Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu

Morgan Motor Company překračuje svůj už dlouho neměnný historický stín a za měsíc dorazí do Švýcarska hned se čtyřmi novými modely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu

7.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Morgan Motor Company překračuje svůj už dlouho neměnný historický stín a za měsíc dorazí do Švýcarska hned se čtyřmi novými modely.

Nejkonzervativnější značka na světě, vedle níž jsou i lidé od Rolls-Royce jen skupinka divoce modernistických vizionářů, se nebývale překonává a do Ženevy dorazí se čtyřmi novinkami. I když „novinkami“ samozřejmě chápejte raději v intencích Morganu.

Od prosince víme, že britská manufaktura vyrobí omezenou sérii modelu 4/4 75th Anniversary Edition a před pár dny jsme vám představili nástupce AeroMaxu nazvaného Aero Coupe. Dvojku aktuálně doplňuje typ Morgan Roadster vybavený novým vidlicovým šestiválcem Ford cyclone o objemu 3,7 litru.

Atmosférická zážehová jednotka nahrazuje třílitr téhož výrobce a místo 226 koní nabídne 264 koňských sil při 6 000 otáčkách za minutu, přičemž V6 se dokáže roztočit na 6 850 ot./min. Kromě toho motor produkuje 352 newtonmetrů a při hmotnosti jen 950 kg to podle Morganu stačí na akceleraci z nuly na sto za 4,9 s. Maximální rychlost Roadsteru činí 225 km/h a průměrná spotřeba je 9,8 l/100 km.

A co uzavírá to „revoluční“ kvarteto? Někdy ke konci října jsme psali o pro běžné smrtelníky neobvyklém oslovení hrstky klientů zasláním fotografie nového Morganu Plus 8. Vzpomínáte? Mysleli jsme si, že by mohl dostat novou pětilitrovou V8 z Mustangu. Ukázalo se, že to byl nesmysl, protože teď k němu máme i detailní specifikace. Klasický dřevák nafasoval - stejně jako hliníkové Aero Coupe - vidlicový osmiválec BMW o objemu 4,8 litru a k němu máte buď manuál, nebo automat ZF, v obou případech ale vždycky šestistupňový.

S výkonem 367 koní a 490 newtonmetry byste se bez ohledu na použitou techniku řazení měli dostat na stovku za 4,5 sekundy a jezdit maximálkou 249 km/h. ze srovnání údajů s Aero Coupe vychází, že mají s Plus 8 stejnou spotřebu - jedenáct litrů s automatem a těsně přes dvanáct s manuálem. Podobné podružnosti vás ale asi zajímat nebudou. Tady spíše zaujme informace o hmotnosti 1 100 kg, nebo třeba že dostanete bez příplatku klimatizaci, rádio s CD a že i v tak klasických věcech jako je Morgan, najdete ABS.

Takhle vypadá perestrojka po anglicku. Snad nás Morgan do března nepřekvapí ještě pátou novinkou, to už by někteří z jeho konzervativních klientů nemuseli psychicky zvládnout.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 1 - Morgan Roadster 01Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 2 - Morgan Roadster 02Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 3 - Morgan Roadster 03Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 4 - Morgan Roadster 03_1Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 5 - Morgan Roadster 04Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 6 - Morgan Roadster 05Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 7 - Morgan Roadster 06Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 8 - Morgan Roadster 07Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 9 - Morgan Roadster 08Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 10 - Morgan Roadster 09Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 11 - Morgan Roadster 10Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 12 - Morgan Roadster 11Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 13 - Morgan Roadster 12Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 14 - Morgan Roadster 13Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 15 - Morgan Roadster 14Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 16 - Morgan Roadster 15Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 17 - Morgan Roadster 16Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 18 - Morgan Roadster 17Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 19 - Morgan Roadster 18
Verze Roadster zůstala věrná šestiválci Ford. Místo původního třílitru jej teď pohání 3,7 V6 cyclone

Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 20 - Morgan plus 8 01Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 21 - Morgan plus 8 02Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 22 - Morgan plus 8 03Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 23 - Morgan plus 8 04Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 24 - Morgan plus 8 05Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 25 - Morgan plus 8 06Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 26 - Morgan plus 8 07
Hliníkově-dřevěný Plus 8 dostal osmiválec BMW z modelu Aero Coupe

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.