Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Možná revoluční nový VW ukázal svou kabinu, má pozoruhodný volič automatu
11.7.2019 | Petr Prokopec
O dost zajímavější, než je u Volkswagenu zvykem, bude jeho první sériový vůz z řady elektrických modelů ID. Dostane odlišně pojatý virtuální kokpit či volič jízdních režimů.
Již letos v září ve Frankfurtu odhalí Volkswagen vůbec první sériový vůz postavený na modulární platformě MEB. Ta byla koncipována jen s ohledem na alternativní pohon, čistě benzinová nebo dieselová jednotka by s ní tedy neměla být nikdy spárována. Už jen proto, že jde o architekturu sendvičového či skateboardového typu, kdy baterie jsou součástí podlahy. Kvůli tomu sice budou elektrická auta koncernu VW Group o zhruba 10-15 cm vyšší, než kdyby je pohánělo spalovací ústrojí, to je však jen jedna mála stinných stránek této koncepce.
Benefitů má být daleko více, přičemž jedním ze stěžejních bude prostornost v kabině. Půdorys potenciálně revolučního Volkswagenu ID.3 sice bude zhruba na úrovni Golfu, uvnitř nabídne tolik místa jako ve větším Passatu. Dáno je to samozřejmě absencí pohonné jednotky i dalších mechanických komponentů, palubní deska tak mohla být posunuta co nejblíže čelnímu oknu. Mimo to kabinu nenarušuje ani středový tunel, s dostatkem prostoru pro nohy i hlavu tak mohou počítat všichni cestující.
S konkrétními rozměry kabiny nás Volkswagen nejspíše velmi brzo seznámí, neboť momentálně jsou na světě první záběry. Ty pochází z videa, které se na chvíli objevilo na kanálu VW na YouTube. Automobilka jej záhy zase stáhla, i krátký čas online ale stačil na to, aby jedno z německých tajemství bylo prozrazeno o něco málo dříve. Je tak jasně patrné, že se dočkáme interiéru, který nemá se současnou produkcí značky nic společného. Tedy snad a na použitý font písmen a tlačítka na volantu.
Němci použili dvojici digitálních displejů, kdy ten za volantem je poněkud titěrný. Neznamená to, že by nebyl dostačující, nicméně ve světle konkurence i vlastního virtuálního kokpitu, který již nabízí prakticky veškeré značky sdružené pod VW Group, může být pro někoho toto provedení docela zklamáním. Stejně jako asi každému nebude po chuti futuristické zpracování, byť daný styl se logicky hodí k elektrickému pohonu.
Tento displej bude nejspíše součástí sloupku řízení a jak je patrné, dočkáme se v jeho případě třeba i nového provedení voliče automatu. S tím se bude zacházet tak, že jej otočíte (spíše s ním jen „cvaknete”) vpřed pro jízdu tímtéž směrem a vzad pro neutrál nebo zpětný chod. Povšimnout si lze nejen režimu D, který je určen běžné jízdě vpřed, ale také módu B. Za tím se nejspíše skrývají vyšší účinky regenerativního brzdění, auto bude zkrátka více decelerovat motorem, jak je u elektromobilů běžné.
Na další informace bude třeba vyčkat, nekonečnou trpělivostí se však obalovat nemusíte. Dá se předpokládat, že ono video bylo zveřejněno jen s několikahodinovým předstihem. Je tak dost možné, že Volkswagen se již zakrátko pochlubí oficiálními informacemi - koneckonců elektromobilita je pro Němce nyní stěžejní, a čím více na ni budou lákat, tím lépe pro ně.
Závěrem tak už jen dodáme, že Volkswagen ID.3 byl nafocen kolegou Gregem Kablem před jeho domem ve Stuttgartu prakticky bez maskování. Prohlédnout si jej tak můžeme nejen zevnitř, ale také zvenčí. Na německou automobilku jsou tvary vozu docela přitažlivé.
Interiér Volkswagenu ID.3 byl odhalen předčasně...
...exteriér pak pro změnu nafocen jen s velmi malým maskováním
Zdroje: Volkswagen, Autocar
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 7 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před hodinou - Nová velká Dacia Bigster zná své první ceny. Bude to nejspíš hit i přes zklamání z interiéru
před 2 hodinami - Škoda loni někomu prodala jako nová dávno nevyráběná auta, to nejstarší se nedělá už 10 let
před 4 hodinami - Tesla ukázala faceliftovanou verzi svého bestselleru. Problematičtějším modelem už se inspirovat nemohla
před 5 hodinami - Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.10. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.09. 21:27 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.09. 21:24 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.09. 16:26 - Eda
- VZKAZY 01.09. 15:07 - M.Z.
- Rady k výběru auta? 01.09. 04:27 - Čičo
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.08. 20:14 - řidičBOB