Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol
4.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi skutečně nahradí slavnou kdy poněkud drahou technologii řešením Advanced Comfort. Má přinést i snížení hlučnosti a vibrací v kabině.
Okolo nové generace Citroënu C5 bylo v poslední době poněkud nejasno. Prodeje stávajícího provedení ve světě nejsou sice extrémní, nicméně ve své domovině stále platí za úspěšný model. Tento stav ale nejspíše nebude dlouho udržitelný, pročež můžeme sedanu a kombíku pomalu začít „střihat metr“. Zda nástupce dorazí či nikoliv, to je nadále ve hvězdách. Co ovšem víme bezpečně, to je fakt, že souběžně se stávající generaci se odebere do důchodu hydropneumatické pérování.
Systém, který navrhl Paul Mages ještě během druhé světové války, se začal do různých modelů značky montovat v 50. letech minulého století. Šlo přitom o jeden z tradičních prvků značky, který ji do značné míry definoval. Nyní je ale všemu konec, přičemž automobilka hodlá „kouli“ nahradit technologií, která je součástí projektu Citroën Advanced Comfort. Profitovat přitom má ze sekundárních kompaktních a komfortně naladěných tlumičů.
Podle Francouzů má nová technologie umožnit lepší kontrolu nad zavěšením na cestách s horším povrchem, přičemž nešetří slovy chvály - výsledkem by měla být „jízda na kouzelném koberci“, „opětovné vynalezení komfortu“ či „přepsání dějin odpružení“. Důvodem přechodu z hydropneumatického pérování na nové řešení jsou ovšem především náklady, které by u novinky měly být výrazně nižší. Proto šéf vývoje Nicolas Berlinger dodává, že „plánem je použít systém ve všech našich modelech, od C1 nahoru“.
Mimo to značka uvádí, že s novou technologií je již spojeno na 20 patentů, přičemž „po určitou dobu“ bude k dispozici pouze Citroënu. Posléze by se ale zjevně mohla nastěhovat i pod povrch modelů Peugeotu. Není to přitom jediný systém, který je součástí zmiňovaného projektu. Dále do něj spadá redukce hlučnosti a vibrací, jíž chce značka dosáhnout za pomoci vyšší torzní tuhosti.
Dalším krokem je revoluční změna v oblasti sedadel, která dostanou novou pěnu nabízející ideální poměr mezi měkkostí a tedy komfortem, a zároveň poskytující dostatečnou oporu v těch partiích, kde to řidič potřebuje. Vše pak doplní nové koberečky a okna, která mají dále redukovat hlučnost od vozovky.
Aktuálně veškeré tyto prvky byly aplikovány na prototyp Citroënu C4 Cactus, jehož tuhost měla vůči standardnímu provedení narůst o 20 procent. Podle našich kolegů z Velké Británie, kteří se s vozem mohli svézt, je přitom rozdíl enormní a pocítil by jej každý. Novinka je méně hlučná, méně vibrující a především lépe tlumí nerovnosti.
Je otázkou, jaký je rozdíl mezi novou technologií a původním hydropneumatickým podvozkem. Nicméně jak jsme naznačili, v tomto ohledu je rozhodujícím faktorem cena. Závěrem lze pak jen zmínit, že na prvním modelu - zatím blíže neurčeném - se systémy sdružené pod Citroën Advanced Comfort objeví v příštím roce.
Nový paket technologií Citroën Advanced Comfort...
...značka aktuálně aplikovala na prototyp Citroënu C4 Cactus
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje Alf Romeo jsou tak tragické, že je místy všechny překonává nevyráběné auto prodávané jen ze skladových zásob
7.10.2024 - BMW-Renault? Tyto koncerny spolu se Stellantisem prý uvažují o spojení, šlo by o největší alianci světa i historie
7.10.2024 - VW chtěl hloupým testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázal spíš pravý opak
7.10.2024 - Volvo po ztrátě pětiny zákazníků zrušilo plán prodávat od roku 2026 jen elektromobily. „Nemá to smysl,” říká šéf
7.10.2024 - Tak to začíná: VW se raduje, že jeho prodeje elektrických aut v ČR stouply o 327 procent, celkové jsou ale o 31 procent níž
7.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva