Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Podivně, ale přitažlivě vyhlížející auto je první Morgan v historii s karbonovými částmi karoserie. I přes elektrický pohon má vážit jen 500 kg.
Co kdyby elektromobil byl ručně vyráběn a skutečně zajímavý na řízení? Takhle přemýšlela britská automobilka Morgani při stavbě svého nového stroje, označeného EV3. Electric Vehicle se třemi koly. Stojí na základě Morganu 3 Wheeler a aby nebylo čísla tři málo, dostal přesně tři přední světlomety. Představuje se na ženevském autosalonu.
Oproti benzínovému 3 Wheeleru byla karoserie upravena, a to zejména v přední části, kde je úplně jiná maska. Hlavně tu není vidlicový dvouválec „standardní” verze, byl nahrazen kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 63 koní. Ten stále pohání jedno zadní kolo, jehož šířka je mnohem větší než u těch předních.
Točivý moment neznáme, ale víme, že EV3 zvládne stovku do 9 vteřin a maximálka má být přes 145 km/h. Nic moc, ale na tříkolku, ve které sedíte s hlavou vystrčenou jako ze závodního auta 30. let, to může být docela zážitek. Standardní 3 Wheeler s výkonem 82 koní není o tolik rychlejší; klíč k jeho zábavnosti je právě fakt, že má tři kola, a také že váží 525 kilogramů.
EV3 je dokonce lehčí, má vážit asi 500 kg, a to i přes 20kWh baterie a elektromotor. Dostal totiž některé panely karoserie z karbonu a jiné z hliníku; je to tedy nejen úplně první elektromobil Morganu, ale také první Morgan s použitím karbonových vláken. Baterie mají stačit na 240 km dojezdu, a to i s halogenovými, nikoliv LEDkovými světlomety, které vypadají vskutku jako nic jiného.
V interiéru je ohromný volant a kousek vlevo je přístrojový štít s kulatým displejem, který zobrazuje např. dojezd a další data o jízdě. Tachometr je analogový a je úplně vlevo, uprostřed je jednoduchý volič mezi jízdou dopředu, neutrálem a dozadu. Interiér není jednomístný, jen je druhé místo přikryté, aby nepůsobilo zbytečný odpor vzduchu. Kryt je zespoda kožený a jeho konstrukci tvoří také karbon.
Nedíváme se zatím na produkční stroj, nýbrž na prototyp. Morgan je s EV3 v pozdní fázi testování a do prodeje by měl přijít koncem letošního roku. Do té doby se jistě dozvíme přesnější data o dynamice a také dojezdu. O ceně se hovoří už nyní - má být srovnatelná s 3 Wheelerem, který stojí 25 950 liber, tedy asi 890 tisíc korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Morgan EV3 je designem velmi přitažlivý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien