Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek
15.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volvo říkalo, že ho nová XC90 buď udělá nebo oddělá. Vypadá to na to první a Švédové nechtějí na vlně zájmu ztrácet ani minutu času na přípravu dalších verzí.
Když se loni představilo nové Volvo XC90. vzbudilo vlnu zájmu. A to nejen čtenářského, neboť automobilka se krátce po premiéře pochlubila tím, že drahou First Edition tohoto modelu rozprodala během 47 hodin. Po internetu, aniž by kdokoli ze zájemců mohl vůz řídit. Mohli jste to označit za marketingový trik, jenže soudě podle toho, jak do dnešního dne poutají vaši pozornost i drobné zmínky o tomto voze jako jeho první nafocení v provozu nebo akcelerace verze D5, soudíme, že zástupy zákazníků si Švédové nevymysleli.
Věřit tedy můžeme i jejich nejnovější zprávě, podle níž si auto objednalo už 16 tisíc lidí, i když k dealerům stále nedorazilo jediné a první věrohodné recenze vyšly teprve před pár dny. Je to obdivuhodné a nedivíme se tomu, že automobilka zatápí také pod kotlem verzí, které jejímu současnému image až tak nejdou. Už uvedla provedení R-Design a již dříve také potvrdila příchod skutečně ostré varianty Polestar.
Tento model přitom dříve odmítala, jenže právě zájem klientů ji přiměl k tomu, aby nabídku vozu rozprostřela všemi směry. Nejnověji pak Michael Fliess, viceprezident značky odpovědný za pohonná ústrojí sdělil našim kolegům z Auto Expressu, že v Polestaru už se na ostřejších verzích XC90 pracuje. A přidal i další detaily.
Nové varianty budou postavené na základech standardních provedení T6 a D5, jejichž výkon a další technika budou patřičně upraveny tak, aby co nejlépe zvládaly aktivní jízdu. Fliess ale varuje, že ač půjde o svého druhu sportovní vrchol nabídky modelu, nejvýkonnější nebude - na vrcholu potravinového řetězce z hlediska maximálního výkonu bude nadále stát hybridní verze T8.
Máme-li si Fliessova slova přeložit do konkrétnějších čísel, pak verze T6 a D5, které dnes nabízí maximálně 239 a 168 kW (320 resp. 225 koní) výkonově nezastíní T8 produkující až 298 kW (400 koní). Přesto by ji v celkové dynamice měla alespoň té-šestka předčít, neboť s výstupem mezi 320 a 400 koňmi, slíbeným podvozkem od Ohlinsu, brzdami od Bremba a nižší hmotností by prostě měla být schopnějším vozem.
Snad už nemusíme připomínat, že všechny tyto modely mají a budou mít pod kapotami nejvýše dvoulitrové motory, proto také padla otázka, jak to bude se zvukovým projevem. S tím jsou prý ve Švédsku spokojeni, něco navíc mu ale přidají, nejspíše synteticky. Jsme zvědavi, jak tohle všechno dopadne...
Volvo XC90 Polestar se zatím ukázalo jen na ilustraci, skutečný vůz ale může být odhalen už letos
Nová XC90 se zatím skvěle prodává i bez Polestaru
Zdroje: Volvo, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 3 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva