Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před hodinou | Petr Prokopec
Je to vskutku velká ironie osudu. Chystaná novinka Mercedesu měla být původně jen elektrická, nakonec ale dostane i spalovací motory. A kde se vezmou? Z Číny, Evropa se vzdává vlády i nad touto částí trhu.
Spolupráce mezi jinak konkurujícími si automobilkami nejsou ničím novým či ojedinělým. V posledních letech je k nim ovšem přistupováno ještě častěji než kdy dříve, neboť firmám rostou náklady zejména na nařízené věci, za které je málokdo ze zákazníků ochoten platit, nemít je ale nemůže. Pokud lze náklady na jejich vývoj či výrobu rozmělnit v širší produkci, je to úleva pro všechny zúčastněné. Byť je třeba k celé záležitosti přistupovat s rozumem, neboť když si kupříkladu koupíte mainstreamový vůz osazený pohonným ústrojím prémiového výrobce, můžete peníze přehazovat vidlemi. Zkuste ale strčit motor značky proslulé nízkými cenami narvat do luxusního vozu a najednou máte problém.
Přesně na druhé zmíněné má ale teď dojít, jak zjistili lidé ze SpeedMe. Mercedes totiž chystá novou generaci modelu CLA, který měl původně dorazit jen s elektrickým pohonem. Jenže v mezičase třícípá hvězda zjistila, že bateriový pohon hlavně v jejím případě opravdu netáhne. A protože z tohoto vozu hodlá udělat základní vstupenku do klubu, bylo zapotřebí, aby ten neselhal hned na úvod. Proto bylo oznámeno, že CLA dostane i spalovací motory. A podle šéfa značky Oly Källeniuse půjde dokonce o „nejlepší čtyřválce na světě“.
Tak nějak logicky jsme počítali s tím, že pod nové pohonné ústrojí se podepíše třícípá hvězda. Ta ostatně čtyřválcové jednotky k dispozici má a marné nejsou, však třeba dvoulitr M139 v Mercedesu-AMG A45 S produkuje neskutečných 422 koní. Jenže chyba lávky, Němci koukají jiným směrem než do svých skladů. Pro CLA tak budou odebírat minimálně jednu jednotku od společnosti Horse, tedy už mnohokrát zmiňovaného společného podniku Renaultu a Geely. A má jít o dvoulitrový čtyřválec s maximálně 250 koňmi, který bude vyráběn v Číně.
Německá automobilka, která proslula kupříkladu tím, že osmiválcové motory jsou v Affalterbachu skládány ručně jedním technikem, tak hodlá přepřáhnout na cizí pohonné jednotky z čínské produkce. Vlastně už tak dochází na to, před čím teprve před pár dny varoval motorový papež Fritz Indra, tedy že laxnost evropských výrobců na poli spalovacích motorů předá i žezlo v tomto segmentu Číňanům. Nejspíš ale ani on nepředpokládal, že k tak zřetelnému projevu tohoto vývoje dojde tak brzy.
Je tak vlastně jedno, že Mercedes s Renaultem spolupracuje už léta, přičemž pod svým logem a názvem Citan prodává také francouzské Kangoo. Stejně jako není až tak podstatné, že deset procent akcií německé značky vlastní Li Shufu, majitel zmiňovaného Geely, který tak evidentně využil svého vlivu největšího akcionáře. Klíčový je na celé věci fakt, že drazí Němci budou nakupovat levné spalovací motory od Číňanů, kterým se ještě donedávna vysmívali.
Pokud by politiky mělo něco probrat, je to právě tato informace. Máme však obavy, že v bruselských hlavách se nerozsvítí ani poté, co je vezmete „naplocho mečem“. V podstatě tak vlastně nezbývá nic jiného, než se připravovat na další pokračování dosavadních trendů. My tedy už jen dodáme, že motor nebude jediným kusem čínské techniky v novém CLA - mimo něj má vůz dostat také inteligentní asistenční systém od tamního start-upu Momenta.
Samotné pohonné ústrojí pak Němci hodlají doplnit vlastními antiemisními systémy, stejně jako třeba 48voltovým mild-hybridním okruhem. Se spalovacími jednotkami má nicméně CLA dorazit až v roce 2026, zatímco jako ryze elektrické provedení dorazí již příští rok. Za tím ale nejspíš nestojí nic jiného, než že dojde na utužení přerozdělovacích mechanismů EU, a tak elektrickou verzi bude třeba nejprve prodat maximu prvotních zájemců.
Nové CLA má být osazeno „nejlepšími čtyřválci na světě“. Ty ale aspoň v části případů nebude vyrábět sama automobilka, což je dokládá, jak moc hluboko začíná evropská automobilová branže klesat. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: SpeedMe
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejčtenější články
- Celých 50 nových Volkswagenů Golf GTI pro policii je vážně neobvyklá smečka honicích psů
1.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien
- BMW Divize 10.31. 17:14 - pavproch
- Kudy do Dolomit 10.31. 13:28 - plutocannonball