Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsuoka Ryugi: retro vzhled ukrývá Toyotu Corolla Axio, k mání je i hybrid
26.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůbec poprvé v historii nabízí značka Mitsuoka elektromotor. Kombinován je ovšem nadále s prapodivným vzhledem a košatou výbavou.
Japonskou automobilku Mitsuoka máme zafixovanou se sportovním modelem Orochi. Ten se ovšem loni dočkal edice na rozloučenou, díky čemuž ve stávající nabídce značky najdeme podivné kreace typu hatchbacku Viewt. Ten je postaven na základech Nissanu Micra, přičemž svým vzhledem má evokovat Jaguary minulosti. Obdobný retro kabát si pak navlékla i novinka zvaná Ryugi, která pro změnu jako dárcovský vůz použila Toyotu Corolla Axio.
Úplnou shodu mezi oběma vozy ovšem nenajdeme nikde, ani na bocích, které mají k originálu nejblíže. Mitsuoka dodala oknům chromovou linku a ze stejného materiálu jsou rovněž kliky dveří. Mimo to jsou nová i litá kola, největšími proměnami ovšem prošla příď a záď. Patrná je především čelní maska ve stylu Rolls-Royce, vzadu pak automobilka vykrádá konkurenční Daihatsu Trevis.
Uvnitř může být sedan Ryugi specifikován v 10 různých úrovních, přičemž ty vrcholné přinášejí dřevěné obložení a hliníkové doplňky. V rámci čalounění je standardem látka, sáhnout ovšem můžete nejen po koženém provedení, ale dokonce i po kožešině. Dále pak nechybí automatická klimatizace, připojení k internetu, palubní počítač, multifukční volant nebo bezklíčové odemykání/zamykání a startování.
Po stránce technické Mitsuoka používá hřebenové řízení a vzpěry MacPherson vpředu či torzní příčku vzadu. V motorovém prostoru najdeme 1,5litrový čtyřválec naladěný na 110 koní, se kterým je možné spřáhnout pětistupňový manuál nebo převodovku CVT. Základem je přitom pohon předních kol, zvolit lze i systém 4x4. V takovém případě však výkon klesne na 103 koní a k dispozici je pouze automat.
Mimo to automobilka vůbec poprvé ve své historii nabízí hybridní pohonné ústrojí, které ke zmiňovanému benzinovému čtyřválci přihazuje elektromotor produkující 60 koní. Kupodivu však výkon celé soustavy činí jen 101 koní, přičemž k mání je pouze pohon předních kol a automatická převodovka CVT. Ceny pak startují na sumě 2 214 000 yenů (cca 438 500 Kč) za standardní verzi, ta hybridní začíná na 3 110 400 JPY (616 000 Kč).
Mitsuoka Ryugi se pyšní retro vzhledem, pod ním ovšem můžete sáhnout dokonce po hybridní technice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před hodinou - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva