Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi PX-MiEV II: nový Outlander bude hybridní a dobíjecí
10.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mitsubishi už dlouho vyhrožuje tím, že bude brzy vyrábět jen hybridní a elektrické vozy. Není tedy divu, že tento osud nemá minout ani model Outlander.
Každá automobilka si samozřejmě může vybrat, jakým směrem se bude ubírat, přesto nás změna zaměření Mitsubishi nepřestává udivovat. Značka proslulá hlavně dlouholetým působením v seriálu v mistrovství světa v rallye, nekompromisními off-roady nebo racionálními mini dnes s vážnou tváří hovoří o tom, že z Lanceru Evo udělá diesel-elektrický hybrid, ze všeho ostatního nejméně hybrid a z kdysi mrštného Coltu už pro jistotu předem stvořila malý autobus.
Vzhledem k tomuto vývoji pak nepřekvapí, že ani plány s budoucím nástupcem současného Outlanderu voní spíše než po benzinu či naftě po spálené elektrické izolaci. Předobrazem toho, jak bude vypadat nová generace tohoto SUV, je totiž koncept PX-MiEV II, jenž se představí koncem tohoto měsíce na autosalonu v Tokiu.
Poněkud nešikovný název studie zřejmě něco napoví jen zasvěceným příznivcům Mitsubishu, minimálně označení II ale dává najevo, že jde o evoluci vozu PX-MiEV představeného před dvěma roky. Nová verze se na první pohled od té první až tak neliší, zjevně ji ale přibližuje sériové výrobě, a to i vizuálně. Krom nižší spodní linie oken jsou to hlavně větší zpětná zrcátka, decentněji vyhlížející kola a upravené nárazníky či světla, která více naznačují to, jak bude vypadat další Outlander. Základní rozměry karoserie se přitom oproti předchozímu konceptu poněkud nafoukly - definují je míry 4 660 mm na délku, 1 830 mm na šířku a 1 680 mm na výšku. Pro představu - s těmito rozměry by novinka byla praktiky stejně velká jako současný sériový model a o hodně delší (+15 cm) než předchozí koncept.
Co je pro budoucnost Outlanderu minimálně stejně určující je technika PX-MiEV II. O pohon vozu se částečně stará benzinový dvoulitr s dosti skromným výkonem (70 kW neboli 94 koní), hlavní roli zde totiž hrají elektromotory. Každá z náprav má k dispozici jeden s výkonem až 60 kW (80 koní). Jak jsou výkony těchto jednotek přenášeny na kola zatím není úplně jasné - automobilka v náznacích hovoří o systému pohonu všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control) převzatém z Lanceru Evo X, ale nezdá se nám úplně logické, aby system disponovat třemi motory a ještě klasickým řešením pohonu všech kol, to by efektivitu jeho fungování poněkud omezovalo. Předpokládáme tedy opět využití spíše kombinace současného řešení s možnostmi danými přítomností zmíněného počtu motorů. Nejsme si také úplně jisti, jestli spalovací motor vůbec bude sloužit k pohonu kol, nebo podobně jako u Fiskeru Karma zastane jen pozici generátoru elektřiny. Na přesné informace si zkrátka ještě budeme muset počkat.
S ohledem na konstrukci pohonu vozu nepřekvapí, že je schopen jízdy čistě na elektrický pohon a to až do vysokých rychlostí (zatím nevíme přesné číslo, ale 120 kW výkonu je dost na kde co) a na delší vzdálenosti (zde přesně číslo známe - až 50 km). To pochopitelně dovoluje jen přítomnost většího množství akumulátorů na palubě, které zatím rovněž nebylo upřesněno. S ohledem na avizovaný teoretický dojezd ale očekáváme kapacitu baterek někde mezi 8 a 10 kWh. Celkový dojezd i s využitím paliva v nádrži by se pak měl pohybovat až kolem 800 km.
Fiskerovsko-Amperovsky vtipná je udávaná kombinovaná spotřeba ve výši 1,7 litru benzinu na 100 km jízdy, která bude se započtením ekvivalentu spotřeby elektrické energie realitě samozřejmě na hony vzdálena.
Jestli se vám tato budoucnost Outlanderu zamlouvá, to už necháme na vašem posouzení. Ještě více se o ni dozvíme za nějaké tři týdny, kdy bude PX-MiEV II představen v Tokiu.









Mitsubishi PX-MiEV II na dosud uvolněných snímcích a ilustracích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva