Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Motory a výbava nového BMW 5 odhaleny únikem, V8 vážně nikde
25.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím známe jen specifikace verzí pro USA, kde chybí i diesely. Ty Evropa dostane, osmiválec ale má zůstat vyhrazen jen provedení divize M.
Oficiální debut nového BMW řady 5 byl dosud zahalen mnoha tajemstvím, aktuální únik specifikací vozu pro USA ale vnáší do mnoha věcí jasno. Generace G30 je v ní totiž titulována jako modelový rok 2017. Znamená to tedy, že její živý debut rozhodně nemáme čekat až na lednovém autosalonu v Detroitu, takový vůz už by Američané titulovali jako model 2018. Jde tedy o další utvrzení premiéry na francouzské motor show. Ta odstartuje novinářskými dny již tento čtvrtek 29. září, pročež je třeba BMW složit poklonu, že svou klíčovou novinku udrželo tak dlouho ukrytou pod pokličkou.
Řeč je samozřejmě hlavně o vizáži, řadu dalších oblastí nám ovšem odhaluje ona uniklá brožura. Z té lze vyčíst, že v zámoří bude zpočátku nová řada 5 k dispozici pouze ve verzích 530i/530i xDrive a 540i/540 xDrive. V předchozích generacích přitom tato označení odkazovala v prvním případě na šestiválce, ve druhém pak na osmiválce. Nicméně BMW je jedním z největších zastánců downsizingu, pročež se budeme bavit o zcela jiných pohonných jednotkách.
Dvojici 530i/530i xDrive bude pohánět přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec B46O, který se nedávno nastěhoval také pod kapotu větší řady 7. Její zadní nápravu, respektive všechna čtyři kola, přitom zásobuje 258 koňmi, zatímco u takového BMW 330i dává k dobru koní 252. Dá se tedy předpokládat, že výkon řady 5 bude naladěn také do těchto mezí. Doprovázet jej přitom bude točivý moment pohybující se mezi 350 a 400 Nm.
Přesunout se můžeme k modelům 540i/540i xDrive, jenž pro změnu dostanou do vínku motor B58M. Tedy řadový šestiválec doplněný turbodmychadlem typu twin-scroll, přímým vstřikováním paliva a technologiemi Dual Vanos a Valvetronic. Pod kapotou modelu M240i tato pohonná jednotka produkuje 340 koní, zde se ale objeví spíše slabší naladění s 326 koňmi, jenž používá také vlajková loď značky ve verzi 740i/740Li.
Všechna provedení dostanou do vínku standardně osmistupňovou automatickou převodovku a 18palcová litá kola, ty ovšem lze za příplatek vyměnit za 19palcové ráfky. O manuálu se ovšem brožura nezmiňuje, stejně jako o dieselových motorech. S těmi ovšem Evropa může stoprocentně počítat, přičemž tak jako u předchůdce dostanou dvoulitrový a třílitrový objem. Se čtyřválcem přitom nejspíše dorazí i onen manuál.
To jsme se ovšem dostali na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality. Ta v rámci výbavy souvisí kupříkladu se sportovními sedadly, automatickou klimatizací či navigací. Za příplatek pak bude možné sáhnout po nočním vidění s detekcí chodců, ovládání pomocí gest nebo dálkovém automatickém parkingu. Chybět nebude ani řada paketů, kdy kupříkladu M Sport počítá s aerodynamickým bodykitem.
Zmínit můžeme také masážní sedadla, adaptivní čelní LEDky, automatické dovírání dveří nebo třeba rozsáhlou selekci čalounění a dekorů. Objednat je možné také keramické ovladače či kupříkladu paket Driver Assistance Pack II, jehož součástí jsou semi-autonomní systémy. Tedy adaptivní tempomat s funkcemi plného zastavení a následného rozjezdu, aktivní monitoring jízdních pruhů či Traffic Jam Assistant.
Další možnosti přinese program BMW Individual, stejně jako se v příštím roce čeká rozšíření nabídky o další pohonné jednotky. Jestli mezi nimi budou i osmiválce, je zatím otázkou - letos v nabídce rozhodně nebudou, některé zdroje pak hovoří o tom, že nedorazí ani nikdy později. Jiné ale zmiňují, že teprve tato řada 5 bude poslední, jenž s přeplňovanou 4,4litrovou jednotkou počítá. S jejím odchodem pak mají dorazit maximálně šestiválce, u kterých chybějící objem a válce bude suplovat stále větší počet turbodmychadel.
Další informace lze očekávat záhy, tedy za předpokladu, že se spekulovaný pařížský debut stane realitou. Při stále častějších upoutávkách a aktuálním úniku se ale s ničím jiným nedá očekávat.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Uniklá americká brožura odhalila motory i výčet výbavy nového BMW řady 5
Po stránce vizuální jsme si chystaný sedan mohli prohlédnout již před pár měsíci na oficiálních fotkách, byť karoserii halí ochranná kamufláž
Mnohé ovšem naznačilo nové oficiální video, kde se již naplno ukázaly některé detaily...
Zdroj: Bimmer Post
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva