Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek
15.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volvo říkalo, že ho nová XC90 buď udělá nebo oddělá. Vypadá to na to první a Švédové nechtějí na vlně zájmu ztrácet ani minutu času na přípravu dalších verzí.
Když se loni představilo nové Volvo XC90. vzbudilo vlnu zájmu. A to nejen čtenářského, neboť automobilka se krátce po premiéře pochlubila tím, že drahou First Edition tohoto modelu rozprodala během 47 hodin. Po internetu, aniž by kdokoli ze zájemců mohl vůz řídit. Mohli jste to označit za marketingový trik, jenže soudě podle toho, jak do dnešního dne poutají vaši pozornost i drobné zmínky o tomto voze jako jeho první nafocení v provozu nebo akcelerace verze D5, soudíme, že zástupy zákazníků si Švédové nevymysleli.
Věřit tedy můžeme i jejich nejnovější zprávě, podle níž si auto objednalo už 16 tisíc lidí, i když k dealerům stále nedorazilo jediné a první věrohodné recenze vyšly teprve před pár dny. Je to obdivuhodné a nedivíme se tomu, že automobilka zatápí také pod kotlem verzí, které jejímu současnému image až tak nejdou. Už uvedla provedení R-Design a již dříve také potvrdila příchod skutečně ostré varianty Polestar.
Tento model přitom dříve odmítala, jenže právě zájem klientů ji přiměl k tomu, aby nabídku vozu rozprostřela všemi směry. Nejnověji pak Michael Fliess, viceprezident značky odpovědný za pohonná ústrojí sdělil našim kolegům z Auto Expressu, že v Polestaru už se na ostřejších verzích XC90 pracuje. A přidal i další detaily.
Nové varianty budou postavené na základech standardních provedení T6 a D5, jejichž výkon a další technika budou patřičně upraveny tak, aby co nejlépe zvládaly aktivní jízdu. Fliess ale varuje, že ač půjde o svého druhu sportovní vrchol nabídky modelu, nejvýkonnější nebude - na vrcholu potravinového řetězce z hlediska maximálního výkonu bude nadále stát hybridní verze T8.
Máme-li si Fliessova slova přeložit do konkrétnějších čísel, pak verze T6 a D5, které dnes nabízí maximálně 239 a 168 kW (320 resp. 225 koní) výkonově nezastíní T8 produkující až 298 kW (400 koní). Přesto by ji v celkové dynamice měla alespoň té-šestka předčít, neboť s výstupem mezi 320 a 400 koňmi, slíbeným podvozkem od Ohlinsu, brzdami od Bremba a nižší hmotností by prostě měla být schopnějším vozem.
Snad už nemusíme připomínat, že všechny tyto modely mají a budou mít pod kapotami nejvýše dvoulitrové motory, proto také padla otázka, jak to bude se zvukovým projevem. S tím jsou prý ve Švédsku spokojeni, něco navíc mu ale přidají, nejspíše synteticky. Jsme zvědavi, jak tohle všechno dopadne...
Volvo XC90 Polestar se zatím ukázalo jen na ilustraci, skutečný vůz ale může být odhalen už letos
Nová XC90 se zatím skvěle prodává i bez Polestaru
Zdroje: Volvo, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien