento trend ještě prohloubit, pročež máme v jeho případě očekávat také hybridní variantu i modely poladěné divizí Nismo. Zda ale taková strategie skutečně zafunguje, to je ve hvězdách, stejně jako to, jestli se nakonec Japonci touto cestou opravdu vydají...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 1 - Nissan Z crossover render
Bude nástupcem Nissanu 370Z crossover?

Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 2 - 2015 nissan 370z nismo eu 01Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 3 - 2015 nissan 370z nismo eu 02Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 4 - 2015 nissan 370z nismo eu 03Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 5 - 2015 nissan 370z nismo eu 04Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 6 - 2015 nissan 370z nismo eu 05Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 7 - 2015 nissan 370z nismo eu 06Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 8 - 2015 nissan 370z nismo eu 06aNástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 9 - 2015 nissan 370z nismo eu 07Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 10 - 2015 nissan 370z nismo eu 08Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 11 - 2015 nissan 370z nismo eu 09Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 12 - 2015 nissan 370z nismo eu 10Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 13 - 2015 nissan 370z nismo eu 11Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 14 - 2015 nissan 370z nismo eu 11aNástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 15 - 2015 nissan 370z nismo eu 12Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 16 - 2015 nissan 370z nismo eu 13Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 17 - 2015 nissan 370z nismo eu 14Nástupcem Nissanu 370Z má být crossover, prý spasí mizivé prodeje - 18 - 2015 nissan 370z nismo eu 15
Při pohledu na prodeje stávajícího kupé (a Roadsteru) to vůbec není vyloučené

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.