Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
před 5 hodinami | Petr Prokopec
Nazvat jeho vzhled odvážným je snad už i slabé slovo, tohle je velmi extravagantní auto. Ale to nutně nemusí vadit, pokud nabízí spoustu praktického použití za peníze, za než podobně koncipované vozy obvykle nekoupíte.
Svého času byla MPV v Evropě nadmíru populární. Za tím nestál ani tak jejich design nebo technik, ale množství vnitřního prostoru za peníze. Toho SUV později nabídla o něco méně, ovšem v jejich případě došlo na lepší sladění vzhledu, využitelnosti a často i jízdního projevu. Jakkoli tedy u toho byly vyšší ceny, klientela začala brát „esúvéčka” útokem. Dokonce natolik hromadným, že kategorie MPV na starém kontinentu prakticky vymřela.
Ve světě, zejména pak v Asii, je tomu trochu jinak. MPV proto nechybí ani v nabídce Mitsubishi, které již v roce 2017 představilo první generaci modelu Xpander. Ten pak značka nadále vyrábí, dokonce se stále větším úspěchem. V letech 2018 a 2019 šlo o její čtvrtý největší světový bestseller, v roce 2021 pak dokonce třetí. Tou dobou přitom již byla na světě i verze Xpander Cross, která přihodila pár „drsnějších“ plastů, a také facelift, který vozu dopřál vzhled filmového Predátora.
Osm let po debutu a dva roky po onom faceliftu se Japonci rozhodli, že zkusí zájem o Xpander trhu trochu nakopnout novou limitovanou edicí HEV Play, která vypadá jako Predátor ještě víc. Po stránce vizuální tedy přichází s novým předním nárazníkem, který se dočkal větších vzduchových otvorů a integrovaného splitteru. Kromě toho pak lze zmínit i zatmavenou masku a světlomety, stejně jako sadu černých litých kol. Dozadu se pak nastěhoval difuzor a střešní spoiler.
V této úpravě jsou k dispozici jak výchozí Xpander, tak i varianta Cross. Tu lze objednávat v barvách White Diamond, Graphite Gray a Green Bronze, zatímco základ je k mání jen v prvních dvou zmíněných odstínech. Uvnitř pak oba vozy zůstávají u standardní výbavy, přičemž na rozdíly nedošlo ani pod kapotou. Hybridní ústrojí složené z jedna-šestky a elektromotoru tak dále zásobuje přední kola 116 koňmi.
Tato motorizace je k dispozici teprve od loňského roku, přičemž kromě převodovky CVT je s ní spojeno více úprav vůči čistě benzinové verzi, kde jedna-pětka produkuje 105 koní. Dorazily totiž i zadní kotoučové brzdy, překalibrovaný podvozek či volič sedmi jízdních režimů. Čistě spalovací Xpander tak na mnoha trzích působí již poněkud archaicky, neboť značka u něj stále používá čtyřstupňový automat.
Nižší výkon či postarší technika však zcela blednou vedle skutečnosti, že Xpander dokáže přes délku 4 595 milimetrů a rozvor 2 775 mm pohostit až sedm cestujících. Navíc poměrně levně, neboť limitovaná edice HEV Play vychází na 981 tisíc bahtů, tedy na 670 tisíc korun. Za to je možné počítat s „plnou polní“, tedy kromě již zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem a multimédii. Jak jste ale nejspíš pochopili už z ceny, k dispozici je pouze v Thajsku. Zda je to škoda, posuďte sami...
















Xpander a Xpander Cross jsou nově v Thajsku k mání ve verzi HEV Play, která páruje hybridní ústrojí s divokými plasty a plně vybaveným a prostorným interiérem. Vypadají všelijak, ale jinak jde o rozumný kus auta za dobré peníze. Foto: Mitsubishi
Zdroj: Mitsubishi
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 9 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
před 4 hodinamiMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
před 5 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
před 7 hodinamiElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
před 8 hodinamiClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 03.19. 18:16 - Stepan
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.19. 15:48 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 12:32 - petr_riha
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry