Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi PX-MiEV II: nový Outlander bude hybridní a dobíjecí
10.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mitsubishi už dlouho vyhrožuje tím, že bude brzy vyrábět jen hybridní a elektrické vozy. Není tedy divu, že tento osud nemá minout ani model Outlander.
Každá automobilka si samozřejmě může vybrat, jakým směrem se bude ubírat, přesto nás změna zaměření Mitsubishi nepřestává udivovat. Značka proslulá hlavně dlouholetým působením v seriálu v mistrovství světa v rallye, nekompromisními off-roady nebo racionálními mini dnes s vážnou tváří hovoří o tom, že z Lanceru Evo udělá diesel-elektrický hybrid, ze všeho ostatního nejméně hybrid a z kdysi mrštného Coltu už pro jistotu předem stvořila malý autobus.
Vzhledem k tomuto vývoji pak nepřekvapí, že ani plány s budoucím nástupcem současného Outlanderu voní spíše než po benzinu či naftě po spálené elektrické izolaci. Předobrazem toho, jak bude vypadat nová generace tohoto SUV, je totiž koncept PX-MiEV II, jenž se představí koncem tohoto měsíce na autosalonu v Tokiu.
Poněkud nešikovný název studie zřejmě něco napoví jen zasvěceným příznivcům Mitsubishu, minimálně označení II ale dává najevo, že jde o evoluci vozu PX-MiEV představeného před dvěma roky. Nová verze se na první pohled od té první až tak neliší, zjevně ji ale přibližuje sériové výrobě, a to i vizuálně. Krom nižší spodní linie oken jsou to hlavně větší zpětná zrcátka, decentněji vyhlížející kola a upravené nárazníky či světla, která více naznačují to, jak bude vypadat další Outlander. Základní rozměry karoserie se přitom oproti předchozímu konceptu poněkud nafoukly - definují je míry 4 660 mm na délku, 1 830 mm na šířku a 1 680 mm na výšku. Pro představu - s těmito rozměry by novinka byla praktiky stejně velká jako současný sériový model a o hodně delší (+15 cm) než předchozí koncept.
Co je pro budoucnost Outlanderu minimálně stejně určující je technika PX-MiEV II. O pohon vozu se částečně stará benzinový dvoulitr s dosti skromným výkonem (70 kW neboli 94 koní), hlavní roli zde totiž hrají elektromotory. Každá z náprav má k dispozici jeden s výkonem až 60 kW (80 koní). Jak jsou výkony těchto jednotek přenášeny na kola zatím není úplně jasné - automobilka v náznacích hovoří o systému pohonu všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control) převzatém z Lanceru Evo X, ale nezdá se nám úplně logické, aby system disponovat třemi motory a ještě klasickým řešením pohonu všech kol, to by efektivitu jeho fungování poněkud omezovalo. Předpokládáme tedy opět využití spíše kombinace současného řešení s možnostmi danými přítomností zmíněného počtu motorů. Nejsme si také úplně jisti, jestli spalovací motor vůbec bude sloužit k pohonu kol, nebo podobně jako u Fiskeru Karma zastane jen pozici generátoru elektřiny. Na přesné informace si zkrátka ještě budeme muset počkat.
S ohledem na konstrukci pohonu vozu nepřekvapí, že je schopen jízdy čistě na elektrický pohon a to až do vysokých rychlostí (zatím nevíme přesné číslo, ale 120 kW výkonu je dost na kde co) a na delší vzdálenosti (zde přesně číslo známe - až 50 km). To pochopitelně dovoluje jen přítomnost většího množství akumulátorů na palubě, které zatím rovněž nebylo upřesněno. S ohledem na avizovaný teoretický dojezd ale očekáváme kapacitu baterek někde mezi 8 a 10 kWh. Celkový dojezd i s využitím paliva v nádrži by se pak měl pohybovat až kolem 800 km.
Fiskerovsko-Amperovsky vtipná je udávaná kombinovaná spotřeba ve výši 1,7 litru benzinu na 100 km jízdy, která bude se započtením ekvivalentu spotřeby elektrické energie realitě samozřejmě na hony vzdálena.
Jestli se vám tato budoucnost Outlanderu zamlouvá, to už necháme na vašem posouzení. Ještě více se o ni dozvíme za nějaké tři týdny, kdy bude PX-MiEV II představen v Tokiu.









Mitsubishi PX-MiEV II na dosud uvolněných snímcích a ilustracích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins