Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Ferrari 458 Italia prý dostane turbo, navíc má přepřáhnout na V6
8.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tak downsizing již dorazil i do Maranella. Současné Ferrari 458 Italia je tak zřejmě posledním vozem s atmosférickou V8 uloženou uprostřed.
Co definuje sportovní vůz? V prvé řadě jsou to samozřejmě jeho jízdní vlastnosti, bez správného vzhledu a zvuku by ovšem zákazníky ke koupi nepřesvědčily. Jak se ovšem v posledních letech zdá, právě vokální projev začíná dostávat patřičně na frak, a to zásluhou stále častějšího přeplňování. Své o tom rozhodně ví fanoušci Formule 1, nadšeni z příchodu turbodmychadel ovšem nemohou být ani potenciální majitelé nového Ferrari California T. Jak nám totiž dokázalo oficiální video, zvuk sice není tak tragický jako v monopostech F1, do typického italského jekotu však má rovněž daleko.
Proč zde ovšem tato slova zmiňujeme? Z jednoho prostého důvodu. Vývoj celé technologie rozhodně nebyl levný a tak bychom se neměli divit, že ji Ferrari bude chtít protlačit pod co nejvíce kapot, přičemž jedním z těch „ohrožených“ modelů by se mohl stát nástupce Ferrari 458 Italia. Italská automobilka totiž prý potřebuje navýšit výkon v nízkých otáčkách, aby mohla lépe soupeřit s McLarenem a jeho přeplňovaným 3,8litrovým osmiválcem.
Jen přechodem z atmosférického plnění na turbodmychadla se ovšem Italové nezabývají. Stále přísnější emisní limity by totiž značku mohly dovézt také k ne zrovna populárnímu downsizingu. Nové Ferrari s motorem uprostřed by tak klidně mohlo namísto osmiválce dostat i vidlicový šestiválec. Tím by Evropské unii bylo učiněno zadost, stejně tak ovšem italská automobilka musí počítat s výraznou kritikou.
Ochranu životního prostředí samozřejmě nechceme jakkoliv odsuzovat, je třeba si ale uvědomit, že automobilka ročně vyrábí maximálně 7 000 exemplářů. Tedy opravdu malé množství aut na to, aby mohlo přispět ke globálnímu oteplování, jehož vazba na produkci CO2 je navíc stále vágní. A jelikož poptávka převyšuje nabídku, klientela by rozhodně akceptovala i navýšení ceny o poplatky odváděné EU za pár extra gramů CO2 produkované osmiválcem namísto šestiválce.
Uvidíme tedy, čeho se v průběhu příštího roku dočkáme. Rozhodně však nepůjde o zcela revoluční vůz, ale spíše evoluci stávajícího modelu. Stejně jako totiž Ferrari F430 použilo modernizované šasí předchozího F360 Modena a California T stojí na základech originálního kupé-kabrioletu, pak i nástupce 458 Italia bude vycházet ze stávajících komponentů, jež lehce upraví. Tedy až na ten motor.
Ferrari 458 Speciale je zřejmě labutí písní italských plnokrevníků s osmiválcem uprostřed. Nástupce modelu by totiž měl dorazit s přeplňovanou V6
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva