Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce McLarenu 650S nafocen při testech, agresivita z něj přímo čiší
9.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Britské kupé je první z 15 slíbených novinek. Do vínku dostane kurážnější vzhled, za nímž stojí hlavně diodová světla, či zhruba 700 koní.
Doplněno 10.9.: Přidali jsme ještě jednu fotografii trochu jinak maskovaného prototypu nového McLarenu, pořízenou znovu včera poblíž britského Petersfieldu, v provozu a opět ve dne. Z takového výskytu za bílého dne v provozu na různých částech Evropy je zřejmé, že jde o součást snahy o zviditelnění vozu před jeho premiérou tak, jak ji včera popisoval šéfdesignér této značky.
Pokud jste si dnes pozorně přečetli článek, jenž se týkal špionážních fotek chystaných vozů, pak možná nyní zalapáte po dechu. Na sérii snímků je totiž zachycen projekt McLarenu s kódovým označením P14. Tedy nástupce stávajícího kupé 650 a z něj odvozených derivátů, který by měl dorazit do prodeje v roce 2018. K jeho nafocení přitom možná nemělo dojít, ale přesto se tak stalo, a to ve Španělsku, o němž mluvil šéfdesignér značky Frank Stephenson.
Ve světle informací zmiňovaného článku je samozřejmě otázkou, zda si McLaren nepřál, aby tyto fotky nyní kolovaly světem, na každý pád ale kolují. Jejich pozadí nás ale ve výsledku zase tak moc zajímat nemusí, podstatné je, co na snímcích vidíme - a sice mnohem agresivnější tvary, než jakými se chlubí stávající modely řady Super Series.
Tento krok má své opodstatnění, McLaren totiž hodlá mezi vozy uprostřed nabídky a základem (tedy linií Sport Series) vytvořit větší propast. Ta přitom nebude jen designová, ale taktéž výkonová. Přeplňovaný 3,8litrový osmiválec sice bude zachován ve všech případech, u nástupce McLarenu 650S ovšem jeho výkon má narůst na přibližně 700 koní. Různé edice pak zajdou ještě dále.
Zpět však k designu, který v rámci světlometů staví vpředu i vzadu hlavně na diodách. A nejspíše dokonce organických, neboť na obou koncích vozu vidíme opravdu úzké lampy. To samozřejmě umožnilo Stephensonovi a jeho týmu, aby si více pohráli s partiemi okolo nich. Zajímavě tvarované jsou také boky, ve finále musíme zmínit ještě enormní, automaticky výsuvné zadní křídlo.
Uvnitř nás má čekat zlepšení ergonomie, vyšší kvalita materiálů a zejména důraz kladený na konektivitu, jako je tomu ostatně aktuálně u všech automobilek. Samotnou architekturu palubní desky pak sice nevidíme, výrazný odklon v souladu se zachováním karbonového monokoku MonoCell ovšem čekat nelze. Stejně tak se nezmění ani dvoumístná koncepce.
Závěrem jen dodáme, že projekt P14 je vůbec prvním z patnácti nových vozů, které McLaren hodlá představit mezi letoškem a rokem 2022. Nuda tedy s britskou značkou, která do vývoje svého portfolia investovala 35 miliard korun, rozhodně nebude. Startovat se přitom bude v Ženevě příštího roku, kde se má nástupce 650S ukázat v produkčním hávu.
Novější fotka z Velké Británie dosvědčuje, že přistižení chystané novinky McLarenu nebylo náhodné
Nástupce McLarenu 650S bude agresivnější na pohled i v rámci jízdní dynamiky. Pod kapotou totiž nabídne okolo 700 koní
Foto: GT Spirit, f1_rosso2007@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus