Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Aero SuperSports: specialita od specialisty
1.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Jistě už každý někdy slyšel o sportovních kupé značky Morgan. Nyní, při příležitosti stoletého výročí značky, společnost oznámila produkci modelu Aero Supersports. Hodně hliníku, spousta koní a exkluzivní vzhled, to jsou jeho hlavní atributy.
Morgan Motor Company je tradiční britský výrobce dodnes vlastněný rodinou zakladatele a dodnes se držící tradic. Morgan vyrábí řadu modelů a u většiny z nich není na první poznat, zda byly vyrobeny včera, či před 70 lety. Nenechte se ale zmýlit, tvary mohou být stejné, dokonce i dřevo jako nosný prvek karoserie lze u nich najít, ale ani u Morganu se čas nezastavil. Při příležitosti 100. výročí založení firmy byl představen model Aero SuperSports, který je přehlídkou moderních technologií v tradičním kabátu.
Karoserie je kompletně vyrobena z hliníkových panelů ze slitin v letecké specifikaci. Ze stejného materiálu jsou vyrobeny i odnímatelné střešní panely, které se ukládají do zavazadelníku. I podvozek je kompletně hliníkový a při jeho sestavování je kvůli dosažení co nejvyšší pevnosti použita kombinace lepení a svařování. Jen pro zajímavost, stejnou platformu používá i Morgan Aero Eight GT3, který můžete vídat při závodech seriálu FIA GT3.
Vůz je poháněn celohliníkovým, jak jinak, zážehovým motorem V8 původem od BMW o objemu 4,8 l. Spojen je s šestistupňovou automatickou či ručně řazenou převodovkou. Výkon motoru nebyl oznámen, ale v v modelech BMW dosahuje maxima 350 koní. To v kombinaci s lehkou karoserii jistě stačí na dosažení zajímavých jízdních zážitků.
Interiér je na dnešní dobu poněkud spartánský. Ano, je čalouněn ručně sešívanou kůží a oko potěší pohled na díly z leštěného dřeva, ale v případě takového vozu to jistě nevadí. Hlavní jsou pohodlná sedadla, správná pozice za volantem, spousta koní pod kapotou a zadní náhon. Při řízení Morganu Aero SuperSports zajisté bude spousta zábavy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch