Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Outlander 2012: třetí generace kompletně odhalena
7.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Měsíc po první ochutnávce nás Mitsubishi v Ženevě poctilo představením nového Outlanderu. Podívejte se, jak vypadá co má pod kapotou.
Premiéra nového Outladneru ve včerejší změti ženevských novinek trochu zapadla. Ne snad proto, že by šlo o nedůležité auto, nebo se Mitsubishi nesnažilo jej zviditelnit, ono bohužel vypadá už před začátkem prodejů jako starý známý. A to je pro automobilku trochu potíž, nad kterou má smysl se před samotným představením krátce zamyslet.
Problém je v tom, že Mitsubishi už v loňském roce na různých místech světa vystavovalo koncepty PX-MiEV, naposledy pak v Tokiu ten se jménem PX-MiEV II. Už jeho provedení bylo vcelku umírněné a měli jsme zato, že sériová verze nebude vypadat o mnoho jinak. Ona nakonec ani příliš odlišně nevypadá, ale již v únoru avizované zmírnění tvarů předních světel, nárazníku, vnějších zpětných zrcátek a pár jemných úprav na zádi dodalo vozu... no nechceme říci nudný, ale rozhodně dosti konzervativní vzhled. Auto je to ve výsledku sympatické, ale aspoň podle mého názoru nevypadá příliš „nově”. A to má na trhu vydržet nějakých sedm let.
Vzhled zevnějšku ale jistě dobře zhodnotíte sami a to samé určitě zvládnete i nad snímky interiéru. Sám se ale ani zde nemohu ubránit dojmu, že všechno co vidíme je dobře známé. Aby řeč nestála, Mitsubishi slibuje kvalitnější materiály, zejména pak na omak příjemné měkké plasty a vylepšenou palubní elektroniku. Na detaily ale automobilka zůstala zatím skoupá a dodala jen, že svůj nový výtvor považuje za „solidní, jednoduchý a bezpečný” - žádná více vzrušující slova na jeho adresu ostatně ani pronést nelze.
Přesuneme-li se k čistokrevným faktům, je třeba zmínit, že produkční verze nového Outlanderu je 4 655 mm dlouhá, 1 800 mm široka, 1 680 mm vysoká a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 670 mm. To ve srovnání s dnešním Outlanderem představuje změnu o přesně 0 mm ve všech směrech. Je to trochu podivné a nejsme si tedy úplně jisti, jestli náhodou někdo v Mitsubishi jen mylně nezkopíroval údaje platné pro předchozí generaci, ale v tiskové zprávě jsou přesně tato čísla.
Co určitě není stejné jako dříve je technika vozu, už proto, že nový model přijde i s celkem novátorským hybridním pohonem. K tomu se ale ještě dostaneme. Pokud začneme u tradičních pohonných jednotek, pak vůz od začátku prodejů nabídne buď benzinový dvoulitr MIVEC s výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 195 Nmm popř. naftovou dva-dvojku se stejným výkonem a maximem točivého momentu 380 Nm.
Přesné dynamické parametry jednotlivých provedení zatím neznáme, víme ale, že obě motorizace bude možné kombinovat jak s pohonem předních kol, tak s oběma hnanými osami. Převodovky budou k dispozici též vždy manuální i automatická, akorát u „benzinu” půjde buď o pětistupňový manuál nebo bezestupňovou CVT a u naftového motoru o šestistupňovou přímo řazenou skříň, nebo stejným množstvím převodů vybavený automat s hydrodynamickým měničem. Všechny verze krom dieselu s automatem dostanou systém start and stop.
To je znovu trochu nepřekvapivé, zajímavá ale bude třetí motorizace, která přijde ke slovu začátkem roku 2013. Ani ta sice nepřichází jako blesk z čistého nebe, za pozornost ale stojí. Vůz s ní totiž tak trochu připomíná „naši” koncepci elektromobilu na benzin, když spojuje dva elektromotory, jeden pro každou osu, a benzinový generátor elektrické energie. Přesné řešení tohoto systému nastíní část z přiložených obrázků, o mnoho více k němu dodat nemůžeme.
Neznáme totiž zatím ani výkon elektromotorů, ani kapacitu akumulátorů, jisté je jen to, že generátor bude vskutku solidní - půjde o dvoulitrový benzinový čtyřválec. Vůz by s ním a zmíněnou partičkou elektromotrů měl být rychlý, nabídnout velmi variabilní pohon všech kol a přitom solidní provozní efektivitu (automobilka hovoří o méně než dvou litrech benzinu na sto km, ale to bude zase ten „Amperovský syndrom”, akumulátory bude možné nabíjet i před jízdou). Dojezd 800 km na nabití a natankování by ale mohl být reálný.
Dále víme, že s touto výbavou bude vůz schopen fungovat v následujících režimech:
- Pure (čistý, jde o pohon všech kol s použitím pouze elektromotorů),
- Series (sériový, jde o pohon všech kol s použitím elektromotorů „živených” také generátorem) a
- Parallel (paralelní, tedy využívající všech těch motorů přímo k pohonu vozu ve vyšších rychlostech, nebo při akceleraci).
To je vše podstatné, co vám nyní k novému Outlanderu můžeme říci, jistě ještě přidáme jeho živé fotky ze Ženevy. Do prodejů se novinka dostane ještě letos v létě, na cenu si budeme muset ještě chvíli počkat.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




























































Nový Outlander nevypádá moc nově, alespoň jeho hybridní pohon ale novátorský je
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač 20:43
- Opět PP pro Bertelleho 20:23
- PP pro #93 MM 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry