Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží
5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mitsubishi vystaví na svém pařížském stánku sériovou verzi nového plug-in hybridu postaveného na základech nového Outlanderu.
Třetí generace crossoveru Outlander absolvovala výstavní premiéru letos v březnu na ženevském autosalonu, do prodeje se ale zatím nedostala a to dokonce ani v Japonsku, Spojených státech nebo Rusku, ačkoli spolehlivě víme, že posledně jmenovaná klientela má k dispozici ceník minimálně tři měsíce.
Těžko říci, na co Mitsubishi čeká. Z neformálních zdrojů jsme měli za to, že se auto objeví v showroomech už letos v létě. Outlander ale nedorazil a my můžeme jen hádat, jestli jsme měli nepřesné informace, nebo došlo k průtahům spojeným s náběhem výroby. Každopádně je tady i třetí možnost a to ta, že Mitsubishi čekalo na pařížský autosalon, přesněji možnost představit sériovou verzi plug-in hybridu, aby mělo sestavu motorizací v době uvedení na trh kompletní.
Pokud tomu tak je, automobilce nic nebrání, aby rozjela prodej ještě letos, plug-in hybrid se totiž ve Francii skutečně ukáže.
Již z předchozích sdělení Mitsubishi víme, že každou nápravu Outlanderu nesoucího označení PHEV bude pohánět vlastní elektromotor, přičemž u přední bude nainstalována také zážehová pohonná jednotka. Nyní víme, že se jedná o dvoulitrový zážehový čtyřválec MIVEC s variabilním časováním ventilů, jestli ale bude mít stejných 150 koní jako ve verzi bez baterek, to Japonci ještě tají. À propos, když už jsme u akumulátorů - jejich kapacita není závratná, na hybrid ale není ani úplně malá, činí 12 kWh, a to znamená ekvivalent přibližně 4,6 litru benzínu. Udávaný dojezd 55 kilometrů čistě na baterky vypadá za předpokladu plynulé jízdy vcelku realisticky.
Auto bude moci být provozováno v jednom ze tří režimů. „Pure“ znamená, že se Outlander bude pohybovat výlučně silou akumulátorů a elektromotorů. Mód „Series“ značí pohon baterkami dopovaných spalovacím motorem. Poslední „Parallel“ bude řešit situace, při kterých dojde k vybití baterií a řidič bude zkrátka potřebovat pokračovat v jízdě nebo při potřebě plné akcelerace i plnou kapacitou.
Výkony si Mitsubishi nechává pro sebe, tvrdí ale, že se trojice pohonných jednotek vyrovná třílitrovému zážehovému šestiválci při průměrné spotřebě pouze 1,64 litru na 100 km a celkovém dojezdu 800 kilometrů. Jakým způsobem se taková konzumace plug-in hybridu počítá, jsme si již ukázali na příkladu Volva V60, Opelu Ampera nebo Fiskeru Karma, takže bude rozumnější vyzkoušet onu úspornost v praxi. K tomu se ale dostaneme poněkud později.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Podle Mitsubishi bude program ovládající pohon všech kol nezávisle na sobě pracujícími elektromotory napsán tak, aby napodoboval S-AWC (Super All Wheel Control) z Lanceru Evo X. Vůz bude v prodeji nejprve v Japonsku, počátkem příštího roku
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva