Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Triton 2015: nový pick-up L200 je větší, výkonnější i bezpečnější
18.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Navzdory stejnému rozvoru nabízí japonská novinka více místa uvnitř. Pod kapotou pak představí nový 2,4litrový diesel se 181 koňmi.
Ač se na první pohled může zdát, že Mitsubishi Triton je zcela novým modelem japonské značky, ve skutečnosti jde o velmi dobře zavedený pick-up. Evropa jej ovšem zdá jako L200, přičemž pod tímto označením můžete vůz pořídit také na českém trhu. Navíc se dá předpokládat, že nejinak tomu bude v budoucnu, pročež si můžeme s velkou pompou představit novou generaci, jež byla aktuálně odhalena v Thajsku. Zde se vůz ode dnešního dne rovněž prodává, a aby toho nebylo málo, pak také v místní továrně Laem Chabang bude vyráběn. Odsud by přitom měl být exportován do přibližně 150 zemí světa.
Naše představení můžeme začít sdělením, že navzdory titulu „nová generace“ jde ve výsledku spíše o zásadní facelift. Nezměněný je totiž rozvor 3 000 milimetrů i výška dosahující 1 780 mm. V rámci šířky 1 815 mm lze ale již hovořit o 15milimetrovém nárůstu, délka 5 280 mm pak byla oproti předchozímu provedení protažena o 70 mm. Řeč je v takové chvíli o verzi Single Cab, mimo to ale bude opětovně k mání také varianta Club Cab a Double Cab. V prvním případě přitom máme počítat s natažením délky o dalších 15 mm, ve druhém pak o 45 mm.
Zachována pak taktéž byla nabídka počítající s pohonem zadních či všech čtyř kol, světlé výšky 205 mm se ovšem dočkáme ve všech případech. Stejně tak může každá verze počítat se sedmiprocentním navýšením tuhosti, na čemž se podílí hlavně vyšší podíl vysokopevnostní oceli. Vylepšeny byly také deformační zóny, s ohledem na absenci autonomních brzd a systému monitorujícího jízdní pruhy se ovšem s takovými pěti hvězdami Euro NCAP počítat nedá.
Mitsubishi ovšem tvrdí, že došlo k zásadnímu zlepšení komfortu v kabině. Máme tu totiž nové izolační i tlumící materiály, které přispívají k většímu tichu. Mimo to lze počítat s nárůstem prostoru v oblasti ramen o 10 milimetrů, zvětšeno bylo také místo pro nohy, a to o 5 mm vpředu a 20 mm vzadu (v tomto směru ale již hovoříme pouze o verzi Double Cab).
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde budou - alespoň v případě Thajska - na výběr tři agregáty ve čtyřech specifikacích. Benzinovou část přitom zastupuje 2,4litrový čtyřválec, který nabízí 128 koní a 194 koní. Tento motor byl převzat z minula, stejně jako 2,5litrový turbodiesel produkující buď 128 koní a 240 Nm, nebo 178 koní a 400 Nm.
Novinkou je pak celohliníkový 2,4litrový dieselový čtyřválec, který do vínku dostal 181 koní a 430 Nm. Spřažen přitom stejně jako zbytek portfolia bude s šestistupňovým manuálem, za příplatek ovšem bude možné sáhnout také po pětistupňovém automatu. Data o jízdní dynamice ovšem Mitsubishi nedalo bohužel do placu ani v jednom případě.
Dodat tak již můžeme pouze tolik, že nový Triton (či pokud chcete L200) byl po stránce designové ovlivněn konceptem GR-HEV. Máme tu tedy zcela novou čelní masku, jíž asistují světlomety zahrnující dnes již nezbytné LEDky. Ty však budou k dispozici pouze u vyšších výbav, což platí také o koženém čalounění uvnitř. Datum příchodu do Evropy aktuálně není známo.































Nové Mitsubishi Triton se nechalo ovlivnit konceptem GR-HEV, pod kapotou však nabízí standardní dieselové nebo benzinové motory
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB