Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mrtvý před narozením: VW zrušil příchod „elektrického Passatu” do USA, prý je tam na něj moc chladné klima
29.1.2025 | Petr Miler
A se vším, co toto rozhodnutí obchází, je celý krok slušným kandidátem na hořký vtip dne. Auto se mělo v Americe začít prodávat už loni, nakonec za oceán nedorazí nikdy. A v USA opravdu nemají čeho litovat.
Plány koncernu Volkswagen na ovládnutí světa aut s pomoc jeho elektromobilů se dál hroutí. A poslední rána do vlastních řad je vážně tragikomická - jak VW sdělil nejprve kanadským a později i světovým médiím, do prodeje v USA a v Kanadě nakonec nedorazí model ID.7. Tedy relativně velký sedan (vlastně liftback) a kombík střední třídy, jehož původním údělem bylo nahradit spalovací VW Passat.
To se pochopitelně nestalo, oba vozy se prodávají bok po boku. A o jejich rozdílné líbivosti vás přesvědčí též už pohled na ně bok po boku. Ne snad, že by poslední Passat byl krasavec a ohňostroj kreativity, právě naopak ho zabíjí přílišná podobnost s odpovídající Škodou, vedle ID.7 ale vypadá jako rodinný supersport. Elektrická alternativa jako obvykle trpí baterkami umístěnými v podlaze, které z ní dělají poloviční SUV, nesmyslně vysoké a otylé auto. Na fotkách samotného ID to není znát, ale naživo zejména ve srovnání s čímkoli „normálním” ano.
Ale jistě, někomu se líbí holky při těle, tak se někomu budou líbit i auta při těle. Moc takových ovšem není - prodejně loni Passat žijící už 10 let z té samé techniky překonal ID.7 prodejně loni v Evropě podle Dataforce víc jak dvakrát a v Česku podle SDA asi pětkrát. A co všechno VW udělal pro to, aby ID.7 prodával...
Přinejmenším v případě zaoceánských odbytišť pro to už neudělá nic. Ačkoli vůz velkolepě vozil po tamních autosalonech už v roce 2023 s tím, že prodej začne v roce 2024, loni v květnu tento postup pozastavil s tím, že je „odhodlán naslouchat zákazníkům”. Škoda, že to neudělal dřív, protože pak by s žádným ID.7, jehož baterka stojí víc než lecjaké celé auto, nikdy nepřišel. Teď se mu asi doneslo, že zákazníci o podobné auto opravdu nestojí, a tak prodej v celé Severní Americe odpískal
Mluvčí automobilky toto rozhodnutí zdůvodňuje tím, že pro elektromobily panuje v USA v Kanadě příliš „náročné klima”. A asi nemyslel počasí, které posílá reálný dojezd ID.7 do kopru i podle samotného VW, ale zjevně situaci na trhu a také politické klima.Donald Trump už elektromobilům cestičku nezametá. Bez toho je podobné auto s cenou, která by začínala nad 50 tisíci USD (1,2 milionu Kč) zjevně neprodejné.
„Elektrická vozidla jsou i nadále klíčovou součástí dlouhodobé produktové strategie Volkswagenu a pro tento trh budou i nadále uváděny nové elektrické modely,” ujistil mluvčí... Koho vlastně? Zákazníci to jistě nejsou, neboť těch aktuálně v USA oslovuje pouhý VW Golf GTI víc než všechny elektrické modely dohromady. Naštěstí víme, že budoucnost je tak jako tak elektrická. A dráček Soptík stejně bude požárníkem, už 50 let...
Mrtvý před narozením: VW ID.7 coby elektrický nástupce Passatu do USA ani Kanady nedorazí. Litovat tam vážně nemají čeho. Foto: Volkswagen
Zdroje: The Car Guide, Auto News, Volkswagen, Dataforce, SDA
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 6 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 6 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 7 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 9 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva