Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží
5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mitsubishi vystaví na svém pařížském stánku sériovou verzi nového plug-in hybridu postaveného na základech nového Outlanderu.
Třetí generace crossoveru Outlander absolvovala výstavní premiéru letos v březnu na ženevském autosalonu, do prodeje se ale zatím nedostala a to dokonce ani v Japonsku, Spojených státech nebo Rusku, ačkoli spolehlivě víme, že posledně jmenovaná klientela má k dispozici ceník minimálně tři měsíce.
Těžko říci, na co Mitsubishi čeká. Z neformálních zdrojů jsme měli za to, že se auto objeví v showroomech už letos v létě. Outlander ale nedorazil a my můžeme jen hádat, jestli jsme měli nepřesné informace, nebo došlo k průtahům spojeným s náběhem výroby. Každopádně je tady i třetí možnost a to ta, že Mitsubishi čekalo na pařížský autosalon, přesněji možnost představit sériovou verzi plug-in hybridu, aby mělo sestavu motorizací v době uvedení na trh kompletní.
Pokud tomu tak je, automobilce nic nebrání, aby rozjela prodej ještě letos, plug-in hybrid se totiž ve Francii skutečně ukáže.
Již z předchozích sdělení Mitsubishi víme, že každou nápravu Outlanderu nesoucího označení PHEV bude pohánět vlastní elektromotor, přičemž u přední bude nainstalována také zážehová pohonná jednotka. Nyní víme, že se jedná o dvoulitrový zážehový čtyřválec MIVEC s variabilním časováním ventilů, jestli ale bude mít stejných 150 koní jako ve verzi bez baterek, to Japonci ještě tají. À propos, když už jsme u akumulátorů - jejich kapacita není závratná, na hybrid ale není ani úplně malá, činí 12 kWh, a to znamená ekvivalent přibližně 4,6 litru benzínu. Udávaný dojezd 55 kilometrů čistě na baterky vypadá za předpokladu plynulé jízdy vcelku realisticky.
Auto bude moci být provozováno v jednom ze tří režimů. „Pure“ znamená, že se Outlander bude pohybovat výlučně silou akumulátorů a elektromotorů. Mód „Series“ značí pohon baterkami dopovaných spalovacím motorem. Poslední „Parallel“ bude řešit situace, při kterých dojde k vybití baterií a řidič bude zkrátka potřebovat pokračovat v jízdě nebo při potřebě plné akcelerace i plnou kapacitou.
Výkony si Mitsubishi nechává pro sebe, tvrdí ale, že se trojice pohonných jednotek vyrovná třílitrovému zážehovému šestiválci při průměrné spotřebě pouze 1,64 litru na 100 km a celkovém dojezdu 800 kilometrů. Jakým způsobem se taková konzumace plug-in hybridu počítá, jsme si již ukázali na příkladu Volva V60, Opelu Ampera nebo Fiskeru Karma, takže bude rozumnější vyzkoušet onu úspornost v praxi. K tomu se ale dostaneme poněkud později.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Podle Mitsubishi bude program ovládající pohon všech kol nezávisle na sobě pracujícími elektromotory napsán tak, aby napodoboval S-AWC (Super All Wheel Control) z Lanceru Evo X. Vůz bude v prodeji nejprve v Japonsku, počátkem příštího roku
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 12.26. 08:54 - Enochflyn
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien