Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi veze do Ženevy prý nový koncept, připomíná ale jen evoluci XR-PHEV
27.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci na březen chystají údajně zcela nový koncepční vůz naznačující jejich budoucí počínání. První snímky nám však připomínají jen studii z minulosti.
Pouze chvíli po ohlášení zastavení spolupráce Mitsubishi s aliancí Renault-Nissan na projektu středně velkého sedanu (coby duchovního nástupce Galantu), tu máme zprávu o novém počinu, který by mohl být předzvěstí budoucího modelu. Tento údajně „zcela nový koncept“ se odhalí na březnovém autosalonu v Ženevě, ale něco málo o něm může přesto zaznít už dnes. Předně by bylo dobré vědět, že nám má napovědět, kudy by měly vést kroky automobilky tří diamantů v nejbližší budoucnosti.
To všechno zní ze strany Mitsubishi jistě nadmíru vstřícně a pozitivně, avšak při pohledu na první snímky crossoveru nabýváme dojmu, že něco podobného už tady v minulosti bylo. Novinka se totiž poměrně nápadně podobá konceptu XR-PHEV ze závěru roku 2013, který byl vystaven na autosalonu v Tokiu. I ten měl být ostatně už tehdy jakýmsi úsvitem nové generace aut. Minimálně světlomety ale přeci jen vypadají trošku jinak a z boku je patrné ne tak výrazné orámování oken. To nás vede k závěru, že tohle novinka by mohla nakonec být jen evolucí předchozího konceptu, kdo ví.
Automobilka nám však v tiskové zprávě také prozradila, že pokud jde o pohonné ústrojí, dostaví se vůz na výstaviště s novou generací plug-in hybridní soustavy sloužící pro modely s předním pohonem. I zde se však musíme ptát, zda to náhodou nebude totéž, co přivezl koncept XR-PHEV, tedy kombinace 1,1litrového přeplňovaného tříválce MIVEC a kompaktního elektromotoru, která pohání pouze přední osu. Těžko soudit, podle dalších zpráv by mohla být podstatně silnější něž dříve...
Mitsubishi totiž dodává, že studie je ztvárněním „inteligentní kombinace inženýrství, plynulosti dané vysoce výkonným elektromotorem, nízkého dopadu na životní prostředí, dynamické agility a sportovního designu.“ Na konečný verdikt si budete muset - stejně jako my - ještě pár týdnů počkat, ale každopádně jsme velmi zvědaví, zda nás bude novinka mít šanci alespoň něčím překvapit. Designem se mu to totiž povede jen stěží.




Mistubishi chystá do Ženevy koncepční crossover, který připomíná koncept z roku 2013 (poslední dvě fotografie)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před hodinouRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva