Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek

Volvo říkalo, že ho nová XC90 buď udělá nebo oddělá. Vypadá to na to první a Švédové nechtějí na vlně zájmu ztrácet ani minutu času na přípravu dalších verzí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek

15.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volvo říkalo, že ho nová XC90 buď udělá nebo oddělá. Vypadá to na to první a Švédové nechtějí na vlně zájmu ztrácet ani minutu času na přípravu dalších verzí.

Když se loni představilo nové Volvo XC90. vzbudilo vlnu zájmu. A to nejen čtenářského, neboť automobilka se krátce po premiéře pochlubila tím, že drahou First Edition tohoto modelu rozprodala během 47 hodin. Po internetu, aniž by kdokoli ze zájemců mohl vůz řídit. Mohli jste to označit za marketingový trik, jenže soudě podle toho, jak do dnešního dne poutají vaši pozornost i drobné zmínky o tomto voze jako jeho první nafocení v provozu nebo akcelerace verze D5, soudíme, že zástupy zákazníků si Švédové nevymysleli.

Věřit tedy můžeme i jejich nejnovější zprávě, podle níž si auto objednalo už 16 tisíc lidí, i když k dealerům stále nedorazilo jediné a první věrohodné recenze vyšly teprve před pár dny. Je to obdivuhodné a nedivíme se tomu, že automobilka zatápí také pod kotlem verzí, které jejímu současnému image až tak nejdou. Už uvedla provedení R-Design a již dříve také potvrdila příchod skutečně ostré varianty Polestar.

Tento model přitom dříve odmítala, jenže právě zájem klientů ji přiměl k tomu, aby nabídku vozu rozprostřela všemi směry. Nejnověji pak Michael Fliess, viceprezident značky odpovědný za pohonná ústrojí sdělil našim kolegům z Auto Expressu, že v Polestaru už se na ostřejších verzích XC90 pracuje. A přidal i další detaily.

Nové varianty budou postavené na základech standardních provedení T6 a D5, jejichž výkon a další technika budou patřičně upraveny tak, aby co nejlépe zvládaly aktivní jízdu. Fliess ale varuje, že ač půjde o svého druhu sportovní vrchol nabídky modelu, nejvýkonnější nebude - na vrcholu potravinového řetězce z hlediska maximálního výkonu bude nadále stát hybridní verze T8.

Máme-li si Fliessova slova přeložit do konkrétnějších čísel, pak verze T6 a D5, které dnes nabízí maximálně 239 a 168 kW (320 resp. 225 koní) výkonově nezastíní T8 produkující až 298 kW (400 koní). Přesto by ji v celkové dynamice měla alespoň té-šestka předčít, neboť s výstupem mezi 320 a 400 koňmi, slíbeným podvozkem od Ohlinsu, brzdami od Bremba a nižší hmotností by prostě měla být schopnějším vozem.

Snad už nemusíme připomínat, že všechny tyto modely mají a budou mít pod kapotami nejvýše dvoulitrové motory, proto také padla otázka, jak to bude se zvukovým projevem. S tím jsou prý ve Švédsku spokojeni, něco navíc mu ale přidají, nejspíše synteticky. Jsme zvědavi, jak tohle všechno dopadne...


Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 1 - Volvo XC90 Polestar render
Volvo XC90 Polestar se zatím ukázalo jen na ilustraci, skutečný vůz ale může být odhalen už letos

Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 2 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 01Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 3 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 02Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 4 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 03Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 5 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 04Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 6 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 05Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 7 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 06Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 8 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 07Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 9 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 08Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 10 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 09Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 11 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 10Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 12 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 11Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 13 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 12Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 14 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 13Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 15 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 14Na Volvu XC90 Polestar už se pracuje, může za to i 16 tisíc objednávek - 16 - Volvo XC90 2015 zive Pariz 2014 15
Nová XC90 se zatím skvěle prodává i bez Polestaru

Zdroje: Volvo, Auto Express

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.