Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Space Star 2013: první pořádné fotky a specifikace Mirage pro Evropu
8.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už víme, že malý hatchback Mitsubishi pro Evropu nese poněkud zmatečné jméno Space Star. Podívejte se na jeho první lepší fotky a specifikace.
Již před více než rokem se světu poprvé představilo malé Mitsubishi Mirage. Měli jsme za to, že jde o vcelku pravověrného nástupce původního Coltu, který se v předchozí generaci stal jakýmsi minivanem, a tak jsme mu tak říkali i po zahájení jeho prodeje. Jenže tohle si automobilka nepřála, a tak později oznámila, že Mirage zůstane sám sebou na celém světě, včetně Evropy. Tajenka se zdála zbýt rozluštěna, pak se ovšem věci začaly komplikovat.
U tří diamantů si nějak neuvědomili, že na jméno Mirage mají právo jen v některých částech světa, a tak znovu rozehráli škatulata. V Severní Americe byli tak bezradní, že auto raději představili úplně beze jména a krok, který této události předcházel v Evropě, také nevypadá nejšťastněji - auto si totiž bude říkat Space Star, což je jméno, které do roku 2005 neslo i zde prodávané MPV. Jaký paradox - z Coltu se kdysi stalo poloMPV, ze Space Staru malý hatchback.
Tento krok japonské automobilky je už ale očividně definitivní, neboť Mitsubishi Motors vůz začíná uvádět na vybrané trhy. Ten český mezi ně zatím evidentně nepatří, neboť na webu místního zastoupení Mitsu nenajdete o novém Space Staru 2013 ani zmínku, někteří „západní” importéři se ale činí více. Na svých webech pro zákazníky sice zveřejňují stále jen tytéž počítačové obrázky Mirage upravené ve Photoshopu, PR oddělení německého zastoupení ale už stihlo skutečný vůz „postavit na značky” a udělat pár prvních fotek pro média.
Barva je znovu stejná jako u prvních propagačních kusů Mirage, přesto je to první příležitost spatřit evropskou specifikaci vozu (viditelné označení Space Star tedy stále nenese, možná ještě nebylo stvořeno...) stojící koly pevně na evropské půdě. Ceny vozu zatím nedodáme, technické specifikace ale ano. Auto bude na Starém kontinentu prodáváno se dvěma benzinovými motory 1,0 a 1,2, které bude navíc možné kombinovat s úsporným paketem ClearTec. Standardně budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, u silnější 1,2 si bude možné připlatit i za automat CVT.
Slabší motor 1,0 dává výkon nejvýše 52 kW (71 koní) při 6 000 ot./min a vůz rozjede až na 180 km/h. Akcelerace na stovku se odehraje za 13,6 sekundy, což nám napovídá něco o tom, že bruselský šrktič zase úřadoval - auto váží pouhých 845 kilogramů a takové hmotnosti by 71 koní mělo stačit na dynamiku z jiných sfér. Spotřebou se ale vůz odvděčí, alespoň tou papírovou - v kombinaci si má říci o 4,2 litru benzinu, s paketem ClearTec (obdoba českého GreenTecu a podobných) dokonce jen o 4,0 litru. Mimoměstská spotřeba přitom údajně činí 3,6 l/100 km, a tak ani 35litrová nádrž na benzin nevypadá marně.
Silnější jedna-dvojka nemá podstatně vyšší výkon - disponuje maximálně 59 kW (80 koní) při 6 000 ot./min. Má ale válec k dobru (litr je tříválcové nedochůdče), a tak by přesto mohl být podstatně zajímavější volbou. Nasvědčuje tomu i akcelerace na stovku za 11,6 sekundy, maximální rychlost je totožná (tedy dost možná elektronicky omezená) pohotovostní hmotnost se kupodivu nezměnila ani o kilogram. Podobná je pak i spotřeba - paket ClearTec je u 1,2 MIVEC standardem a kombinovaný apetit motoru činí 4,3 litru.
Nevíme, jestli tyto parametry shledáte dostatečně zajímavými, dost možná o tom rozhodne cena. Tu zatím neznáme ani pro německý trh, jisté ovšem je, že prodej začne letos v dubnu. Kdy se přidá Česká republika se pokusíme zjistit co nejdříve.
Tohle je nový Space Star pro Evropu na zatím nejlepších fotkách
Pro srovnání předchozí iterace vozu stejného jména vyráběná mezi roky 2002 a 2005. Společného s novinkou nemá nic, tedy krom onoho jména...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před hodinou - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 3 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 6 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva