Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náskok Tesly je mýtus, ve srovnání si ji namazali na chleba slabší němečtí soupeři
16.8.2021 | Petr Prokopec
Byly doby, kdy Tesla neměla ve sprintech konkurenci, ať už šlo o jakýkoli model z její nabídky. Model S ze středu nabídky se nyní postavil německým sokům a byť na papíře stále vládl, v praxi vždy prohrál.
Tesla před pár měsíc začala prodávat Model S Plaid. Tedy vrcholné provedení svého nejstaršího vozu, které již disponuje třemi elektromotory. Rádo by zamířilo na úplnou špičku potravinového řetězce, ostatně kalifornská automobilka o něm mluví jako o nejlépe akcelerujícím voze světa. Rimac Nevera už ale i na americké půdě předvedl, že je mnohem rychlejší. Pravda, je o poznání dražší a daleko méně praktický, nicméně o tom řeč nebyla - Tesla zmínila pouze akceleraci a v ní musí Rimacu koukat na záda.
Stále více se tak ukazuje, že největší síla kalifornské automobilky leží v marketingu, což je největší Muskovo mistrovství. Ten tak dlouho přesvědčoval svět o nadřazenosti a náskoku Tesly, až to většina lidí začala brát jako fakt. Realita je ale jiná, jak ukázala už řada srovnání. A dnes tu máme další.
Nejnovější srovnání britského Carwow budou možná fanoušci Tesly považovat za zmanipulovaný, ale na to už jsme zvyklí. Tesla v tom totiž nejenže nezvítězila vůbec v ničem, v jedné disciplíně dokonce prohrála i s novým Mercedesem EQS v základním provedení, který do klání jako jediný dorazil pouze s jedním elektromotorem místo dvou a byl tu spíše jako novinka do počtu. S hmotností 2 480 kilogramů je ostatně i daleko nejtěžší, Tesla Model S je oproti němu o nemalých 190 kilo lehčí, navíc o 276 koní silnější. Jde tedy o nesrovnatelné soupeře, což bylo v rámci zrychlení potvrzeno. Ale jen proti Mercedesu.
Jak v případě akcelerace z místa, tak v případě pružného zrychlení vládli jiní Němci, konkrétně Porsche Taycan 4S a Audi RS E-tron GT. To jsou pro Teslu Model S 100D srovnatelní soupeři, dokonce jsou papírově slabší - Porsche má o 34 a Audi dokonce o 82 koní méně. Přesto byly tyto stroje rychlejší. Ve finále testu pak přišla řada na brzdy, tedy na úplné zastavení z rychlosti 110 km/h. A to už Tesla prohrála na celé čáře, když potřebovala nejen větší vzdálenost než lehčí Audi e-tron GT RS a Porsche Taycan 4S, ale rovněž větší než obézní Mercedes.
Suma sumárum tak Tesla nedominuje ani v oblasti dynamiky, ani v oblasti brzd. Není pak dokonce ani nejlevnější, v tomto ohledu ji překonává Audi. A už vůbec tu nemáme nejkomfortnější vůz, tato pocta připadá na EQS. Přesto se jistě i nadále najde spousta lidí, která bude tvrdit, že Tesla je mnohem dál než zbytek světa.
Mercedes EQS se zúčastnil prvního srovnávacího testu. S ohledem na jeden motor vůči dvoumotorovým soupeřům neměl šanci, i přes nejvyšší hmotnost ovšem dokázal porazit Teslu Model S na brzdách. Ta pak ostatně ve sprintu dostala naloženo i od Porsche Taycan 4S, zatímco Audi e-tron GT RS je vůči ní levnější. Ilustrační foto: Automobilky
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025 - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
4.1.2025 - V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
4.1.2025 - Šéf Renaultu otevřeně: Můžeme brzy prodělávat přes 1 miliardu denně, EU nás nenechá vyrábět levná auta
5.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus