Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny

Prvotina sportovní divize Volva je na první pohled lákavá, nejen vzhledem. Za působivými parametry se ale skrývá techniku, která už lákat nesvede.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny

17.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prvotina sportovní divize Volva je na první pohled lákavá, nejen vzhledem. Za působivými parametry se ale skrývá techniku, která už lákat nesvede.

V roce 2014 jsme se rozloučili s Volvem C70. Skončila tak éra švédských kupé a kabrioletů, přičemž značka od té doby sice několikrát zčeřila stojaté vody, ovšem pouze slovy, nikoliv činy. Nyní se navíc zdá, že návratu kupé či kabrioletu se v rámci samotného Volva nedočkáme. Místo toho bude hlad zákazníků po daných vozech řešit divize Polestar, která dnes představili svůj první vlastní model.

Prozatím máme k dispozici pouze první várku informací, blíže nám Švédové hodlají novinku představit později. Nicméně aktuálně již víme, že kupé zvané One stojí na modulární platformě SPA, kterou sdílí se „šedesátkovou“ a „devadesátkovou“ rodinou. Polestar ovšem dodává, že zhruba 50 % všech komponentů je v případě One unikátních.

Na pohonné ústrojí si posvítíme za moment, nicméně zmínit musíme, že Polestar One je plug-in hybridem. Jeho technika tedy logicky nebude lehká, načež se švédská značka rozhodla přírůstek kilogramů kompenzovat celokarbonovou karoserií. Ta je navíc docela pohledná a stejně jako u zbytku produkce Volva se pod ni podepsal Thomas Ingenlath. Kromě toho došlo díky karbonu k nárůstu torzní tuhosti, a to o 45 %.

Potud proč ne. Plug-in hybrid je svým způsobem i takové LaFerrari, jenže pohled pod karbonovou kapotou nám radost nedělá. Je hezké, že vůz pohání soustava motorů produkující až 600 koní a 1 000 Nm točivého momentu, jenže hlavní pohonnou jednotkou, na kterou bude vždy spoleh, je jen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny Drive-E. A to je prostě málo, protože bez elektřiny, která při ostré jízdě dříve nebo později dojde stejně jako u kteréhokoli jiného hybridu, budete mít v sexy kupé vyšší třídy jen dvoulitrové turbo. Takový motor je fajn v autě jako je Octavia RS, ne však v modelu toužícím se postavit konkurenci s výkony okolo 500 koní. Ta spoléhá na docela jinou techniku schopnou takový výkon dodávat stále, ne chvíli.

Navíc je třeba říci, že tento vůz je standardně předokolka, jinam výkon z onoho dvoulitru nemíří. Zadní nápravu mají na starosti dva elektromotory, přičemž pokud budou vůz pohánět jen ty, pak má zvládnout čistě na elektřinu 150 kilometrů a vozu tak zajistit vůbec největší „bezemisní“ dojezd ze všech plug-in hybridů na trhu.

Elektrický dojezd je aktuálně jediným zveřejněným technickým parametrem, sprint na stovku či nejvyšší rychlost jsou věcí neznámou. Nicméně pokud si uvědomíme, že Volvo S90 T8 TwinEngine se 407 koňmi zvládá akceleraci za 5,2 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h, pak u daleko výkonnějšího kupé lze počítat se zhruba 4- až 4,5sekundovým zrychlením.

Kolik výkonu generuje spalovací motor a kolik ty elektrické, netušíme, o krátkodobě skvělé dynamice v přímém směru ale nepochybujeme. Jinde to kvůli těžkému a komplikovanému pohonnému ústrojí může být složitější, i když Volvo slibuje skvělou ovladatelnost také v zatáčkách. Ta tou má stát implementace zcela nových elektronicky ovládaných tlumičů Öhlins CESi (Continuously Controlled Electronic Suspension).

Jak jsme již naznačili, tento vůz je dalším „čínským” Volvem, pokud tedy stroji nově vytvořené značky Polestar můžeme takto říkat. Jeho výroba odstartuje v půlce roku 2019 v čínské továrně v Chengdu, která ta je přitom nyní ve výstavbě. Pro samotný Polestar je pak One jen prvním příspěvkem, ve zmíněném roce 2019 bychom se měli dočkat zcela elektrického modelu Two. Půjde o konkurenci pro Teslu Model 3, po ní pak přijde v roce 2021 ještě SUV Polestar 3. Při této expanzi tedy není nikterak překvapivé, že Švédové chystají i výstavbu vlastních luxusních butiků.

Na klasické showroomy ale můžeme rovnou zapomenout, neboť třeba prodej Polestar One bude realizován striktně přes internet. Divize přitom bude nabízet kromě kupé i dvou- nebo tříleté členství v zákaznickém klubu, jenž zahrnuje také veškerou údržbu, pojištění či možnost zápůjčky dalších vozů značek Polestar a Volvo. Nabízeny budou též i concierge služby.

Více informací se dozvíme v následujících týdnech, měsících či letech, přičemž stran technických dat nás zajímá hlavně cena. Ani ta totiž momentálně známa není. To ovšem nikterak nebránilo otevření objednávkových knih a svůj „zájem“ tak můžete prvotině Polestaru vyjádřit již nyní. Sami ale nejsme přesvědčeni o tom, že tady je o co stát. Polestar One nám více než co jiného připomíná jiná čínská auta - na pohled lákavá, technicky ale poněkud rozpačitá...


Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 1 - Polestar One zive prvni 01Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 2 - Polestar One zive prvni 02Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 3 - Polestar One zive prvni 03Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 4 - Polestar One zive prvni 04Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 5 - Polestar One zive prvni 05Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 6 - Polestar One zive prvni 06Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 7 - Polestar One zive prvni 07Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 8 - Polestar One zive prvni 08Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 9 - Polestar One zive prvni 09
Plug-in hybridní kupé Polestar One produkuje 600 koní a má zvládnout 150 kilometrů čistě na elektřinu. Ukázalo se světu naživo...

Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 10 - Polestar One 2017 prvni sada 01Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 11 - Polestar One 2017 prvni sada 02Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 12 - Polestar One 2017 prvni sada 03Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 13 - Polestar One 2017 prvni sada 04Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 14 - Polestar One 2017 prvni sada 05Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 15 - Polestar One 2017 prvni sada 06Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 16 - Polestar One 2017 prvni sada 07Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 17 - Polestar One 2017 prvni sada 08Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 18 - Polestar One 2017 prvni sada 09Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 19 - Polestar One 2017 prvni sada 10Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 20 - Polestar One 2017 prvni sada 11Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 21 - Polestar One 2017 prvni sada 12Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 22 - Polestar One 2017 prvni sada 13Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 23 - Polestar One 2017 prvni sada 14Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 24 - Polestar One 2017 prvni sada 15Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 25 - Polestar One 2017 prvni sada 16Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 26 - Polestar One 2017 prvni sada 17Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 27 - Polestar One 2017 prvni sada 18Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 28 - Polestar One 2017 prvni sada 19Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 29 - Polestar One 2017 prvni sada 20Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 30 - Polestar One 2017 prvni sada 21Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 31 - Polestar One 2017 prvni sada 22Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 32 - Polestar One 2017 prvni sada 23Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 33 - Polestar One 2017 prvni sada 24Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 34 - Polestar One 2017 prvni sada 25Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 35 - Polestar One 2017 prvni sada 26Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 36 - Polestar One 2017 prvni sada 27
...i na oficiálních fotkách

Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 37 - Polestar One 2017 prvni sada 28Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 38 - Polestar One 2017 prvni sada 29Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 39 - Polestar One 2017 prvni sada 30Na pohled lákavé, technicky rozpačité. To je nové ostré kupé Volva, původem z Číny - 40 - Polestar One 2017 prvni sada 31
Vůz bude od poloviny roku 2019 vyráběn v čínském Chengdu, kde je aktuálně budována nová továrna

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.